Import av japanskt eller asiatiskt PS2?

Inaktiv
Import av japanskt eller asiatiskt PS2?

Hejsan!

Jag är ny här på forumet och har ett par frågor angående att importera ett japanskt eller asiatiskt PS2. Jag antar att det förekommit diskussioner om detta innan men jag har inte lyckats hitta dem och frågar därför.

Jag vet ett par spel som bara finns över i Japan som jag vill kunna spela, och det går ju som bekant är inte med ett PS2 härifrån. Jag vill dessutom inte röra den PS2 jag har nu och därför är jag som sagt intresserad av att importera ett Japanskt eller ett asiatiskt PS2.

Den stora frågan jag har är om det bara är att plugga in den importerade PS2an till TVn precis som vanligt eller om där är någonting jag måste tänka på för att få det att fungera? Jag vet att spelen är till NTSC istället för PAL. TVn här hemma kan spela filmer i NTSC formatet så då borde det väl gå att spela spel i samma format också, eller?

Är där någonting annat jag behöver tänka på som kan bli problem innan jag lägger en beställning? Ja förutom risken för tullavgift och dylikt

Jag vore väldigt tacksam för svar.

/RG

Medlem

Kan tänka mig att du behöver skaffa en ny strömadapter, annars borde det nog inte vara några problem.

Men varför inte bara köpa en ny/beg här i sverige och chippa den? Måste ju bli billigare, iaf om du får betala tull och skatt.

Inaktiv

Beställde en japansk Ps2a och Narutimate Accel 2 från Play-asia. Fick hem packetet någon vecka efter beställning och priset var inte så värst farligt.
Gick fint att koppla in till tvn, dock så krävdes det att jag bytte ut elsladden, hade ett antal såna sladdar hemma redan så inga problem där.

Så funkar prima för mig, snabb import och inga större problem att få igång. Men kom ihåg att köpa ett nytt minneskort, de olika regionerna kräver olika minneskort.

Inaktiv

Tack så mycket för hjälpen =). Det blev beställt ett PS2 from Play-Asia och det var ju inte så värst farligt pris på det heller. Då ska man bara vänta på att det anländer på Posten och sen ska det bli spela av. Gäller bara att hitta lite fler kul spel sedan.

1
Skriv svar