Bye bye ps3, säljer SKITEN NU!, FU** OFF SONY

Inaktiv
Bye bye ps3, säljer SKITEN NU!, FU** OFF SONY

Och där försvann den ända anledningen att jag köpte ps3an. Final Fantasy XIII kommer till 360 oxå. Som ps3 ägare känner jag mig rakt av våldtagen, Sony bryr sig mera om sitt second life skit kopia istället för att värna om sina spelare... Nu blir d 360 igen då, och säljer min ps3a. Sony har EN sjangs att få en spelare mindre och d e om dom visar NÅTT galet imorgon på e3. bye

Inaktiv

Får väl också säga att jag tyckte att det var lite tråkiga nyheter. Men vi får hoppas på en bra konferance imorgon istället

Medlem

Varför börjar du gråta över att de släpper spelet till Xbox360 också?
Jag skiter fullständigt i om de släpper till flera konsoler. Bara de optimerar spelet för varje konsol. Ingen portning som Assassin's Creed odyl. Om det händer, ja, då blir jag inte glad.

Medlem

Ahaja. Hejdå med ditt PS3 fanboy snack. Cya you in Play Heaven... No sorry, you going to the box.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Okej, uppenbarligen har du missat att FF13 också kommer till PS3...så varför sälja den? Bara barnsligt agerande. För övrigt släpps FF13 verus exklusivt på PS3 och sedan har vi massvis med exklusiva titlar som kommer i höst och nästa år.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Vad är skillnaden mellan FF13 och FF13VS? Har inte riktigt fattat det O_o Är VS sidstorys till FF13 eller något dylikt?


signatur

Videomupp

Medlem

andra RPG titlar som är PS3 exklusiva:

White Knight Chronicle featuring unbelievable graphic.
RGG Kenzan announced this year and RGG 3 announced for next year in English territory.
FF versus XIII locked as exclusive (Sony as publisher).
New non-FF RPGs from Square Enix, exclusive for PS3.
Other RPGs from other Japanese companies.
Legend of Dragoon 2
TRICO


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Legend of Dragoon 2?!

Vet att jag spelade demon på ettan och spenderade sen en hel del tid på att hitta spelet, men gjorde det aldrig. Nu får man kanske revanch!


signatur

Videomupp

Inaktiv

Perfekt... då kan jag ju adda dig och lira Final Fantasy via Live sen då

Adda mig : uptjackmalo

Roligt att Microsoft har $

Medlem
Skrivet av WildThing:

Vad är skillnaden mellan FF13 och FF13VS? Har inte riktigt fattat det O_o Är VS sidstorys till FF13 eller något dylikt?

Versus ska vara, som jag förstått det, en spinoff med många likheter med Dirge of Cerberus. Och därav förstår jag verklingen inte varför fanboys hypar det, för Dirge of Cerberus var verkligen ett botten napp av spinoffs.

Medlem

Nae, så satans kasst tyckte jag inte Dirge var Shure, det var ju inte Final Fantasy 7 för 5 öre, men en helt okej shooter imo. Störde mig bara på att han rörde sig så muppat ;>


signatur

Videomupp

Medlem

Skönt då slipper man oroa sig över att möta dig online på PSN.

Medlem
Skrivet av redmac:

andra RPG titlar som är PS3 exklusiva:

White Knight Chronicle featuring unbelievable graphic.
RGG Kenzan announced this year and RGG 3 announced for next year in English territory.
FF versus XIII locked as exclusive (Sony as publisher).
New non-FF RPGs from Square Enix, exclusive for PS3.
Other RPGs from other Japanese companies.
Legend of Dragoon 2
TRICO

Antar att du stulit den där listan från någon fanboy? Vem fan annars skriver med "Other RPGs from other Japanese companies" på en lista där man staplar upp kommande titlar.
Jag är bara intresserad av white knight och legend of dragoon 2 på den där listan, helt sjukt hur konsolerna kan ha byt roll så fort mellan generationer. ps3an lista av RPGs känns nästan sorglig i jämnförelse, men ps3an kompletterar sig bra med 360 utbud!

360
Blue Dragon*
Enchanted Arms*
Eternal Sonata*
Fable 2
Fallout 3
Final Fantasy XIII
Infinite Undiscovery
Lost Odyssey*
Mass Effect*
Operation Darkness
Spectral Force 3
Star Ocean: The Last Hope
Tales of Vesperia
The Elder Scrolls IV: Oblivion*
The Last Remnant
Phantasy Star Universe

ps3
White Knight
Legend of dragoon 2
Valkyria Chronicles
Disgaea 3: Absence of Justice

såhär ser min inköpslista ut på RPGs i framtiden iallafall.

Medlem

Final fantasy får behöver inte vara eklusivt. Jag gillar inte såna spel på kontroll

Medlem

Jag förstår inte hur man kan bli så upprörd över att ett spel inte är exklusivt till just ens egen konsoll...
Jag menar, mår du sämre för att någon annan spelar samma spel som du själv gör, men på en annan konsoll?

Nej.. spela du ditt spel och var nöjd
Är det ett bra spel så kan du även glädjas åt att andra också får chansen att spela det, oavsett om man valt att köpa en box eller ett ps3.
Och det gäller åt bägge hållen.

