Medlem
PS3 Livslängd

Läste nyss på Aftonbladet att Peter Ottsjö har intervjuat Kaz Hirai (PS-chef av något slag)
Där han sa att PS3an kommer finnas i 10år, om det nu stämmer.
Ganska mycket, det var "bara" 6år mellan PS2an o 3an. Fast PS3 är iof ganska kraftfull.
Men ett nytt Xbox bör ha kommit innan dess, då ska det bli intressant hur den kampen mellan Sony coh Microsoft blir då..


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

mjo men poängen är att ps3an ska hänga kvar i 10 år, inte att det kommer en ny playstation om 10 år.

PS2an lever ju fortfarande trots att 3an finns och den är inne på sitt nionde år och kommer troligen klara 10 år utan problem.

jämför med xbox som försvann helt när 360 kom


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Inaktiv

lätt att den kommer vara me i 10år
bara GT5 delay kommer hålla den vid liv så länge ..

Medlem

Med tanke på hur länge alla väntar på alla spel som ska komma så är det nog inte helt otroligt nej.

Men med hårdvaran så klarar sig nog PS3 ett tag framåt, men kommer nog ne ny innan 10 år har gått.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

MGS4 Har grafik för 10 år så det borde inte vara några problem


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

MGS4 Har grafik för 10 år så det borde inte vara några problem

10 år.... tror jag knappast

Medlem

Dem kommer stödja den så som dem stödjer PS2 i 10år.
Kommer ju fortfarande ny titlar från Sony till PS2an tex.

Medlem

Huruvida Sony kommer stödja ps3 lika mycket som ps2 hänger nog ihop med hur enheten säljer.
Med tanke på hur ofantligt många ps2 som finns i hemmen runt om i världen så skulle det vara ekonomiskt självmord av dom att inte stödja den fortfarande.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

MGS4 Har grafik för 10 år så det borde inte vara några problem

Jovisst, Gears of War har grafik för 11 år.

Och Crysis har grafik för 20 år.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Hinner vi se Playstation 4 innan dessa 10 år är slut tro?

För om Microsoft skaffar sig en ny konsol vid 2015 säger vi. Då är Sony tvungna att hänga med...

Hur blir det då? Försäljningen kommer troligen vara över för ps2 men vad händer för ps3 då? Blir den bara en konsol i bakrunden när den åttonde generationen börjar?

Ska blir roligt att se vad som händer vid 2020 om inte jorden redan blivit träffad av en asteroid. :/

Medlem
Skrivet av showerguy:

Hinner vi se Playstation 4 innan dessa 10 år är slut tro?

För om Microsoft skaffar sig en ny konsol vid 2015 säger vi. Då är Sony tvungna att hänga med...

Hur blir det då? Försäljningen kommer troligen vara över för ps2 men vad händer för ps3 då? Blir den bara en konsol i bakrunden när den åttonde generationen börjar?

Ska blir roligt att se vad som händer vid 2020 om inte jorden redan blivit träffad av en asteroid. :/

Haha. Nja tror Xbox360 kommer hänga med rejält med fast några extra DVD skivor till spelen.

Xbox360, har sin lilla Live medan PS3 segar med Home, så vid slutändan kommer båda konsolerna nog ligga lika om du förstår vad jag menar.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

PS3 FFS!!

Så klart den kommer leva längst då den har nog med prestanda för att döda 360-keXet ^^


signatur

Mvh Chr1st3r - Google is my friend...

Medlem

för mig kommer den leva länge i alla fall med sin underbara Blu-Ray

( Ryktas om en ny Konsol 2012 i samband med Unreal engine 4 ) - vet dock inte vem som kommer tillverka den.

så PS3an får leva vidare tills dess å efter det med


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

PS1 10 år, PS2 snart 10 år (inne på sitt nionde), PS3 garanterat 10 år mycket på grund av Blu-Ray men också kraften i enheten. Se bara på psone och ps2 hur mycket de lyckades få ut i dem innan det var dags för byte.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

PS1 10 år, PS2 snart 10 år (inne på sitt nionde), PS3 garanterat 10 år mycket på grund av Blu-Ray men också kraften i enheten. Se bara på psone och ps2 hur mycket de lyckades få ut i dem innan det var dags för byte.

Om ett par år så kommer PS3's blu-ray-spelare vara sjukt dålig och säkert dyrare än de flesta andra. Så nej, skulle inte tro att den kommer leva 10 år pga det.

Inaktiv
Skrivet av Spectral:
Skrivet av redmac:

PS1 10 år, PS2 snart 10 år (inne på sitt nionde), PS3 garanterat 10 år mycket på grund av Blu-Ray men också kraften i enheten. Se bara på psone och ps2 hur mycket de lyckades få ut i dem innan det var dags för byte.

Om ett par år så kommer PS3's blu-ray-spelare vara sjukt dålig och säkert dyrare än de flesta andra. Så nej, skulle inte tro att den kommer leva 10 år pga det.

Lyssna på Webhallens egna PS-proffs!

Det gör jag iaf


signatur

Mvh Chr1st3r - Google is my friend...

