gta4!! 360 mycket snyggare eller?

Inaktiv
gta4!! 360 mycket snyggare eller?

Är det så eller är det jag som inbillar mig för så här snyggt ser det aldrig ut för mig(jag har ett ps3 ex)
http://www.gametrailers.com/player/34648.html

Medlem

du ska inte tro gametrailers.

Inaktiv
Skrivet av Zamuz:

du ska inte tro gametrailers.

Varför inte?:) älskar GT:P

Inaktiv

Enligt många resencenter är det faktiskt snyggare på PS3 om man kollar på t.ex. Depth of Field. www.gamereactor.se nämnde det bla.

Medlem

Snyggare och snyggare? Känns som de kvittar, skillnaden är ju så pass liten.

Seriöst spelet är ju fortfarande as kul ...

Inaktiv

Tycker nästan helt ärligt att det ser snyggare ut till boxen, mindre suddigt. Är inte helt säker, men Ps3 versionen är väl uppskalad från någon mindre upplösning än 720P tror jag.
Sitter själv och lirar GTA till Ps3 och älskar det, men bilden ser tydligare ut på polarens xbox.

Ett flertal sidor, som Kibba redan nämnt, säger att Ps3 versionen är bättre. Men GT visar den skillnaden jag själv känner av när jag testat båda spelen.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av PvtNils:

Tycker nästan helt ärligt att det ser snyggare ut till boxen, mindre suddigt. Är inte helt säker, men Ps3 versionen är väl uppskalad från någon mindre upplösning än 720P tror jag.
Sitter själv och lirar GTA till Ps3 och älskar det, men bilden ser tydligare ut på polarens xbox.

Ett flertal sidor, som Kibba redan nämnt, säger att Ps3 versionen är bättre. Men GT visar den skillnaden jag själv känner av när jag testat båda spelen.

Beror ju väldigt mycket på vilken tv du har.


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Inaktiv

Testat med båda konsolerna på en Kuro PDP-5010FD(Pioneer).
Spelet är precis desamma på båda konsolerna, men Ps3n skalar upp från en lägre upplösning. Inget som stör mig direkt, älskar att spela på min fina pianolåda hur som helst.

Inaktiv

Mm fast jag tror faktiskt att tresextin har bättre graffe:/. Tycker faktiskt att gears of war klår alla ps3 spels graffe ganska stort eller?:/

Medlem

Bara noobs som tror att Xbox360 har snyggare grafik, de är lika snyggt.

lagg, MGS4.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Noobs? Alla tycker olika. Är ju upp till utvecklarna att pressa konsolerna till dess max innan vi vet. Ännu tror jag inte någon av konsolerna visat sin sanna styrka.

Visst är det sant att GoW är fint. Men finns många snygga spel till Ps3n också, som te.x Uncharted, R&C, GTP5 och FNR3.

Åter till grafiken så är det ingen skillnad alls mellan 360n och Ps3n i GTA, bara upplösning. Så de är lika om vi pratar om grafik.

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Bara noobs som tror att Xbox360 har snyggare grafik, de är lika snyggt

lagg, MGS4.

maybe .

Medlem

Om det är en skillnad så är den inte stor:)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Skillnaden är ju så liten, vem bryr sig.
Måste vara jobbigt för alla PS3 ägare att se alla dem här trådarna
om att "Xboxen är såå mycket bättre".

Jag gillar båda konsolerna


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Inaktiv
Skrivet av PiLp:

Skillnaden är ju så liten, vem bryr sig.
Måste vara jobbigt för alla PS3 ägare att se alla dem här trådarna
om att "Xboxen är såå mycket bättre".

Jag gillar båda konsolerna

Nja gillar inte min 360 så mycket:/ använder den mest som fotstöd:/.

Medlem
Skrivet av lagg:
Skrivet av PiLp:

Skillnaden är ju så liten, vem bryr sig.
Måste vara jobbigt för alla PS3 ägare att se alla dem här trådarna
om att "Xboxen är såå mycket bättre".

Jag gillar båda konsolerna

Nja gillar inte min 360 så mycket:/ använder den mest som fotstöd:/.

That's my boy!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Jobbigt att se alla trådarna? Tycker om att veta skillnaden mellan spel på olika konsoler och följa utveckligen av dem.

Personligen så föredrar jag min Ps3a, var nog nästan ett halvår sedan jag startade xboxen.
Spelar dagligen på min Ps3a, så blir själv inte störd av att veta att xboxen ibland kan se bättre ut, den brukar vara bättre på multiplatform-spel.
Ps3 = Pure love.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Bara noobs som tror att Xbox360 har snyggare grafik, de är lika snyggt.

lagg, MGS4.

