Tråden för dom som KLARAT mgs4! [spoiler varning för ALLA andra]

Inaktiv
Tråden för dom som KLARAT mgs4! [spoiler varning för ALLA andra]

Så nu har man klarat mgs4 då efter ca 20h... [om inte mera haha]. Och jag kan erkänna att jag e lite av en wimp...Jag fick lite av en tår i ögat när Big Boss dör, och en grov rysning när man tillsamans me sjukt maffig musik slåss mot ocelot, liquid uppe på haiven i solnedgången. Vad tyckte ni va d mäktigaste delarna? Min lissta kan göras lång. Här e min topp 5 lissta.

1. När ray hoppar upp ur vattnet när man sitter i rex.
2. När BIH HAVIEN kommer, när ray,n e förstörd.SÅ JÄVLA KUNGLIGT.
3. När man slåss mot ocelot m,m ovanpå havien i solnedgången.
4. brölloppet, och när raiden möter sin son, btw, då grät min brud som suttit me mig genom hela spelet haha.
5. Raidens fight me stål kossorna.
6. ,,,topp 5 räcker inte haha...Men ialf,,, Slut senen i act4 me Eva och snake, och liquid.
7.Motorcyckel färden me EVA när bilarna volltar över.
8. RAiden aka. lighting fighten innan snake går in genom Microvågs rummet.

OCH MYCKE MYCKE MERA!!!!. Men mer orkar jag inte skriva nu. ska sova nu, och imorgon ska jag spela igen på "extream" Tack för mig

Medlem

Allt som du nämnde, föresten det är Outer Haven.

När man fick besöka Shadow Moses igen och se hur allt har förfallet var så härlig nostalgi. Innan man möte Vamp och fick se REX stå i hörnet och rostat under dom 9 åren.

Fick några tårar på slutet, var så otroligt bra samt att man fick svar på allt

Drebin och apan var en av dom roligaste.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

I princip alla svar man fick hade de flesta hade förutsätt tror jag. Vi visste redan att The Patriots grundades av Zero, Ocelot och Big Boss i slutet av Portable Ops.

Mina föraningar att EVA var mamma till Solid/Liquid och att Sigint var Donald Anderson var ju också sanna.

Två av mina absoluta favoritögonblick var helt klart när man anländer till Shadow Moses, ser basen för första gången och får höra ending-temat till MGS1. Den andra var helt klart mötet mellan Solid och Big Boss, jag ryste till när man fick se att Big Boss hade en röstskådespelare.. det var "OMG,OMG,OMG"-moment nummer ett.

Ett underbart spel, jag behöver väl inte säga vad det gör så bra förmodar jag


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

kan tyvärr inte gråta åt gamla gubbar ..

men knäcktes nästan varje gång Sunny (?) - Sunii på japanska ..
varje gång hon typ var ledsen .. typ när Naomi va me henne i köket, eller i slutet .. bröllopet där ..

men när 2 gubbar står o pratar på en kyrkogård o en dör, nja ..

fighten med ocelot var ju hur kul som helst

Medlem

Tyckte snake mycket väl kunde tagit livet av sig i slutet istället, hade varit ett mer passande slut i min uppfattning. He's no hero, han förtjänar inte ett "gott" slut.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Tyckte snake mycket väl kunde tagit livet av sig i slutet istället, hade varit ett mer passande slut i min uppfattning. He's no hero, han förtjänar inte ett "gott" slut.

Gott slut? Är döden det värsta av allt?

Fighten mot Liquid var ju sjukt spännande och dramatisk! Ett av dom bästa och mest nervpirrande sakerna någonsin i både film och spel.

Hela spelet var ju fantastiskt, det enda jag var besviken på var att det underbara Rebel vs PMC gameplay bara var med i de två första akterna. Sen brändes den röda tråden helt. Sen vill jag ha lite mer boss-CQC också, även om man blev lite mättad i slutet... Speciellt mot Vamp iaf, jag hade velat slå honom lite mer, det var tyvärr en ganska tråkig bosstrid.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

^- Well, så från en kille som skulle bli ett vandrande biologiskt vapen till att han får ett par månader(eller ett år) att leva tackvare att det tidigare virus helt plötsligt vart utslaget av det nya, är alltså inte ett "gott" slut?

Han skulle ha fått sluta med sitt liv med att ta livet av sig för att undvika att bli ett biologiskt vapen & med vetskapen att han aldrig fått leva ett liv med fred, även fast han "räddat" världen ett antal gånger och offrat större delen av sitt liv. Han är ingen hjälte som han själv uttrycker det, utan en mördare.

fue
Medlem

var lite sorgligt när sunny frågade vart Snake var, när 'hal' vart ledsen. SÅ jävla bra spel.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Well, så från en kille som skulle bli ett vandrande biologiskt vapen till att han får ett par månader(eller ett år) att leva tackvare att det tidigare virus helt plötsligt vart utslaget av det nya, är alltså inte ett "gott" slut?

