För och nackdelar med att installera Linux?

Medlem
För och nackdelar med att installera Linux?

Ja som topic lyder så skulle jag vilja veta lite för och nackdelar med att installera Yellow dog på ps3an.

Finns det en sånhär tråd redan så ber jag om ursäkt och ni får gärna länka den isåfall.


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Inaktiv
Skrivet av BlåMes:

Ja som topic lyder så skulle jag vilja veta lite för och nackdelar med att installera Yellow dog på ps3an.

Finns det en sånhär tråd redan så ber jag om ursäkt och ni får gärna länka den isåfall.

Vad kostar linux till ps3?:up:

Medlem
Skrivet av lagg:
Skrivet av BlåMes:

Ja som topic lyder så skulle jag vilja veta lite för och nackdelar med att installera Yellow dog på ps3an.

Finns det en sånhär tråd redan så ber jag om ursäkt och ni får gärna länka den isåfall.

Vad kostar linux till ps3?:up:

Är du seriös?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Nästan alla Linux är gratis varianter!
Det är det som är det fina.
Observera Nästan!
Det finns typ en som kostar.

Svar tack


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Inaktiv
Skrivet av BlåMes:

Nästan alla Linux är gratis varianter!
Det är det som är det fina.
Observera Nästan!
Det finns typ en som kostar.

Svar tack

n1 fan!! :D. Tar det mycket plats på hårddisken?:P

Medlem
Skrivet av lagg:

n1 fan!! :D. Tar det mycket plats på hårddisken?:P

Det är väl lite utav en för/nackdel jag vill få reda på.

så gärna om någon kunnig inom området skulle kunna vara snäll att hjälpa? :heart:


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Inaktiv

Hoppas någon kan. Jag vill också veta


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Cyr
Medlem

Det tar lika mycket plats som du känner för att använda, dock lägst 10gb. Förstår inte riktigt vad du menar med för- och nackdelar dock.

Fördelen är att du har linux, och kan mecka runt i det som du vill.

Nackdelen är.. tja.. du blir av med 10gb? Du blir av med tid genom att installera?

Avstängd
Skrivet av Cyr:

Nackdelen är.. tja.. du blir av med 10gb? Du blir av med tid genom att installera?

Jäpp. Det är allt

Medlem

Är det inte så att vissa spel inte kommer att fungera?

Medlem
Skrivet av Petah:

Är det inte så att vissa spel inte kommer att fungera?

Nej, alla spel kommer fungera som vanligt. Att installera Linux påverkar inte XMB, spel m.m.

Rekommenderar att du provar Fedora istället för Yellow Dog. YD är byggt på fedora men man får inte alla program som fedora har.

På min PS3 har jag installerat Fedora 9 och scummvm (som inte finns med i YD) för att kunna spela Monkey island och andra kultspel.

Andra fördelar är att kunna surfa med Firefox, ordbehandla m.m. på din tv.

Medlem

En ganska stor nackdel är väl att är du inte så hemma i linux kommer det antagligen leda till mycket meck och problem. Men det kan man ju samtidigt se som en fördel om man tycker det är kul att grejja med det.

Av vilken anledning vill du lägga in det?

Inaktiv

Trodde det inte gick att spela spel på PS3 om man installerat Linux... Tack för att ni raderade den oklarheten!!


signatur

Mvh Chr1st3r - Google is my friend...

Medlem
Skrivet av Spectral:

En ganska stor nackdel är väl att är du inte så hemma i linux kommer det antagligen leda till mycket meck och problem. Men det kan man ju samtidigt se som en fördel om man tycker det är kul att grejja med det.

Av vilken anledning vill du lägga in det?

ha lite som en andra dator och kanske även för musik lagring. Kommer då självklart att byta hårddisk


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

men vad är det man kan ändra om man har linux tex ?
kan man installera nåt torrentprogram eller vlc eller nåt liknande ?
har problem med att jag inte kan se vissa internetklipp med insticksprogrammet som finns i ps3an

Medlem

installerade yellow dog igår bara av ren nyfikenhet

jag undrar om det går att streama filer från min dator till ps3an (nej jag menar inte till vanliga GameOS utan i YDL)

Inaktiv

Går det ångra sig och instalera tillbaka orginal systemprogrammet?

Vad vinner man på att installera Linux?

Vart får man tag på de olika varianterna?


signatur

Mvh Chr1st3r - Google is my friend...

1
Skriv svar