Metal Gear Solid 4 - Era intryck?

Medlem
Metal Gear Solid 4 - Era intryck?

Tja tja!
Tänkte fråga er som hunnit lira MGS4 ännu vad ni tycker om det.
Själv hann jag bara spela 1-2 timmar idag, och det var många filmsekvenser att ta sig igenom. En del man redan sett från trailers.

En sak jag tycker var lite småfint var att man under vissa sekvenser kan trycka antingen L1 för att se ur förstapersonsvinkel eller X, för att se bilder från tidigare spel, dvs tidigare i storyn när ämnet handlar om just det.
Att man möter Meryl är inget spoiler, och när det händer kan man t.ex trycka X för att få se lite snabba bilder på henne från MGS1 till PSX.

Äh, nu ska jag käka pasta bolognese och glo på stargate sg-1. Överlåter till er som hunnit lira mer och kanske kan beskriva fler saker bättre

Medlem

Well, gameplay delen av MGS suger ju fortfarande tyvärr. Och att man måste installera mellan varje chapter är skuuuuuuuuuuuumt, plus alldeles förmycket laddningstider.

Men tycker det är nice med det nya systemet med att handla vapen och sätta på delar & annat.

Dock så är jag fortfarande verkligen underwhelmed när det kommer till gameplay, försökte leka sniper på ett ställe, och efter ett skott med ljuddämpat så springer alla fiender som yra höns innan killen jag sköt ens har nuddat marken. Sen kunde man bara sitta och kolla när dom sprang ut en efter en för att kolla till sin kompis och som tillsist vart en hel hög med soldater. Men som sagt, gameplay har ju aldrig vart seriens starka sida.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Well, gameplay delen av MGS suger ju fortfarande tyvärr. Och att man måste installera mellan varje chapter är skuuuuuuuuuuuumt, plus alldeles förmycket laddningstider.

Men tycker det är nice med det nya systemet med att handla vapen och sätta på delar & annat.

Dock så är jag fortfarande verkligen underwhelmed när det kommer till gameplay, försökte leka sniper på ett ställe, och efter ett skott med ljuddämpat så springer alla fiender som yra höns innan killen jag sköt ens har nuddat marken. Sen kunde man bara sitta och kolla när dom sprang ut en efter en för att kolla till sin kompis och som tillsist vart en hel hög med soldater. Men som sagt, gameplay har ju aldrig vart seriens starka sida.

Du förtjänar inte att ha fått ett ex av mgs4:evil: första dagen:evil:. Du klagar för mycket:evil:. Jag har inte sovit på 2dagar i väntan på mgs4 nu!!:evil: ge mig spelet!!!:evil:

Inaktiv

*tittar på lagg*


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Inaktiv
Skrivet av Gagoff:

Äh, nu ska jag käka pasta bolognese och glo på stargate sg-1. Överlåter till er som hunnit lira mer och kanske kan beskriva fler saker bättre

Grymmaste serien nånsin...

Medlem

Själv har jag beställt en PS3 och MGS4. Men spelet låter inge bra efter vad drunken sa

Aja får hoppas jag gillar det... och konsolen


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Har spelat 3,5 timme bara, men spelet är f*cking awesome..

Medlem

När man kommer förbi inlärningskurvan och kan köra CQC utan problem blir det helt jävla underbart.

BEST. GAME. EVER.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Själv har jag beställt en PS3 och MGS4. Men spelet låter inge bra efter vad drunken sa

Aja får hoppas jag gillar det... och konsolen

Hey, dont get me wrong here. Om du gillar tidigare MGS spel så kommer du ÄLSKA detta. Tror inte det finns något spel som är mer fan service än MGS4.

Och tror det ligger mycket i vad hubbe säger, vill man få ut så mycket som möjligt av spelet så är det nog att lära sig CQC systemet ordentligt.

Medlem

^ Precis samt att man ska inte kuta runt och skjuta, utan smyg och dölj er.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

Tycker dom har kopierat Splinter Cell? :S

Verkar ju som om att det är Sam Fisher som sitter och dödar?

Såg inge så himla bra ut tyckte jag..

