Medlem
45 nm när?

Någon som har hört mer om 45 nm varianten av PS3? funderar på om man ska köpa nu eller vänta...

Jag är sanslöst ljudkänslig och hatar allt vad surrande fläktar är. Exempelvis förstår jag inte ens hur folk kan fundera på en XBOX360 trots "fler spel" etc. Fläktarna låter ju som om någon stod och dammsög i samma rum. Det dödar hela glädjen enligt mig.

45 nm hjälper naturligtvis till att minska värmeutvecklingen. Men i övrigt, hur högt låter 40GB ungefär? Verkar vara ett lotteri det där, eller så är folk vana vid olika ljudstyrkor från början bara. Tänkte köpa en MGS4-bundle i sådana fall.

Medlem

PS3 40gb låter mindre än ett playstation2. Man kan säga att om den står så den får duglig ventilering så hörs den knappt. Dvs mindre än de flesta vanliga DVD spelarna på marknaden enligt mig.

Dock har jag testat stänga in PS3an i tvbänken och då drog fläktarna igång efter ca, 10-20min och då lät den desto mera pga att den förmodligen blev väldigt varm där inne(stängda skåps dörrar) så plockade ut den ganska snabbt därifrån och sedan dess har fläktarna aldrig hörts köras på så höga varv någonsin mer. Den är helt tyst hela tiden trots att den kan stå igång ett par timmar.

Hade en Xbox 360 tidigare och jag håller med dig om att de låter något fruktansvärt om dem. Trots att hemmabio systemet vart inkopplat så fick man alltid öka volymen så pass att surret ifrån 360in försvann och de vart ju inte precis OK för sonen och frugan här hemma.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

min 60gb tycker jag är väldigt tyst


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Har en 60GB med och den är riktigt tyst, blir dock lite högre i volym när det varit igång ca 12 timmar men fortfarande är den riktigt tyst.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Har polare som har 360 och jag tycker den låter som en satans orkan när den drar igång. Mitt ps3 vet jag knappt om det är igång eller inte. En gång råkade jag lämna det på, kom in dagen efter, slog på min TV och där var XMB

Medlem

Hittar ingenting om när denna kommer men när den kommer så borde priset sänkas och PS3 kanske blir en konsol att skaffa, vem vet.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

huh?

40gb ps3 är 45nm

å alla ps3or är tysta till skillnad från xbox


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av rolle90:

huh?

40gb ps3 är 45nm

Nej, 40GB är 65nm, medan den ursprungliga PS3 är 90nm.

Vet inte riktigt när vi kan förvänta oss 45nm, men det kommer nog dröja ytterliggare ett år, minst. Sent 2009 (lagom till julhandeln) eller 2010 skulle jag tro. Dock bara jag som gissar, såklart, men det tar tid för att krympa processorn och det har inte gått så lång tid sen de krympte den till 65nm.

Själv så hatar jag fläktar något enormt också. Störs av dem väldigt lätt jämfört med andra. Saknar tiden då datorer och konsoller var fläktlösa C64, Amiga, NES, SNES, PS1 osv.

Lyckligtvis så går det åtminstone att få en hyfsad fläktlös dator idag, igen, men då får man lägga ut bra mycket extra pengar på den passiva kylningen i nätaggregatet osv, och välja en av de mer energisnåla processorerna, som AMD 4850e, som lyckligtvis är tillräckligt snabb för de nyare spelen.

1
Skriv svar