Medlem
BF:BC vs MGS4

Tänkte köpa ett nytt lir antingen BF:BC lr MGS4....ingen aning vilket jag vill ha igentligen.

Hur är BF:BC, samma gråa och lite gryniga grafik som det var på demot?

Och hur är msg4, ser det ut som det gjorde på betat lr har dem slipat till det ännu mer?

Ge mig gärna tips

Inaktiv

Om man pratar ren grafik så tycker jag att MGS 4 är helt outstanding. Tycker verkligen att du borde köpa det. Har ingen större erfarenhet av online delen men singleplayer är riktigt bra.

Det har ju skrivits en hel del om spelets extremt långa mellansekvenser, så gillar du inte sånt kanske det är bäst att hålla sig undan. Personligen tycker jag att dom är helt fantastiska. Lycka till!

Medlem

Är du ute efter ett online spel, så BF:Bad company utan tvekan.

Medlem

MGS4 för singelplayer
BF:BC om du vill ha multiplayer


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

MGS4 för snygghet och en riktigt bra singel player. BF:BC för multiplayer, mycket fult spel.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Inte för att jag ser hur du kan tycka att det är fult, det är inte direkt Crysisgrafik, men det är tillräckligt bra iallafall. Som alla andra säger, MGS4 om du vill ha en bra singleplayer upplevelse, annars BF:BC för multi.

MGS4 har dock mycket cutscenes, vilket kanske inte är allas kopp te.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Jag kan iofs säga att Metal gears onlineläge är suveränt bra också.
Den erbjuder något helt annat än bad companys online del men ändå.
Så jag skulle vilja säga att du ska skaffa dig mgs4. Bra singleplayer och minst sagt vettig multiplayer. Bad company ger en underbar multiupplevelse men i singleplayer så kändes den riktigt sunkig.
Tycker jag iallafall.

Medlem
Skrivet av Ymir83:

Jag kan iofs säga att Metal gears onlineläge är suveränt bra också.
Den erbjuder något helt annat än bad companys online del men ändå.
Så jag skulle vilja säga att du ska skaffa dig mgs4. Bra singleplayer och minst sagt vettig multiplayer. Bad company ger en underbar multiupplevelse men i singleplayer så kändes den riktigt sunkig.
Tycker jag iallafall.

bra summering där! MGO (metal gear online) är en mer vuxen online upplevelse, mycket underhållande. Man kan säga att det är en mer taktisk CS med lite humor och xp levling.

Bad company är som sagt riktigt kul online också men mer stökigt och mer kaos. Dess singelplayer är inget att hänga i julgranen.

Så med andra ord så har MGS4 mer att erbjuda då det är ett av världens bästa singel player spel och har ett riktigt underhållande multiplayer. (ett stort minus är att det är drygt och krångligt att skapa ett konto i mgo. Men när det är klart så tänker du inte på det då det är auto loggin)


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Ymir83:

Jag kan iofs säga att Metal gears onlineläge är suveränt bra också.
Den erbjuder något helt annat än bad companys online del men ändå.
Så jag skulle vilja säga att du ska skaffa dig mgs4. Bra singleplayer och minst sagt vettig multiplayer. Bad company ger en underbar multiupplevelse men i singleplayer så kändes den riktigt sunkig.
Tycker jag iallafall.

bra summering där! MGO (metal gear online) är en mer vuxen online upplevelse, mycket underhållande. Man kan säga att det är en mer taktisk CS med lite humor och xp levling.

Bad company är som sagt riktigt kul online också men mer stökigt och mer kaos. Dess singelplayer är inget att hänga i julgranen.

Så med andra ord så har MGS4 mer att erbjuda då det är ett av världens bästa singel player spel och har ett riktigt underhållande multiplayer. (ett stort minus är att det är drygt och krångligt att skapa ett konto i mgo. Men när det är klart så tänker du inte på det då det är auto loggin)

Är det mer vuxet mp i MGS4 för att det inte är lika stökigt och kaotiskt som i BF, samt mer CS-liknande?

Har bara testat betan som fanns ute för ett tag sen och tyckte det var oerhört segt och lite halvkassa kontroller.

Inaktiv

Hmmm... vuxet mp. Vilken svår definition du slängde med där.

Men det är lite mer svårtillgängligt än CS vilket gör att det blir ett klientell som tar saken lite mer på allvar. Och med det så menar jag att att man slipper "that not how you play game lolz" och "zerg rush kekeke"

Så om det är det du menar med vuxet så ja.
Det är verkligen inte lika stökigt och kaotiskt som BF:BC men det är varken bättre eller sämre utan annorlunda.

Jag gillar det eftersom när man "smyger" på varandra som man gör i MGO så ger det mig en adrenalinkick eftersom det är så spännande.

Har inte kört betan så jag kan inte jämföra, men jag spelade igenom singleplayer först så jag kunde kontrollerna när jag gav mig på multi, även om jag inte är speciellt bra på det.

Medlem
Skrivet av Ymir83:

Hmmm... vuxet mp. Vilken svår definition du slängde med där.

Men det är lite mer svårtillgängligt än CS vilket gör att det blir ett klientell som tar saken lite mer på allvar. Och med det så menar jag att att man slipper "that not how you play game lolz" och "zerg rush kekeke"

Så om det är det du menar med vuxet så ja.
Det är verkligen inte lika stökigt och kaotiskt som BF:BC men det är varken bättre eller sämre utan annorlunda.

Jag gillar det eftersom när man "smyger" på varandra som man gör i MGO så ger det mig en adrenalinkick eftersom det är så spännande.

Har inte kört betan så jag kan inte jämföra, men jag spelade igenom singleplayer först så jag kunde kontrollerna när jag gav mig på multi, även om jag inte är speciellt bra på det.

Ja så kan man utveckla mitt uttalande om "mer vuxet spel".


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Glad to be of service.
Och glad att du gillade min "utveckling" redmac!

1
Skriv svar