har xbox 360 sprungit ifrån ps3?

Medlem
har xbox 360 sprungit ifrån ps3?

iochmed att ff kommer till 360n så anser många att 360 har tagit några långa steg ifrån ps3n. Själv kan jag inte hålla med om det pga god of war 3, resistance 2 mfl.. Vad tycker ni om saken?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag tycker bara Microsoft känns desperata och stöddiga.

Man kommer inte långt med den attityden

Medlem
Skrivet av Tony:

Jag tycker bara Microsoft känns desperata och stöddiga.

Man kommer inte långt med den attityden

Håller med, cover flow och mii plagiaten var stora bevis på desperation. Jag tror dessutom inte att ff kommer att sälja Så värst bra till 360, ff har och ska alltid spelas på playstation!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Förutom att det släpptes till NES först... *visslar*


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Förutom att det släpptes till NES först... *visslar*

Jaja men iallafall, du fattar vad jag menar


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

alla tror att 360 kommer vinna konsollkriget. Men vänta till hösten bara

Inaktiv

Ska iaf vänta tills Dual Shock 3 blir *brain freeze* nåja... "obligatorisk" till PS3.


signatur

Mvh Chr1st3r - Google is my friend...

Medlem

Tja, nu har jag inte lirat Resistance, men ska då jag köpt min PS3:a, men är det verkligen all that? Det känns som ett lir man köper för att man har konsollen, inte köper konsollen för såsom med MGS4 och GoW3. Detsamma med Killzone, ettan var ju verkligen inte så satanistiskt bra, vad får tvåan att verka så uber?`

Finns Dual Shock 2 att köpa i bundles med konsollen i sverige nu btw, eller måste man köpa dem separat om man köper en PS3:a?


signatur

Videomupp

Medlem

Dual shock 3 menar du väl
och om du menar det så ja, det finns.

Inaktiv

vaddå?
fungerar det inte med en Dual Shock 2 då?


signatur

Mvh Chr1st3r - Google is my friend...

Medlem

DS3 menar jag ofc ja ^_^


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Zamuz:

alla tror att 360 kommer vinna konsollkriget. Men vänta till hösten bara

Visa ord8)


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Tony:

Jag tycker bara Microsoft känns desperata och stöddiga.

Man kommer inte långt med den attityden

Håller med, cover flow och mii plagiaten var stora bevis på desperation. Jag tror dessutom inte att ff kommer att sälja Så värst bra till 360, ff har och ska alltid spelas på playstation!

Så, vad anser ni om trophies då? Ni har inte sett någon motsvarighet till detta på någon av dom andra konsolerna denna generation? Som dessutom funnits där sen release på denne. Om ni inte ser vad som är helt sjukt med era uttalanden, så finns det ingen som kan hjälpa er.

Denna damage control som har uppstått sedan det vart känt att FF skulle till 360 måste sluta -.- folk beter sig värre än vanligt. Tyckte det var ett bra beslut av square-enix, många mer får njuta av serien och de kommer tjäna en hel del pengar på deras beslut. Good day for gamers indeed.

Medlem
Skrivet av MacNille:
Skrivet av Zamuz:

alla tror att 360 kommer vinna konsollkriget. Men vänta till hösten bara

Visa ord8)

"just wait" verkar vara ett populärt uttryck hos ps3 fanboys. Men ps3an och 360 kommer aldrig gå om Wii denna generation, så har ni ingen heder eller slåss ni seriöst över andra och tredje platsen?

Medlem

hur många wii är sålda?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av MacNille:
Skrivet av Zamuz:

alla tror att 360 kommer vinna konsollkriget. Men vänta till hösten bara

Visa ord8)

"just wait" verkar vara ett populärt uttryck hos ps3 fanboys. Men ps3an och 360 kommer aldrig gå om Wii denna generation, så har ni ingen heder eller slåss ni seriöst över andra och tredje platsen?

Eyy... lugn.. detta ÄR Playstation-forumet


signatur

Mvh Chr1st3r - Google is my friend...

Medlem
Skrivet av Zamuz:

alla tror att 360 kommer vinna konsollkriget. Men vänta till hösten bara

Ja fattar inte de där med "vinna konsolkriget", ingen av 360n o Ps3an lär ju slutas säljas bara så där.

Medlem

Vad spelar det för roll?

Medlem

ingen alls


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

hur många wii är sålda?

Runt 22 miljoner.

Som vissa skriver och brukar skriva: M$ tänker bara på pengar.
Känns som att sony tänker mer på kunderna och kvalité. 360 må ha "vunnit" just nu men tror fortfarande att ps3 kommer att hålla i längden


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem
Skrivet av BlåMes:
Skrivet av v1ctory:

hur många wii är sålda?

Runt 22 miljoner.

