Medlem
Brandvägg...

Jag har lite problem med att få igång internet till mitt PS3. Det fungerar när datorn är avstängd, så jag antar att brandväggen stoppar den. Jag tror att jag måste öppna en port för PS3, är det så? Och vart kan jag hitta portnummer? De enda manualerna som jag hittar är på Nederländska av någon anledning.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Enklast är ju om du sätter din router i DMZ-läge.

Edit:

"All games published by Sony Computer Entertainment America (SCEA)may use the following ports for communication with the game servers:

? TCP Ports: 80, 443, 5223, and 10070 - 10080
? UDP Ports: 3478, 3479, 3658, and 10070

For the PLAYSTATION®Network:

? TCP Ports: 80, 443, 5223
? UDP Ports: 3478, 3479, 3658"

Inaktiv

Tack som fan, ska prova detta för jag har problem med high stakes poker, allt annat funkar perfekt


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Jag ska prova dom där, tack!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Det fungerar fortfarande inte Ibland, senare på kvällen så drar det igång. Jag tänker att det kanske är för att datorn är avstängd, men dels så har jag öppnat en port i brandväggen; TCP: 80, och dessutom så har jag provat att koppla upp mig med datorn eller brandväggen avstängd.

Jag har fiberoptik i huset med en switch kopplad till nätverksuttaget på modemet, i den switchen så har jag PS3 och datorn ikopplade.

Det fungerar ju då och då, så uppkopplingen bör det inte vara fel på. Internet fungerar till datorn hela tiden!

Nån som har en ide om vad det kan vara för fel?

Edit: Felet är att det inte går att hitta IP:adressen under anslutningstestet. Även om man kan se IP:adressen när man kollar inställningarna.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Kan det inte vara så att det är fel på din router då? Är den trådlös kan du ju testa det också då det finns WiFi i PS3n. Det kör jag själv hemma, medans min ena dator är kopplad med kabel. Funkar problemfritt.

En liten notis också: Att sätta routern i DMZ är inte alltid det smartaste att göra då alla portar öppnas till allt som är kopplat till routern.

Medlem

Det är trådanslutning som jag har. Vi har det så kallade Telia "smart" i huset som gör att TV, telefoni och allt går genom ett och samma modem. Från det modemets nätverksutgång går den där switchen som datorn och PS3 är kopplade till.

Av allt att döma så verkar internetuppkopplingen till datorn vara ivägen på ett eller annat sätt, eftersom det fungerade felfritt innan jag fixade internet på datorn.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

1
Skriv svar