Inaktiv
Skrivet av impact:

*tittar på lagg*

ÄH!!!:evil: håll käften!!!:evil:. hjar fortfarande inte fått mitt förhandsbokade ex!!:evil::evil::evil:. så jag har mail bombat spelbutiken med klaggo mail och lite små rassistiska mail:evil::evil:. jag kommer få det tidigast på måndag nu!!:evil:

Medlem
Skrivet av lagg:
Skrivet av impact:

*tittar på lagg*

ÄH!!!:evil: håll käften!!!:evil:. hjar fortfarande inte fått mitt förhandsbokade ex!!:evil::evil::evil:. så jag har mail bombat spelbutiken med klaggo mail och lite små rassistiska mail:evil::evil:. jag kommer få det tidigast på måndag nu!!:evil:

varför beställer du inte från webhallen som normalt folk? beställde min ps3 och MGS4 i tisdags, och fick mina varor igår ;p

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av lagg:
Skrivet av impact:

*tittar på lagg*

ÄH!!!:evil: håll käften!!!:evil:. hjar fortfarande inte fått mitt förhandsbokade ex!!:evil::evil::evil:. så jag har mail bombat spelbutiken med klaggo mail och lite små rassistiska mail:evil::evil:. jag kommer få det tidigast på måndag nu!!:evil:

varför beställer du inte från webhallen som normalt folk? beställde min ps3 och MGS4 i tisdags, och fick mina varor igår ;p

Drunken, spelbutiken släppte spelet 11/6
Tror att många ville få spelet först om man säger så.

Det kostar ju även 499 kronor på spelbutiken

Medlem

^- Bättre att vara 100% säker på att det kommer på release dagen än en vecka efter.

Medlem

Gameplay delen är helt fantastisk, härlig känsla i vapnen, miljöerna, animationerna. Filmerna är helt fantastiska och ger än mycket eftersmak. En kandidat till årets spel helt klart. Jag är tok nöjd och det är nog alla som spelat mgs förut. Ska ge mig an Metal gear online snart, kan bli riktigt kul multispel!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av lagg:
Skrivet av impact:

*tittar på lagg*

ÄH!!!:evil: håll käften!!!:evil:. hjar fortfarande inte fått mitt förhandsbokade ex!!:evil::evil::evil:. så jag har mail bombat spelbutiken med klaggo mail och lite små rassistiska mail:evil::evil:. jag kommer få det tidigast på måndag nu!!:evil:

varför beställer du inte från webhallen som normalt folk? beställde min ps3 och MGS4 i tisdags, och fick mina varor igår ;p

Mm jag brukar beställa från webhallen fast jag tog spelbutiken denna gång= korkat:evil:

Inaktiv

(obs- ursäkta möjliga stavfel <--- dyslexi)
Först vill jag säga at Wii har bättre grafik än det hära spelet ........ errrr....
Ni kan skjuta mig nu haha

Ne men allvarligt nu,
Jag vill göra det officiellt :D.
Jag fick tårar i ögonen i detta spel... det gör så jävla ont att se den personen man har följt genom 3 stora spel ska se ut som han gör senare....
(dom som har kommit till act 3 vet va jag menar)

Och sen.... vadå dålig spel kännsla? KAN ju vara för att du lirat i 3h? Jag har lirat nu snart i 10h och jag ka säga att spelkännslan e nog det appsolut underbaraste jag varit me om, (( jag e INTe en sån som kör rambo stil ) utan har smygt mig igenom hela spelet till act 3 där jag nu ligger och det e först då ma upptäcker hur smarta ai,n är om ja får säga mitt, fattar ärligt inte varför det e rligt at köra rambo stl i ett metal gear spel. Metal Gear HANDLAR om att smyga på folk och dra in dom i buskarna och knäcka nacken på dom .
Man ser ju värkligen tex dom stora (stål kossorna) leta efter än medans man ligger i en gränd och trycker.
Men vissa gilla väll att stå och viffta i vardagsrummet som en idiot me nån keff kontroll... ( säger inte att du gör d, ta det inte fel nu ).
Grafken e helt SJUKT skön, this is TRULY next gen grabbar!
Jämmför den här grafike me UT motorn såinser ni snat vilken som redan e gammal.
Kolla små detaljer som att ma ser Snake i glösögonen på Ocelot i act 1 (Detta är INGET spoiler eftersom ma ka se samma sak i tralern).

Och sisst ... VA I HELVETE ÄR DET FÖR SPEL I BÖRJAN AV METAL GEAR SOM DOM GÖR REKLAM FÖR?....
De 2 tjejerna,,, i vitt och svart som flyger runnt över en stad... SÅ JÄVLA TUNGT GJORT!.... behöver jag säga mera........ps3 = en ny era i spelindustri,!

