Inaktiv
2.40 är här!

Höll på att trilla av stolen (soffan) när jag satte på min PS3 nu lite efter 6 på morgonen, just nu dras 2.40 firmwaren! Det är ju typiskt att en sån liten sak som in-game XMB kan göra så mycket, det är så självklart tycker man

EDIT: Verkar vara tvunget med särskilt stöd i spelet för att kunna köra egen musik medans man spelar, bara provat med loco roco hittils


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Samma här, kom hem från jobbet vid 7 nu på morronen och drog på ps3an och där va 2.40 ... snacka om lycka

Inaktiv

Ja verkligen, tankar updaten till PAIN nu för att nöta trophies

lite spelinformation om några spel som i dagsläget stöder (eller kommer stödja) Trophies, mer spel kommer såklart läggas till efter hand:

Super Stardust? HD, a PLAYSTATION Network-exclusive released last year, will be the first game to leverage the Trophies system and will offer a variety of trophies**. The following first-party games are also slated to offer Trophy support:

· BUZZ! Quiz TV

· LittleBigPlanet

· MotorStorm Pacific Rift

· NBA 09 - PS3

· PAIN**

· PixelJunk Eden

· Resistance 2

· SOCOM: U.S. Navy SEALs Confrontation

· Warhawk**

* No subscription required, broadband fees apply

** Requires a game update to be downloaded and installed

Upptäckte nyss att man kan lyssna på musik från sin hårdisk när man spelar Pain (genom spelets inbyggda playlist) :$ SÅ BÄST, kan knappt tro att man gläds så grymt mycket åt såna småsaker men det är guld värt!!!!

Någon patch till WarHawk för att introducera trohpies finns inte ännu, loggade precis in för att kika.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Installerade det med nä jag vakna och så var jag tvungen spela lite Super stardust HD bara för att få en trofé

Inaktiv

Har inte fått några än i Pain, ska försöka mer sen, bra att det inte är några easy-mode troféer fast det är lite skumt, fick Gold i PAIN mimetoss (easy) men inget låstes upp (platinum är 20 sekunder på Easy - OMFG sinnesomöjligt )


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Inaktiv

Undrar hur fort övriga kommer att patchas så man kan samla troféer där med, och om spel som finns till 360 också kommer att ha samma troféer...

Medlem

Hoppas de gör det rätt fort... känns mycket mera roligt och spännande.

http://blog.us.playstation.com/2008/07/01/trophies-timed-chal...

Medlem

Finns det någon lista över samtliga spel som har trophies? Har t.ex. GTA4 och MGS4 det? Ska bli gött med ingame xmb och egen musik.

Medlem

längtar tills jag kommer hem så jag med kan uppdatera

verkar vara en extremt nice uppdatering.

EDIT: hur får man in musik på sitt ps3?
(har 40gb versionen) - inga minneskort utag


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av rolle90:

längtar tills jag kommer hem så jag med kan uppdatera

verkar vara en extremt nice uppdatering.

EDIT: hur får man in musik på sitt ps3?
(har 40gb versionen) - inga minneskort utag

Extern hårddisk?
Annars så har jag hört att det finns något program men det verkade ganska krångligt.


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem
Skrivet av BlåMes:
Skrivet av rolle90:

längtar tills jag kommer hem så jag med kan uppdatera

verkar vara en extremt nice uppdatering.

EDIT: hur får man in musik på sitt ps3?
(har 40gb versionen) - inga minneskort utag

Extern hårddisk?
Annars så har jag hört att det finns något program men det verkade ganska krångligt.

ok, du vet inte ifall HDD måste köra NTFS? eller om den måste vara exFAT - eller det spelar ingen roll?


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

Jag undrar om det kommer fler spel trophys?

Medlem

Har 2.40 version dragits tillbaka när jag gör system update säger min PS3 att jag har den senaste versionen 2.36?

Svaret för många problem
http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=vie...

Medlem
Skrivet av rolle90:

längtar tills jag kommer hem så jag med kan uppdatera

verkar vara en extremt nice uppdatering.

EDIT: hur får man in musik på sitt ps3?
(har 40gb versionen) - inga minneskort utag

Stoppa i en cd sen rippar du den bara i ps3n

Medlem

Får hoppas att KP fixat så att trofeerna fungerar retroaktivt i MGS4 om de nu lägger till det, det kommer tydligen fungera med Burnout Paradise.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

När jag går in på trophies laggar allt ihop och jag måste starta om. Tack Sony, tack.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av ErMurazor:

Har 2.40 version dragits tillbaka när jag gör system update säger min PS3 att jag har den senaste versionen 2.36?

Svaret för många problem
http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=vie...

Japp Sony har dragit tillbaka 2.40 eftersom den fryste några PS3:or, så de tappade allt de hade sparat...


signatur

Mvh Chr1st3r - Google is my friend...

Medlem

Kan dom inte släppa en ny patch typ 2.50 som är som det var innan så alla får lika igen utan deras Microsoft grej tropy.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

tycker trofy-systemet är ganska coolt ändå ju..


signatur

Mvh Chr1st3r - Google is my friend...

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Kan dom inte släppa en ny patch typ 2.50 som är som det var innan så alla får lika igen utan deras Microsoft grej tropy.

kan du sluta vara en jävla mes?
jag vet att du är 15 och livet är jätte jobbigt, men endå .. håll käften?

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av mosoloa1:

Kan dom inte släppa en ny patch typ 2.50 som är som det var innan så alla får lika igen utan deras Microsoft grej tropy.

kan du sluta vara en jävla mes?
jag vet att du är 15 och livet är jätte jobbigt, men endå .. håll käften?

Vadå vad är problemet? Tycker det vore bra i alla fall, självklart kommer dom inte göra det men

Just nu är det inte så jätte jobbigt.


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar