Sony, vad håller de på med???

Medlem
Sony, vad håller de på med???

Nånting känns väldigt fel...

Sitter med en PS3:a sedan säkert ett år tillbaks men jag hittar egentligen inga spel jag vill ha??? Använder den mest som DVDspelare, även kidsen här hemma spelar förvånansvärt lite samtidigt som de tjatar om super mario och Wii...

Känns som hela konsollträsket har grävt ner sig i FPS och trista motorsportspel??? Klarar inte av FPS på konsoll då jag enbart spelar sånt på PC...

Tvspel är/var enligt mig underhållning, men PS3 är långtifrån den glädje som jag exempelvis upplevde när jag köpte en NES eller SNES för tusen år sedan... Eller varför inte som när man köpte sig en PS1...

Utbudet är väldigt enkelriktat känns det som???

Alltså, när jag spelar så gör jag det på PC´n detta trots att jag sitter med en PS3:a som jag mest upplever som trist...

Dessutom verkar Sonys affärsidé numera bestå av att konstant skjuta upp sina releaser...

Förövrigt köpte jag en 360 på releasen som jag behöll något år, men jag upplevde ungefär samma fenomen där... Spelutbudet överlag känns väldigt fokuserat på actiontitlar???

Vill ha mer udda spelideér istället för alla shooters och racingspel... Nu väntar jag spänt på Spore till PC istället...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Hallå du, Little big planet och andra spel som kommer hösten. Tjohoo

Medlem

Förstår lite vad du menar. Jag hade ett Sega Megadrive som ung och jag och brorsan hyrde spel billigt och satt och lirade och livet var awesome.
Men både livet och marknaden utvecklas och jag tror att det är lönlöst att sitta och leta efter gamla upplevelser. Istället får man ta sig an nya och se det roliga med att utveckligen går framåt

Inaktiv

Little Big Planet är ett måste om man ska sitta med en PS3 - iaf enligt mig.
Håller för övrigt med dig(trådskaparen) om att det inte är lika roligt att sitta och spela nu som det var för 8 år sedan.
Mvh Christer


signatur

Mvh Chr1st3r - Google is my friend...

Medlem

Jo little Big Planet var ju nåt som man väntat på men som vanligt skjuts releasedatum på framtiden...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

de har lovat att det ska komma i höst.

Medlem

Håller med dig till viss del. Men orsaken är inte vilken typ av konsol man har, utan man ska skylla på att det inte finnas så många spelbolag som vågar satsa på säregna ideér. Nu för tiden slösas energi och pengar på filmiska inslag i spelen, som.t.e.x story och animationer. Nuförtiden är också spelen väldigt grafiskt komplicerade, som gör det ännu dyrare att skapa en spelmotor. All tid försvinner till att göra ett spel med riktig spelglädje och nytänkande.
FPS är bra exempel på detta. Simpla att spela och relativt enkla att skapa (då mycket av tekniken redan finns från t.e.x. föregående spel) och med mycket frihet för utvecklarna att lägga dit filmiska inslag. Dom lägger helt enkelt mer pengar på att uveckla en speciell miljö än att att utveckla ett nytt spel, varje FPS är ju princip exakt ligga dan, dock med annorlunda miljöer.

Spelbolagen är rädda för att satsa på något säreget och gör spelen i FPS som har varit populärt enda sedan Wolfensteins tid, dock har det på tok för länge varit uttjatat med dessa spel. Var finns spelglädjen? Det är bara en grafisk fröjd för ögon och öron. Som sagt är det bara grafik och skjuta som gäller, ingen spelglädje alls. Var finns ideérna? Några få spelskapare har lyckats bra med säregna och roliga spel.

Nu ser jag fram emot Little Big Planet, dock är det tråkigt att inte många fler spelbolag har vågat satsat på något nytänkande. Nya små speltillverkare gör oftast dom roligast spelen, men p.g.a. kostnaderna för utvecklingen kommer dom inte så långt, inte utan dom stora spelbolagen (som självklart inte vågar investera i bra ideér!).


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Har du testat Mgs 4?


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Civilization revolution släpptes nyligen det kan ju vara något för dig

Inaktiv

Det släpps för lite bra äventyrsspel. Kolla på PS2, fullt med grymma spel som God of War, Shadow of the Colossus och liknande.
Visst det har släppts ett par stycken, Conan, Heavenly Sword, NGS och några har varit riktigt grymma, som Uncharted, men alldeles för många generiska FPS släpps. Fattar inte utvecklarna att Multiplayer inte är allt.

Annars är jag sugen på Tekken 6...

Medlem

JohnnyGreed, vad håller du på med???
...För mig låter det som att du inte är någon konsol människa.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

JohnnyGreed : Även fast jag inte har funnit en längre tid kan jag hålla med dig om jag vad tror.

Köper man en konsol så händer det inget direkt nytt. Det kommer ara nya shooter spel som man vill spela men man har inte direkt roligt.

Typ när Nintendo hade sina år var typ alla spel som kom ut var skit roliga.

Man ska kunna underhålla sig själv och med andra när man lirar spel nu för tiden. Men det gör man inte nu tycker jag. Man spelar bara ut spelen då man senare efter några veckor lägger spelet på hyllan.

Ska hem till brosan sen och lira Super Mario 64 och hoppa runt lite ))

Inaktiv

riiiiiiiidge raaaaace ....... erm .. wait, what?

1
Skriv svar