Att köpa MGS4 eller inte!?

Medlem
Att köpa MGS4 eller inte!?

Har ett litet dilemma när det gäller MGS4.
Har bokat det och är på sätt och vis sugen på att lira det.....men ändå inte.
Jag har bara kört MGS och MGS2 och av dom så gillade jag ettan men orkade inte ens ta mig av båten i tvåan.
När man sen läser om att fyran har lika mycket spelavbrott som dom tidigare spelen och ska tydligen ha ett på 99 minuter så tvekar jag.
Skulle aldrig i livet få för mig att hoppa över en cutscene. För jag vill inte tappa något av storyn.

Så ni som är lite mer inbitna fans av serien, hur ska jag göra. Skita i det eller bita ihop och sega igenom alla dessa "avbrott"?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Det är ju faktiskt MGS, det är sega segment, men man vill ju inte missa något! Du kan ju inte missa slutet på hela serien! ^_^

Men du borde verkligen spela igenom MGS2 helt, det är inte lika skoj som ettan, men jag tror du skulle uppskatta MGS4 MYCKET mer när du kan all story. Trean är ju bra spelmässigt och storymässigt, men eftersom det är en prequel så tror jag inte storyn kommer påverka MGS4 såsom MGS2 kommer påverka.


signatur

Videomupp

Medlem

Läs igenom MGS1 och MGS2 i serieformat, titta på Existence och se på MGSPO så slipper du spela igenom alla spel och kommer veta hela storyn.

Att gå in i MGS4 utan att i varje fall veta vad som hände i MGS2 är ganska svårt tror jag.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Iofs, om man bara vill veta storyn så har du Gametrailers Retrospective:

http://www.gametrailers.com/game/6748.html

Allt från Nes och framåt, det är dock storyn "In general", inga detaljer och djupdykningar, men det fyller sin funktion.


signatur

Videomupp

Inaktiv

En filmsekvens på 99 minuter är GULD!
Spelet kommer att regera stenhårt i mina ögon.
Definitivt ett köp!

Medlem

Tack för era svar.

Visst diggar jag filmsekvenser. Men jag vet i fasen om jag kan ta mig igenom ett spel med så långa avbrott. Då jag har en fru och tre ungar som pockar på min uppmärksamhet.
Undras om man kan ta paus mitt i filmklippen.

Känns förjäkligt att man kanske skippar ett spel pga det. Dagens i-landsproblem någon!?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Undras om man kan ta paus mitt i filmklippen.

Jag tror man kan pausa cutscenes mm faktiskt.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av Kibb:

En filmsekvens på 99 minuter är GULD!
Spelet kommer att regera stenhårt i mina ögon.
Definitivt ett köp!

Rykte...


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av Tassel:

Så ni som är lite mer inbitna fans av serien, hur ska jag göra. Skita i det eller bita ihop och sega igenom alla dessa "avbrott"?

Absolut inte skita i det, spela det!
Blir årets spel för PS3, klart köp.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Tassel:

Så ni som är lite mer inbitna fans av serien, hur ska jag göra. Skita i det eller bita ihop och sega igenom alla dessa "avbrott"?

Absolut inte skita i det, spela det!
Blir årets spel för PS3, klart köp.

Håller med verkar bli för jävla bra:D.

Inaktiv

Inte för att vara en fanboy eller något..

Kan man verkligen lira detta spel flera gånger efter varann?

Liksom t.ex Half life 2, Halo serien..

Verkar det vara ett spel som spelas 1 vecka och som sedan läggs på hyllan eller kan man sitta flera gånger om... ---> att man allstå kan lira igenom historien igenom en gång till..

Annars finns det multiplayern som sagt...

Men aja vi får vänta tills på torsdag va?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Kan man verkligen lira detta spel flera gånger efter varann?

Liksom t.ex Half life 2, Halo serien..

Spela igenom HL2 eller Halo mer än en gång? :S

Ingen vettig fråga, beror helt på vem du frågar.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

har samma "problem" cutscenes på 90 minuter har jag helt enkelt inte tid med att sitta igenom.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av Kibb:

En filmsekvens på 99 minuter är GULD!
Spelet kommer att regera stenhårt i mina ögon.
Definitivt ett köp!

Rykte...

Återigen, det är ett rykte med 90 minuters cutscenes...


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

kan man inte hoppa cutscenes? Vart kan jag läsa den bästa recentionen av spelet? Läste Super Play man det verkar som om författaren var för djupt inne i sitt filosofiska babell så att han glömde recensera.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

kan man inte hoppa cutscenes? Vart kan jag läsa den bästa recentionen av spelet? Läste Super Play man det verkar som om författaren var för djupt inne i sitt filosofiska babell så att han glömde recensera.

Finns väl ingen "bästa recension", man brukar ju hålla sig till ett visst antal recensenter som man litar på och som brukar ha samma smak som en själv.

