PS3 låter som fan

Medlem
PS3 låter som fan

Mitt ps3 har börjat betett sig lite konstigt, efter jag spelat ca 5 min börjar fläkten låta skit högt, va inte så förut... nån som vet vad problemet beror på?

Känner även av riktig dålig fps i GTA4 men dock inte i spel som badcompany, är det helt enkelt så?

Inaktiv

Är skivan repig/brännd/eller något annat skumt? Låter mycket som piratkopia i mina öron det där


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Nej, och man kan inte ens pirat kopiera spel till PS3

Inaktiv
Skrivet av karbon:

Nej, och man kan inte ens pirat kopiera spel till PS3

Allt är möjligt, bara mer eller mindre svårt...


signatur

Mvh Chr1st3r - Google is my friend...

Medlem

vrid upp ljudet på tvn så märker du nog inget


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Vilken version av ps3an är det? vissa tidigare versioner hade ju problem med fläktarna?

min är i alla fall tyst som en mus^^


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Min också, men efter nån timmas spelande så går den in i läge 3 och väsnas lite .. Men det är inget som stör, tycker jag iallafall


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv
Skrivet av v1ctory:

vrid upp ljudet på tvn så märker du nog inget

Trodde först att han spelade musik men jag hade nog fel...

Förlåt om detta blev lite Off-Topic.. men...


signatur

Mvh Chr1st3r - Google is my friend...

Medlem

Min låter också och är sprillans ny bundle med Metal Gear så vi får nog skylla på årstiden. Mitt på dagen kör jag bara upp volymen på Recivern.


signatur

Det var detta...

Medlem

Min kusins PS3a var knappast så ljudlös som alla påstår, mycket tystare än 360n ja, men knappast lika tyst som min dator i ett ganska tunt chassi med original-fläktar på allt.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

ps3orna låter olika


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Min ps3:a börjar också låta mycket men det är säkert bara värmen, hoppas jag:)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

vet nån om det är värt att köpa extra fläktar?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Fille game lover:

Min ps3:a börjar också låta mycket men det är säkert bara värmen, hoppas jag:)

Vilken värme? Den tropiska värmen i Sverige?

knappast...

Inaktiv

sommarvärmen kanske...


signatur

Mvh Chr1st3r - Google is my friend...

Medlem

EN PS3 ska vara riktigt tyst, om din väsnas väldigt mycket kan ena fläkten i PS3:an lossnat lite dvs fabrikationsfel, bara att reparera så det inte blir värre.
Att folk säger att deras datorer är tystare än PS3 ja det kan knappast stämma, då vill jag se er dator, för PS3:an är riktigt riktigt tyst.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

EN PS3 ska vara riktigt tyst, om din väsnas väldigt mycket kan ena fläkten i PS3:an lossnat lite dvs fabrikationsfel, bara att reparera så det inte blir värre.
Att folk säger att deras datorer är tystare än PS3 ja det kan knappast stämma, då vill jag se er dator, för PS3:an är riktigt riktigt tyst.

Min kompis 360 kan jag knappt höra (seriöst), DÅ är ALLA 360 LjudLÖSA...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av redmac:

EN PS3 ska vara riktigt tyst, om din väsnas väldigt mycket kan ena fläkten i PS3:an lossnat lite dvs fabrikationsfel, bara att reparera så det inte blir värre.
Att folk säger att deras datorer är tystare än PS3 ja det kan knappast stämma, då vill jag se er dator, för PS3:an är riktigt riktigt tyst.

Min kompis 360 kan jag knappt höra (seriöst), DÅ är ALLA 360 LjudLÖSA...

så du vill vara uppkäftig och säga att jag drar alla över en kant. Ja du denna gång drar jag alla PS3: or över en kan då de är DESIGNADE att låta så MINIMALT som möjligt. Om en PS3 väsnas mycket är det fabrikationsfel i ventilation. Case closed.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Att folk säger att deras datorer är tystare än PS3 ja det kan knappast stämma, då vill jag se er dator, för PS3:an är riktigt riktigt tyst.

Du har inte sett så många datorer antar jag? Att få en dator i princip ljudlös och ändå ha bra temperaturer i den är verkligen inte så svårt. Man får lägga några hundra på att fixa det bara. Och de PS3'or jag har hört ahr inte varit så jäkla tysta. Visst, Mycket tystare än de 360's jag hört (Förutom en moddad jäkel, räknas inte), men inte fan så jättetysta.