Det enda negativa jag kan se är att man tex portar ett spel dåligt från konsoll till pc.
Men mellan konsoller brukar det väl aldrig vara några problem?
Delad glädje är dubbel glädje. Önskar alla kunde sluta upp med den där äckliga fanboy-attityden.

fue
Medlem

Sony har EN sjangs att få en spelare mindre ...

Sjangs? wtf p9?

Medlem

Sarkasm?


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Jag känner mig också ganska besviken men sen får man ju tänka på att om det gör att S-E tjänar mer pengar så kan dom göra mycket bättre spel i framtiden^^


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Inaktiv
Skrivet av fue:

Sjangs? wtf p9?

I lol'ed

OP har dock rätt gällande second life (home yes?) skiten .. lägg ner det helt och ge oss spel istället

Medlem

Har gått i några dagar här nu och tänkt på om detta är "slutet" för ps3an. Men så såg man hela sonys press konferens och den var ju hur bra som helst!
M$ är ju bara desperata och ska sno alla grejer.
Dom har massa pengar så dom kan köpa in sig överallt.
Men är verkligen intresserad av MAG och vill se hur det blir
Och är det bara jag som tycker Home är spännande ? :\

EDIT: Btw dom piskade M$!


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

Tycker MS stal showen denna gången, MAG verkar kul men om det skulle vara Sonys "nyehtsbomb" som FF13 var på MS så var det inte mycket att hurra för man vill gärna ha ngt att spela fram tills dess också, och där såg det lite klent ut för sony.

Medlem
Skrivet av BlåMes:

Har gått i några dagar här nu och tänkt på om detta är "slutet" för ps3an. Men så såg man hela sonys press konferens och den var ju hur bra som helst!
M$ är ju bara desperata och ska sno alla grejer.
Dom har massa pengar så dom kan köpa in sig överallt.
Men är verkligen intresserad av MAG och vill se hur det blir
Och är det bara jag som tycker Home är spännande ? :\

EDIT: Btw dom piskade M$!

TROPHYS!? NÅGON! SNO SAKER?:\


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

TROPHYS!? NÅGON! SNO SAKER?:\

Okej jag vet att dom snott det men det är fortfarande mer utvecklat än microsoft variant.
Och även In-Game XMB.
Och kan du komma på några fler?
Jag har inte hört något mer iaf!


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem
Skrivet av BlåMes:
Skrivet av tysonayt:

TROPHYS!? NÅGON! SNO SAKER?:\

Okej jag vet att dom snott det men det är fortfarande mer utvecklat än microsoft variant.
Och även In-Game XMB.
Och kan du komma på några fler?
Jag har inte hört något mer iaf!

Filmtjänsten som sony lanserade igår då?

Medlem
Skrivet av BlåMes:
Skrivet av tysonayt:

TROPHYS!? NÅGON! SNO SAKER?:\

Okej jag vet att dom snott det men det är fortfarande mer utvecklat än microsoft variant.
Och även In-Game XMB.
Och kan du komma på några fler?
Jag har inte hört något mer iaf!

Vad är mer utvecklat med deras system om jag får fråga? Men antar att du inte äger båda konsollerna, och kan göra den bedömningen?

Denna diskussion börjar bli löjlig, pull your head out of your ass -.-

Sony hade lugnt den bästa showen på E3 detta år, så tycker detta med FF har blivit alldeles förstort på båda sidor. Nintendos show var en stor jävla katastrof som får mig att överväga att sälja min Wii, mest pågrund av deras inställning mot hardcore spelare. Och MS föreställning var väl helt ok, men inget märkvärdigt.

Medlem
Skrivet av swgoliath:

Och där försvann den ända anledningen att jag köpte ps3an. Final Fantasy XIII kommer till 360 oxå. Som ps3 ägare känner jag mig rakt av våldtagen, Sony bryr sig mera om sitt second life skit kopia istället för att värna om sina spelare... Nu blir d 360 igen då, och säljer min ps3a. Sony har EN sjangs att få en spelare mindre och d e om dom visar NÅTT galet imorgon på e3. bye

Welcome to the MS family.
Vi trogna xboxspelare som aldrig blir huggna i ryggen :D:D
Hur många stora exklusiva spel har Sony kvar??
Metal gear Solid och killzone??
Snart har vi dem också
Jag kan inte räkna killzone som stort men men det är mitt åsikt då

Medlem

Pojii för fan, sluta vara så jävla fanboi, du tillför knappast något till diskussionen förutom att göra folk förbannade.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Precis. Riktigt jobbigt att läsa massa fanboy snack i Playstation tråden. Va lite snäll nästa gång.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Pojii för fan, sluta vara så jävla fanboi, du tillför knappast något till diskussionen förutom att göra folk förbannade.

vadå får jag inte ha en egen åsikt.. Och jag öppnade mina armar till stackars killen som blev stabbad i ryggen

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Zelaxe:

Pojii för fan, sluta vara så jävla fanboi, du tillför knappast något till diskussionen förutom att göra folk förbannade.

vadå får jag inte ha en egen åsikt.. Och jag öppnade mina armar till stackars killen som blev stabbad i ryggen

Du är en stor jävla fanboy.
Det du skrev var ingen åsikt...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

123
Skriv svar