Playstation 3 - USB-portar?

Medlem
Playstation 3 - USB-portar?

Tänkte köpa en Playstastion 3 med 40GB.
Såg att det bara finns 2 USB portar till den, kan man köpa en USB-Hub, eller vad det nu heter.

Sån här i alla fall http://www.webhallen.com/prod.php?id=52963

Funkar en sådan till PS3 så man kan få sina extra USB portar eller är det "bara" dom två man kan ha?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Japp det ska kunna fungera.

MAn ska även kunna koppla :

hårddisk------->hubb------->PS3

Man ska allstå kunna koppla in en Extern Hårddisk i USB-hubben och som sen kopplas på Playstation 3. ( Står på Playstation 3 forum )

Edit,

Mosoloa1 fyller faktist år idag! Så säg GRattis:P

Står på Wikipedia : USB-adapter x)))

Medlem
Skrivet av showerguy:

Mosoloa1 fyller faktist år idag! Så säg GRattis:P

Han fyller år om en månad;)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Inaktiv
Skrivet av Fille game lover:
Skrivet av showerguy:

Mosoloa1 fyller faktist år idag! Så säg GRattis:P

Han fyller år om en månad;)

lol:D fail you suck at congratulate people:D:D:D.

Medlem

Det som är viktigt att tänka på att att varje usb uttag är 5V, det betyder att om du har en hubb som är 4portig så får varje port 1,25V istället.
Så det tar längre tid att ladda kontrollerna och jag tror knappast att en usbhårdisk fungerar med 1,25V


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem
Skrivet av Ludolf:

Det som är viktigt att tänka på att att varje usb uttag är 5V, det betyder att om du har en hubb som är 4portig så får varje port 1,25V istället.
Så det tar längre tid att ladda kontrollerna och jag tror knappast att en usbhårdisk fungerar med 1,25V

Detta stämmer inte. Alla portarna kommer matas med 5V (Spännigen). Däremot räcker kanske inte strömmen till för att driva allt du kopplar in. Det finns dock USB-hubbar som har extern strömmatning. Men detta borde inte behövas.

Kolla under din USB mus och TGB så ser du Ratiing 5.0V, om hubben bara fick 1,25V så skulle ingeting utan egen strömkälla fungera som var inkoplat i en USB hub.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av showerguy:

Japp det ska kunna fungera.

MAn ska även kunna koppla :

hårddisk------->hubb------->PS3

Man ska allstå kunna koppla in en Extern Hårddisk i USB-hubben och som sen kopplas på Playstation 3. ( Står på Playstation 3 forum )

Jaså? Bara via en hubb då eller? Jag provade nämligen att koppla en extern HDD direkt till min maskin men den fick inte upp något alls :/

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av showerguy:

Japp det ska kunna fungera.

MAn ska även kunna koppla :

hårddisk------->hubb------->PS3

Man ska allstå kunna koppla in en Extern Hårddisk i USB-hubben och som sen kopplas på Playstation 3. ( Står på Playstation 3 forum )

Jaså? Bara via en hubb då eller? Jag provade nämligen att koppla en extern HDD direkt till min maskin men den fick inte upp något alls :/

HDD måste vara FAT32 formaterad, kontrollera om den är det.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av showerguy:

Japp det ska kunna fungera.

MAn ska även kunna koppla :

hårddisk------->hubb------->PS3

Man ska allstå kunna koppla in en Extern Hårddisk i USB-hubben och som sen kopplas på Playstation 3. ( Står på Playstation 3 forum )

Jaså? Bara via en hubb då eller? Jag provade nämligen att koppla en extern HDD direkt till min maskin men den fick inte upp något alls :/

HDD måste vara FAT32 formaterad, kontrollera om den är det.

Ah, kan vara det då. Min disk är NTFS

1
Skriv svar