Egentligen förstår jag inte varför ni är så osäkra, det har ju fått kanonrecensioner nästan överallt. Köp det, och om det inte är vad ni tänkt er så är det väl bara att sälja det så har ni ju inte lagt ut för mycket pengar.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Är Satanistiskt sugen att skaffa en PS3a för MGS4. Har ju en 360 som jag KAN byta in och få det, men det vill man ju inte göra heller! Tänkter inte göra om misstaget jag gjorde när RE4 kom >_> Bytta in min PS2a med typ alla RE, FF och MGS spel som släppts, inklusive VR missions som var riktigt svår att få tag på, för en GC med RE4. Sen speladem an slut på spelet på 1 dag. SEN kom spelet till typ alla andra konsoller halvåret efter jag skaffat det. Inte för att MGS4 kommer till 360, men vågar inte byta bort grejer numera.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Är Satanistiskt sugen att skaffa en PS3a för MGS4. Har ju en 360 som jag KAN byta in och få det, men det vill man ju inte göra heller! Tänkter inte göra om misstaget jag gjorde när RE4 kom >_> Bytta in min PS2a med typ alla RE, FF och MGS spel som släppts, inklusive VR missions som var riktigt svår att få tag på, för en GC med RE4. Sen speladem an slut på spelet på 1 dag. SEN kom spelet till typ alla andra konsoller halvåret efter jag skaffat det. Inte för att MGS4 kommer till 360, men vågar inte byta bort grejer numera.

Sälj ett antal spel då:D.

Medlem

Tyvärr så tror jag inte att om jag ens sålde alla mina spel så skulle det räcka ihop till en PS3:a. Kanske får jag 1000 -1500 kronor om jag säljer alla, och då är det optimistiskt räknat och om jag säljer ALLA spel. Och vad skaj ag då med en konsoll till anyways?


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Tyvärr så tror jag inte att om jag ens sålde alla mina spel så skulle det räcka ihop till en PS3:a. Kanske får jag 1000 -1500 kronor om jag säljer alla, och då är det optimistiskt räknat och om jag säljer ALLA spel. Och vad skaj ag då med en konsoll till anyways?

ahh men sälj RROD boxen då!!!!!:D:D:up:

Medlem

You just dont listen, do you? >_>


signatur

Videomupp

Medlem

Dina val som jag förstår det är:

1. Tjäna ihop pengar till en PS3

2. Byt din box

3. Strunta i det

Du får väl kolla runt lite om vad som är på gång till 360 kontra PS3 och bestämma dig för vad som verkar bäst. Personligen så skulle jag utnyttja boxen medans du har den, dvs köra de grejerna som du tycker verkar kul. Sedan byter du till PS3, dels för att det kommer många bra spel (enligt mig) och dels för att utvecklarna nu börjar lära sig maskinens potential vilket kommer börja märkas. Sen har du ju blu-ray och sånt lyx.

Men som sagt så måste du ju prioritera.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Mjo precis ^_^ Valen är ganska uppenbara, var mest bara för att whina av mig mer än att jag inte visste vad jag kunde göra ;> Kommer förmodligen se vad sommaren för med sig jobbmässigt och sedan införskaffa en HDTV och PS3 mot slutet. Får akta sig för uberspoilers så länge bara!


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Mjo precis ^_^ Valen är ganska uppenbara, var mest bara för att whina av mig mer än att jag inte visste vad jag kunde göra ;> Kommer förmodligen se vad sommaren för med sig jobbmässigt och sedan införskaffa en HDTV och PS3 mot slutet. Får akta sig för uberspoilers så länge bara!

Det låter bra det:D:up:

Inaktiv

Spelet har redan släppts grabbar!

http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt.php?produkt=51121

Köp på spelbutiken eftersom det finns i lager och det kostar redan 499 kronor!

yeah!

Medlem

har förbokat på spelbutiken, men på "mitt konto" där man ser klara beställningar och bokade spel, så står det fortfarande "ej skickat" och inget mail har man heller fått,,

så vitt jag kan gissa så var det fullbokat då jag bokade eller så är det något annat som strular,, lite trist att man inte som kund får reda på ev strul/fullbokat,, och eftersom man redan betalt med kort så orkar man inte avbeställa heller

men man har endå lite hopp om morgondagen endå, har ju skett mirakel förr.....

Inaktiv
Skrivet av galth:

har förbokat på spelbutiken, men på "mitt konto" där man ser klara beställningar och bokade spel, så står det fortfarande "ej skickat" och inget mail har man heller fått,,

så vitt jag kan gissa så var det fullbokat då jag bokade eller så är det något annat som strular,, lite trist att man inte som kund får reda på ev strul/fullbokat,, och eftersom man redan betalt med kort så orkar man inte avbeställa heller

men man har endå lite hopp om morgondagen endå, har ju skett mirakel förr.....

exakt lika som mig. Får värkligen hoppas på att den kommer i morgon.

Medlem

Jag bokade för flera veckor sedan, ändå så står det att jag beställde den idag!?

Står ej skickad där också, dåligt spelbutiken!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

ja precis, står i dag för mig med, men det var en vecka sedan,, men på fakturan/följesedeln så står det riktiga datum, verkar som om det är många som råkat ut för samma fenomen,, hoppas det är falskt alarm,, men jag kan inte släppa att det var samma med assassins creed, den gången var det fel vid deras leverans, men ingen information om det kom till mig utan att jag frick ringa =/

jaja, morgondagen får förtälja!

Inaktiv

helvetes jävla spelbutiken:evil: jag har fan inte fått mitt förbäställda ex av mgs4:evil:.

12
Skriv svar