Ps3 problem efter senaste patchen ?

Medlem
Ps3 problem efter senaste patchen ?

Hej jag hittade denna artikeln på ett forum ifrån Hype

Sony återkallar nya Playstation 3-uppdateringen

Många såg fram emot att kunna plocka fram Playstation 3:s menysystem Cross media bar samtidigt som man spelar, och med firmware 2.40 som släpptes nu i onsdags blev det äntligen verklighet.

Tyvärr verkar den dras med lite andra brister, för flertalet användare på det officiella Playstationforumet berättar att hela maskinen fryser vid uppstart och i princip är oanvändbar. I dagsläget är den enda lösningen att formatera om hårddisken, vilket också raderar alla data som sparats på den.

Sony har inte uttalat sig om problemet, men att det inte längre går att ladda ned 2.40 talar väl sitt tydliga språk. Den nyaste uppdateringen som finns tillgänglig är återigen 2.36.

Har någon blivit fått detta problemet än ? iofs jag har inte fått de men tänkte kolla hur vanligt problemet är... vågar knappt starta sin ps3a längre hehe

Medlem

jag har 2.40 och den fungerar utmärkt. Men samma dag som jag tankade versionen stanna allt, men nu funkar det

Btw, det finns en artikel på FZ.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

aa ok man blev bara lite rädd nu när man har lagt ut så mykke pengar på en ny tv,sorroundsystem, och allt och så skulle konsolen stanna hehe

MEN OM detta nu skulle hända hur omformaterar man h-disken i konsollen?

aa ok hittade dock ingen artikel om de men får deleta denna sedan...

Medlem

Måste låna tråden och fråga vart fasiken man kan se vad för trophys tex stardust HD har och vad som krävs för att få dem. Jag har tittat under game menyn där det står redmac trophy collection men nästa steg så står det inga trophys...Någon belyst människa som vet hur man går till väga? Kanske rent av blivit ett litet fel i uppdateringen för mig?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Måste låna tråden och fråga vart fasiken man kan se vad för trophys tex stardust HD har och vad som krävs för att få dem. Jag har tittat under game menyn där det står redmac trophy collection men nästa steg så står det inga trophys...Någon belyst människa som vet hur man går till väga? Kanske rent av blivit ett litet fel i uppdateringen för mig?

Du får gå in på Trophy Collection, där ska Stardust vara listad och sen går man in på Stardust för att se alla trophies.

Sen är det så med Stardust att du måste köpa expansionen för att få med trophies support. Vissa trophies måste du ha expansionen för att kunna få.

1
Skriv svar