Som vissa skriver och brukar skriva: M$ tänker bara på pengar.
Känns som att sony tänker mer på kunderna och kvalité. 360 må ha "vunnit" just nu men tror fortfarande att ps3 kommer att hålla i längden

Men omg, vad var det som hände när ni behövde formatera era HDDs och förlora alla sparfiler, mycket fint gjort av Sony (eller?) Jo, de kanske ska testa sina uppdatering först, denna tråd är ju sorglig.

Och som Drunken_monkey_boxer säger, allt ni gör är att vänta, Microsoft levererar åtminstonde något, och vad är det för fel att köpa saker om man har pengar. Sen tror du väl allvarligt inte att det endast är MS bryr sig om pengar, ALLA företag gör det, de måste ju gå runt så självklart behöver de pengar.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

v1ctory du säger God of War 3 och Resistance 2.

Du kanske har glömt att Microsoft har Fable 2 och Gears of war 2. Dessutom säljs Rockband till Xbox 360 först i Sverige. Tycker inte om när en massa fanboys tycker att Microsoft gör allt för pengarnas skull.

Det har sålts mer Xbox 360 än Playstation 3.

4-5 % av alla Xbox 360 har något form av skada enligt Microsoft själva.

Ps3 har 3 % av alla sina konsoler.

Tycker väl att siffrorna säger att båda konsolerna har det bra. Dom som har Xbox spelar Xbox och tvärtom.

Edit, även som tysonayt sa :

Varför släpper Sony en skit update som gör så att konsolerna går sönder? Då tar man inte vara på sina kunder isåfall.

Det är problem på båda konsolerna.

Medlem

Ps3 är 6 miljoner efter, det beror i alla högsta grad på att 360n har funnits längre. Fable 2 och gears 2 kommer att bli minst lika bra eller något bättre än resistance 2 och god of war3 (det är jag ärlig nog att erkänna.) dock så tror jag att ff kommer att bli mycket bättre på ps3


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

För helvete, vad spelar det för roll vilken konsoll man har? Ingen av er kommer att övertala någon att byta. Av den enkla anledningen att man trivs med och tror på sin konsoll.
Det viktiga är väl ändå att spelen man ser framemot kommer till den konsoll man har.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

För helvete, vad spelar det för roll vilken konsoll man har? Ingen av er kommer att övertala någon att byta. Av den enkla anledningen att man trivs med och tror på sin konsoll.
Det viktiga är väl ändå att spelen man ser framemot kommer till den konsoll man har.

Helt rätt. Är så trött på allt snack om vilken konsol som är "bäst" eller har bäst spel. Skit i det, jag har Metal Gear Soild 4 och jag är nöjd med det. Xbox360 är kanske bra på sina vis och PS3 är bra på ett annat sett.

Det finns inget konsolkrig och det nu finns kommer det aldrig vara över som också är väldigt bra.

Jag älskar Sony, jag älskar Microsoft.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Tony:

Jag tycker bara Microsoft känns desperata och stöddiga.

Man kommer inte långt med den attityden

Håller med, cover flow och mii plagiaten var stora bevis på desperation. Jag tror dessutom inte att ff kommer att sälja Så värst bra till 360, ff har och ska alltid spelas på playstation!

så sa man om gta också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

så sa man om gta också

Tittar man på statistik(den yttersta formen av lögn om man så vill) så har gta i förhållande till installationsbasen sålt bättre till ps3(28.6% av 360 ägarna har köpt gta4, 29.2% på ps3-sidan).

Skitsamma vilket, det bästa är givetvis att äga alla plattformar och plocka ut titlarna man vill ha på given enhet.
Alla sidor har titlar jag vill ha vid nån punkt i tiden.

Inaktiv

Hela diskussionen faller ju på att om alla här hade tillräckligt med pengar så hade vi troligtvis ägt alla konsoler som vi kunde komma över.

Det är ju bara att inse att både PS3 och Xbox 360 har sina för- och nackdelar.

Tycker redan att det ska bli intressant att se hur nästa generations konsoler kommer att bli. Speciellt med tanke på de läxor som företagen, förhoppningsvis har lärt sig från nuvarande generation.

Medlem

http://nexgenwars.com

xbox360 19.3 milj
ps3 10.3 milj
wii 22.2 milj

Tack för mig.


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

Medlem

Mellan xbox 360 och ps3 kommer det nog att bli ganska jämt i längden, 360n leder just nu över ps3 eftersom den har funnits på marknaden längre. Wii leder nog för att många (både 360 och ps3 innehavare) köper den som komplement till sin vanliga konsoll. Sen finns det u också många som köper en wii som enda konsoll. Eftersom wiins konsept är spelkänsla och inte grafik så kommer den nog att sälja bra även i framtiden trots att ps3ns och 360ns grafik kommer att utvecklas mycket. Så enligt mig kommer wiin att vinna konsol kriget:)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

123
Skriv svar