Medlem
Persona 3 FES

Tänkte eventuellt importera Persona 3 FES från USA. Jag gillar generellt anime/manga/ecchi (höh) och undrar om detta är spelet för mig?

Har inte lirat så många RPG spel innan, men jag har provat på FF7 och tyckte om spelet jättemycket.

Så vad säger ni, är det ett klokt beslut?

Medlem

^- Helt underbart spel, det är en blandning mellan dating simulator och RPG. Dock är det väldigt mycket grindande, och man måste tycka om "pokemon" elementet som finns i spelet. Man kombinerar ihop monster som man får under tidens gång, och så skapar man starkare monster. destostarkare relationer då får till vissa karaktärer genom olika "val", t ex vem du ska umgås med gör att en viss sorts "demoner/monster" du använder av den sorten blir starkare i strid.

DOCK, kan du inte hantera väldigt mycket grindande så är det inte ett spel för dig. Storyn är väl inte det bästa man sett i Jrpg väg, men den perfekta blandning av dating simulator/rpg/grindfest/story gör det till ett av dom bästa Jrpg på ps2an i min uppfattning.

Och karaktärerna är så sterotypiska dom kan bli. Dom är direkt tagna från din lokala anime/manga, så du lär nog inte känna dig vilsen ;p

Medlem

Har lirat Persona 3, dock inte FES. P3 är helt klart ett av de bästa RPGn jag lirat. Så jäkla kul. Längtar enormt efter Persona 4.

1
Skriv svar