Nybörjarfråga Om PS3

Medlem
Nybörjarfråga Om PS3

Hej o hå!

Har tänkt att köpa en ps3 nu i dagarna (när webhallen får in) men har en fråga angående uppkopplingen med ps3an.

Har förnärvarande adsl med ett sunkigt usb modem, alltså ingen router.

Så min fråga är kan man koppla upp ps3an med en vanlig nätverkssladd från datorn till ps3an som med xbox360 utan router o dylikt?

Tack på förhand Markus


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

Inaktiv

förstår inte eeeexakt frågan, det är mest usb modem grejen som ställer till det i skallen på mig ..

men du kan koppla upp ps3an mot internet med ethernet sladden som går från adsl modemet, dvs den som du kanske vanligtvis kör in i datorn - eller usb modemet?.. den som vanligt folk kör in i routern

förutom i mitt fall då min router inte funkar, så jag kör tyvärr så som jag just beskrev ..

Medlem

Så det går alltså inte att köra med en vanlig lan sladd från datorns nätverkskort som på xbox360, till ps3an?


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

Medlem

Har du trådlöst internet? Iallafall ska det gå och köra internet genom ett nätverkskort, Kommer ihåg en polare som hadde två nättverks kort i sin dator då sladden från modemet gick in i ena kortert sen från andra kortet gick en sladd till den andra datorn, Båda hadde internet.

Inaktiv

Dvs du menar att din dator agerar som router, delar ut internet till annat genom nätverksporten på datorn, medan internetkopplingen skes genom usb-modemet?

Om det fungerade med Xbox360, dvs den fick kontakt med datorn och det utdelade nätet, så skall det fungera med PS3 också.

1
Skriv svar