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av redmac:

PS1 10 år, PS2 snart 10 år (inne på sitt nionde), PS3 garanterat 10 år mycket på grund av Blu-Ray men också kraften i enheten. Se bara på psone och ps2 hur mycket de lyckades få ut i dem innan det var dags för byte.

Om ett par år så kommer PS3's blu-ray-spelare vara sjukt dålig och säkert dyrare än de flesta andra. Så nej, skulle inte tro att den kommer leva 10 år pga det.

sjukt dålig, hur kan du säga det då mjukvaran hela tiden kan uppgraderas för att förbättra den? känns som att du tar "random" argument och hoppas på det bästa.
Sedan kan du inte jämföra en lågbudget blu-ray spelare som börjar komma in på marknaden då dessa ger extremt dålig bild. PS3:ans blu-ray anses FORTFARANDE vara en av marknadens bästa blu-ray spelare. Jämför med något i samma kaliber och du kommer se att prislappen hamnar på bra högre prisnivå än PS3. Dessutom räkna med en prissänkning på PS3 i höst!

Jag tycker det är fenomenalt bra att SONY alltid ser till att skapa en konsol som håller länge och inte stressa fram en ny enhet och dumpa den gamla *host*ms*host *host*nintendo*host*.
Än idag kan man köpa nya spännande välgjorda titlar till PS2 vilket är toppen!

OBS! Sedan kan man disskutera vad som är hållbart för just dig. Om du vill ha den senaste grafiken ja då lär inte PS3 hålla i 10 år utan då får du hoppa på "next gen PS4 eller xb720" om ca fyra år.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av redmac:

PS1 10 år, PS2 snart 10 år (inne på sitt nionde), PS3 garanterat 10 år mycket på grund av Blu-Ray men också kraften i enheten. Se bara på psone och ps2 hur mycket de lyckades få ut i dem innan det var dags för byte.

Om ett par år så kommer PS3's blu-ray-spelare vara sjukt dålig och säkert dyrare än de flesta andra. Så nej, skulle inte tro att den kommer leva 10 år pga det.

sjukt dålig, hur kan du säga det då mjukvaran hela tiden kan uppgraderas för att förbättra den? känns som att du tar "random" argument och hoppas på det bästa.
Sedan kan du inte jämföra en lågbudget blu-ray spelare som börjar komma in på marknaden då dessa ger extremt dålig bild. PS3:ans blu-ray anses FORTFARANDE vara en av marknadens bästa blu-ray spelare. Jämför med något i samma kaliber och du kommer se att prislappen hamnar på bra högre prisnivå än PS3. Dessutom räkna med en prissänkning på PS3 i höst!

Är du blind eller är du bara dum och tror att du vet allt för att du jobbar på Webhallen? Jag säger det igen: om ett par år. Sluta slicka Sonys röv och var lite realistiskt för en gångs skull.

Medlem

^- Haha jobbar RedMac på webhallen? Så det är därför jag får fel saker hela tiden när jag beställer 360 prylar haha

Medlem

Vad får ni ifrån att jag skulle jobba på webbhallen?

För det andra så tillhör både Spectral och Drunken_monkey_boxer den stackars skara människor som varje gång Sony kommit ut med en spelkonsol sagt att den inte håller för framtiden men blivit motbevisade gång på gång. Samma visa med PSone, PS2 och nu med PS3. Det måste väl känns ganska jobbigt nu eller?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

^- yup, det känns otroligt jobbigt och hårt att fortfarande kunna njuta av min ps1 från 1995.

Medlem

PS3 är utvecklad för framtida bruk. Likaså var PS2 väldigt avancerad när den kom ut inte ens spelproducenterna gjorde spelen i dvd format utan den fasades in allt eftersom.

Medlem
Skrivet av VeGeTa_0709:

PS3 är utvecklad för framtida bruk. Likaså var PS2 väldigt avancerad när den kom ut inte ens spelproducenterna gjorde spelen i dvd format utan den fasades in allt eftersom.

Nästan alla titlar var DVD från början på PS2an? Enda titlarna jag Kommer ihåg som inte var DVD var Altered Beast och Street Fighter 3d. Mitt första ps2 spel Kengo var en DVD iallafall, men detta betyder ju inte så mycket eftersom det fanns typ 5 st spel till ps2an under en långtid vid release haha

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av VeGeTa_0709:

PS3 är utvecklad för framtida bruk. Likaså var PS2 väldigt avancerad när den kom ut inte ens spelproducenterna gjorde spelen i dvd format utan den fasades in allt eftersom.

Nästan alla titlar var DVD från början på PS2an? Enda titlarna jag Kommer ihåg som inte var DVD var Altered Beast och Street Fighter 3d. Mitt första ps2 spel Kengo var en DVD iallafall, men detta betyder ju inte så mycket eftersom det fanns typ 5 st spel till ps2an under en långtid vid release haha

Jag hade för mig att det var en hel del spel i Sverige vid release (köpte min ps2 på lucia, satt och väntade utan för Åhlens city i Stockholm, dom hade fått in 25 maskiner).


signatur

Welcome to the Manglerdome

1
Skriv svar