Medlem
Skrivet av Jokkocze:
Skrivet av redmac:

Att folk säger att deras datorer är tystare än PS3 ja det kan knappast stämma, då vill jag se er dator, för PS3:an är riktigt riktigt tyst.

Du har inte sett så många datorer antar jag? Att få en dator i princip ljudlös och ändå ha bra temperaturer i den är verkligen inte så svårt. Man får lägga några hundra på att fixa det bara. Och de PS3'or jag har hört ahr inte varit så jäkla tysta. Visst, Mycket tystare än de 360's jag hört (Förutom en moddad jäkel, räknas inte), men inte fan så jättetysta.

klart det är lätt att få en dator tyst om man har low end komponenter. Men släng in det värsta man kan skaffa så lär det brumma på friskt. Dock inte lika högt som en 360 men nära.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Jokkocze:
Skrivet av redmac:

Att folk säger att deras datorer är tystare än PS3 ja det kan knappast stämma, då vill jag se er dator, för PS3:an är riktigt riktigt tyst.

Du har inte sett så många datorer antar jag? Att få en dator i princip ljudlös och ändå ha bra temperaturer i den är verkligen inte så svårt. Man får lägga några hundra på att fixa det bara. Och de PS3'or jag har hört ahr inte varit så jäkla tysta. Visst, Mycket tystare än de 360's jag hört (Förutom en moddad jäkel, räknas inte), men inte fan så jättetysta.

klart det är lätt att få en dator tyst om man har low end komponenter. Men släng in det värsta man kan skaffa så lär det brumma på friskt. Dock inte lika högt som en 360 men nära.

Lowend? Tycker då inte att quadcore, 9800gx2 i sli och 4gb minne är så speciellt budget. Visst, den kostade inte några hundra (Vattenkylningen har väl kostat totalt 2500-4000kr), men i princip ljudlöst är det fan. En mer mid-end burk med en c2d och ett 8800gt-9800gtx kostar dock inte många hundra att få helt tyst. Hur som hellst är highspec-riggen ungefär lika högljudd som en ps3a och den andra tystare.
Tycker att du ska kolla upp lite saker innan du börjar prata..

En 360 kan man få tyst för en mindre summa den med, dock så bryter man garantin på den då.

Medlem

Min PS3:a börjar köra fläkten på max när det är varmt (30+ i lägenheten), men ställer jag en vanlig fläkt mot PS3:an så går den ner på normal.


signatur

Meep!

Medlem

Ser att Redmac är igång med sin propaganda igen!

På min ps3 går bara fläktarna igång när det börjar bli lite väl varmt i lägenheten och konsolen och då hörs den väl lite men inget nämnvärt. Annars märker man ju knappt av den överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ser att Redmac är igång med sin propaganda igen!

Han jobbar väl på Webhallen och vet allt så klart. Säg inte emot honom

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av redmac:

EN PS3 ska vara riktigt tyst, om din väsnas väldigt mycket kan ena fläkten i PS3:an lossnat lite dvs fabrikationsfel, bara att reparera så det inte blir värre.
Att folk säger att deras datorer är tystare än PS3 ja det kan knappast stämma, då vill jag se er dator, för PS3:an är riktigt riktigt tyst.

Min kompis 360 kan jag knappt höra (seriöst), DÅ är ALLA 360 LjudLÖSA...

360 ljud lös:O knappast hör min 360 i köket ca 25m bort.

Medlem
Skrivet av lagg:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av redmac:

EN PS3 ska vara riktigt tyst, om din väsnas väldigt mycket kan ena fläkten i PS3:an lossnat lite dvs fabrikationsfel, bara att reparera så det inte blir värre.
Att folk säger att deras datorer är tystare än PS3 ja det kan knappast stämma, då vill jag se er dator, för PS3:an är riktigt riktigt tyst.

Min kompis 360 kan jag knappt höra (seriöst), DÅ är ALLA 360 LjudLÖSA...

360 ljud lös:O knappast hör min 360 i köket ca 25m bort.

Jag hör en 360 300m bort höhöhöhö...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Tycker min keX-Box är ganska tyst.. (har ingen)


signatur

Mvh Chr1st3r - Google is my friend...

Medlem

kansek mycket skit vid fläktarna? kanske dax att dammsuga lite?


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

spelar rumstempen stor roll för hur mycket ps3n låter?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av rolle90:

kansek mycket skit vid fläktarna? kanske dax att dammsuga lite?

Nepp har testat att dammsuga fläktara och det finns inget damm på hyllan där den står

12
Skriv svar