Han skulle ha fått sluta med sitt liv med att ta livet av sig för att undvika att bli ett biologiskt vapen & med vetskapen att han aldrig fått leva ett liv med fred, även fast han "räddat" världen ett antal gånger och offrat större delen av sitt liv. Han är ingen hjälte som han själv uttrycker det, utan en mördare.

Ja, och nu kan han åka runt och leva livet och bli hyllad. Jag tror ärligt talat att Snake själv inte brydde sig särskilt mycket vad det än blev, mer än det att han inte vill ta sitt liv.

Lite som pest eller Kolera


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Tycker Kojima lyckades väl med sitt "Old Snake"-koncept. Funkade alldeles ypperligt. Ett tag trodde jag alltid att Snake skulle begå självmord, men slutet ville annat. Personligen skulle jag nog inte bli sur över om Kojima valt det slutet snarare än att han överlevde.

Anyways, det finns alldeles för många moment där spelet fortfarande klingar i huvudet på mig... Men Shadow Moses var en djävligt rolig del att spela.

Dessutom tycker jag synd om gamle Snake som bara vill ha en cigarett, men att hans vänner bara suckar och blickar argsint mot honom.

Inaktiv

Snake! This is a non smoking flight!!!!

Snake: Shutt the F up noob or i will throw you out like my father did in snake eater but without parashute lol haha

Medlem

Nu när man hunnit smälta spelet så måste jag säga att jag är ganska besviken på storyn.

Först gör de en så stor sak av att Snake säger "some bloodlines must come to an end" i E3 2006-trailern och det får ingen utdelning. Sen är det samma sak med Raiden, de gör en stor scen när han skyddar Snake mot Outer Haven och sedan nämner de lite kort "Oh, he's gonna be alright".

Om jag förstått det rätt så ville Ocelot att Snake och Otacon skulle lyckas med att avaktivera GW, men varför gå igenom allt detta trubbel?

Att Big Boss levde var väl lite väl långsökt och det kändes mer eller mindre som enbart fanservice. Merryl och Johnnys "Mr & Mrs Smith"-ögonblick och bröllop var väl lite sådär det med.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:

Nu när man hunnit smälta spelet så måste jag säga att jag är ganska besviken på storyn.

Först gör de en så stor sak av att Snake säger "some bloodlines must come to an end" i E3 2006-trailern och det får ingen utdelning. Sen är det samma sak med Raiden, de gör en stor scen när han skyddar Snake mot Outer Haven och sedan nämner de lite kort "Oh, he's gonna be alright".

Om jag förstått det rätt så ville Ocelot att Snake och Otacon skulle lyckas med att avaktivera GW, men varför gå igenom allt detta trubbel?

Att Big Boss levde var väl lite väl långsökt och det kändes mer eller mindre som enbart fanservice. Merryl och Johnnys "Mr & Mrs Smith"-ögonblick och bröllop var väl lite sådär det med.

Visst tar det slut, han har väl några månader kvar och kan inte få några barn, men jag fattar vad du menar. Sen var jag övertygad om att Raiden dog, och jag tyckte det var skitsorgligt, sen lever han plötsligt igen efter att ha fått Haven över sig, fine and dandy, armlös och makalös.

Ocelot ville ju inte att dom skulle avaktivera GW, den utnyttjade han ju för att få Guns of the Patriots. Han ville själv förstöra hela Patriots, vilket dom lyckades göra utan att han visste det, vilket var samma resultat som han ville ha.

Meryl och Johnny var lite sådär, men det var faktiskt charmigt måste jag säga, och jag hatade ändå Mr & Mrs Smith.

Men en sak undrar jag, var det Ocelot hela tiden, eller var det Liquid? Undrar främst eftersom han gjorde de där patenterade fingerrörelserna i slutet.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Citat:

Ocelot ville ju inte att dom skulle avaktivera GW, den utnyttjade han ju för att få Guns of the Patriots. Han ville själv förstöra hela Patriots, vilket dom lyckades göra utan att han visste det, vilket var samma resultat som han ville ha.

Jasså

Citat:

Men en sak undrar jag, var det Ocelot hela tiden, eller var det Liquid? Undrar främst eftersom han gjorde de där patenterade fingerrörelserna i slutet.

Den sista striden representerar att Ocelot kommer ihåg vem han är, annars så är han Liquid genom hela spelet.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Saknar dock Liquids rikitiga röst.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fick nog en hjärtattack när Big Boss kom fram.
Älskade fighten mellan liquid och Snake.
fället nog en tår när Bib Boss dog.:(


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Vart helt super chokad när man såg i eftertextarna att det stog : Voice of Big Boss.

Garvade lite när det stod: Voice of God : Hideo Kojima


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

Är avundssjuk på er som lirat tidigare MGS titlar. Är färdig med MGS4 nu och visst var det bra, men jag kan föreställa mig hur mycket bättre det hade varit med lite MGS erfarenhet bakom örat :/


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Är det bara jag som tycker att musiken i spelet rakt igenom var riktigt mäktig?

1
Skriv svar