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Medlem

Otroligt bra är det

GOTY 2008!


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av swgoliath:

Wall of text

får helt ärligt ont i huvudet när ja läser ditt inlägg så klarade inte av att läsa hela hehe Inget illa menat dock!

Jag har inte sagt att jag spelat 3 timmar utan det är nog över 12+ timmar iallafall. Men jag står fortfarande kvar min uppfattning ;p Vet inte, jag är är inte lätt imponerad, Grafik & cut-scenes är i toppklass, inget slår det! Men gameplay är medelmåttigt. Men det är ett toppen spel! Man behöver inte bli förblindad bara för att man tycker om ett spel ;p

Tycker t ex inte att mario galaxy förtjänar så hög score som det fått överallt och den erkännelse det fått bland gamers ;p Men men, min uppfattning än sålänge är att hela MGS4 är fan service, och de mesta som kommer spela det är tidigare fans om dom kommer gilla det tackvare att man ser så mycket man känner igen ;p

Inaktiv
Skrivet av lagg:
Skrivet av impact:

*tittar på lagg*

ÄH!!!:evil: håll käften!!!:evil:. hjar fortfarande inte fått mitt förhandsbokade ex!!:evil::evil::evil:. så jag har mail bombat spelbutiken med klaggo mail och lite små rassistiska mail:evil::evil:. jag kommer få det tidigast på måndag nu!!:evil:

mäh, så arg :\


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Tycker dom har kopierat Splinter Cell? :S

Det är tvärtom vettu.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv
Skrivet av impact:
Skrivet av lagg:
Skrivet av impact:

*tittar på lagg*

ÄH!!!:evil: håll käften!!!:evil:. hjar fortfarande inte fått mitt förhandsbokade ex!!:evil::evil::evil:. så jag har mail bombat spelbutiken med klaggo mail och lite små rassistiska mail:evil::evil:. jag kommer få det tidigast på måndag nu!!:evil:

mäh, så arg :\

ja! är det så konstigt!:evil:

Medlem

bästa spelet någonsin.... eller mgs 1 är och kommer alltid att vara världens bästa spel


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

köpte mitt här i japan ..
helt på japanska ... lite svårt att hänga med ibland xD
men fan va kul spel!
fatta hur bra ett spel måste vara för att man ska orka sitta o spela i flera timmar när dom snackar bork-bork!

Inaktiv

Lungt ett av de bästa spelen jag kört. Har nu suttit i drygt fyra timmar och älskar det.
Välgjort och känns nytt, fast man precis spelat ut de tidigare spelen. Kan för tillfället inte beskriva hur mycket och just vad jag gillar med spelet.
Får nog återgå till spelandet och återkomma senare

Medlem

Är ett stort Metal gear fan så jag är något partisk men jag måste bara säga att det här är det bästa spel jag någonsin spelat ALLA kategorier.
Trodde inte något skulle toppa GTA4 i år men detta spel kör över gta för att sedan lägga i backen och köra över det än gång till. Det bästa är helt klart ljudet, ni som har ett 5.1 system hemma får den ultimata ljudupplevelsen i (nästan) okomprimerat ljud. Bättre använding för en 50 Gigs bluray skiva går inte att få imo.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av lagg:
Skrivet av impact:
Skrivet av lagg:
Skrivet av impact:

*tittar på lagg*

ÄH!!!:evil: håll käften!!!:evil:. hjar fortfarande inte fått mitt förhandsbokade ex!!:evil::evil::evil:. så jag har mail bombat spelbutiken med klaggo mail och lite små rassistiska mail:evil::evil:. jag kommer få det tidigast på måndag nu!!:evil:

mäh, så arg :\

ja! är det så konstigt!:evil:

konstigt är att du inte ringer och talar med dom,, jag var ute för samma men ringde,, inga problem, jag sickar tillbaks mitt ex då det kommer,, och drog till närmsta spelbutik och inhandlade det på release dagen,,

håller man sig lugn och fin så löser sig det mesta

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Själv har jag beställt en PS3 och MGS4. Men spelet låter inge bra efter vad drunken sa

Aja får hoppas jag gillar det... och konsolen

du behöver inte vara orolig,, ett säkrare köp gör du aldrig!

Medlem

Nu när jag hunnit klara Act 3 så måste jag säga att det stör mig lite, hur jag spelade i 30 minuter och glodde på cutscenes i 2 timmar den senaste sessionen....

12
Skriv svar