Vänta här, stopp i 2 sekunder. MGS4 är inte ens hälften så snyggt som Gears of War är, MGS4 har faktiskt fått en hel del kritik för risig grafik, och att du säger "noobs" tycker 360 har bättre grafik bevisar bara hur "nybörjare" du själv är. Det beror väl på vilka spel man kollar, dock så är Gears of War ett av de snyggaste konsollspelen någonsin, i kamp med närmast Uncharted skulle jag säga. Dock så vinner Gears of War rent tekniskt efter som grafiken i Uncharted är "fejk". Det är bara några fåtal träd t.ex. som är riktiga medans resten är en bakrund som knappt kräver någonting.

Och nej, jag äger ingen 360, och ja, jag äger en PS3 som jag förövrigt anser är den bästa konsollen jag någonsin ägt, och jag har ägt en hel del


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:
Skrivet av mosoloa1:

Bara noobs som tror att Xbox360 har snyggare grafik, de är lika snyggt.

lagg, MGS4.

Vänta här, stopp i 2 sekunder. MGS4 är inte ens hälften så snyggt som Gears of War är, MGS4 har faktiskt fått en hel del kritik för risig grafik, och att du säger "noobs" tycker 360 har bättre grafik bevisar bara hur "nybörjare" du själv är. Det beror väl på vilka spel man kollar, dock så är Gears of War ett av de snyggaste konsollspelen någonsin, i kamp med närmast Uncharted skulle jag säga. Dock så vinner Gears of War rent tekniskt efter som grafiken i Uncharted är "fejk". Det är bara några fåtal träd t.ex. som är riktiga medans resten är en bakrund som knappt kräver någonting.

Och nej, jag äger ingen 360, och ja, jag äger en PS3 som jag förövrigt anser är den bästa konsollen jag någonsin ägt, och jag har ägt en hel del

Men om det nu stämmer... varför försvarar du Xbox360 då?!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Men om det nu stämmer... varför försvarar du Xbox360 då?!

Försvara!?

Han tycker helt enkelt att det är så. Jag kan hålla med honom om att Gears ligger i topp när det gäller snyggast konsolspel.

Jag äger just nu ingen 360, utan lirar på Wii och ps3. Men jag håller fortfarande fast vid att 360 är den konsol som visat störst muskler när det gäller grafik. Ps3 ligger inte långt efter när man jämnför med spel typ Uncharted.

Det här med att att säga att Uncharted kör med "fejkad" grafik tycker jag är lite småroligt.
Vad exakt betyder det?
Varför skulle man rendera en jädra massa träd om man ändå inte ska kunna knalla fram till dom, eller än mindre igenom dom. Klart man gör en schysst backdrop istället och lägger krutet på annat istället. Jag har kört igenom Uncharted två gånger och var tvungen att dra igång det en extra gång när folk fick upp ögonen för denna "fejkade" grafik bara för att inse att jag inte lagt märke själv till det under dom 20 timmar jag lagt ner på spelet innan.

Med detta sagt så grämer det mig att jag inte kommer att råd med någon 360 när Gears 2 dundar in på marknaden senare i år.

Så Mosoloa1, men kan faktsikt gilla saker man inte äger. Man behöver inte ens förklara eller försvara varför.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Fint sagt Tassel och orkaupptaget. Håller lungt med om att GoW är ett väldigt fint spel och Uncharted är också snyggt för den delen. Sitter å lirar igenom det just nu.

Men verkar ha kommit lite oftopic nu=). Trevligt iallafall att se andra människor som kan tycka om flera saker och inte klanka ner på det de inte har.

Inaktiv

När släpps GTA V(5)
????

Annars föredrar jag gta iv till wii

Medlem

det dröjjer ett tag det du..

Men gta 4: ??? kommer väl om något år.

Inaktiv
Skrivet av Zamuz:

det dröjjer ett tag det du..

Men gta 4: ??? kommer väl om något år.

HEhe aa

Men jag undrar hur dom göra när man typ skjuter?

Man borde kunna använda Mario kart ratten som t.ex bilkörning...

Sen har dom väl en typ "Crossbow som man skjuter med" typ

Hoppas dom kommer på något roligt om GTA IV släpps till Wii

Medlem

GT är Xbox fanboys så dom bryr mig sig inte om längre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Men ps3 har ju inte företagen maxat ännu eftersom den är ju så svår att utveckla till eftersom den använder en lite speciell processor. Men 360 som liknar en vanlig pc mest är ju enklast att utveckla till eftersom folket vet hur man utvecklar till det. 360 har ju redan blivit maxad, det har inte ps3...

Medlem

Haha Showerguy

Gooso: Precis, du har fullt rätt.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

tycker det ser bra mycket snyggare ut på 360 och fyter på bättre FPS mässigt.. har själv ps3, men har lirat på polarens xbox.

Medlem
Skrivet av Gooso:

Men ps3 har ju inte företagen maxat ännu eftersom den är ju så svår att utveckla till eftersom den använder en lite speciell processor. Men 360 som liknar en vanlig pc mest är ju enklast att utveckla till eftersom folket vet hur man utvecklar till det. 360 har ju redan blivit maxad, det har inte ps3...

Måste helt ärligt fråga vad du har för bevis för att 360 är "maxad"? Därimot har det ALDRIG hänt i världshistorien att en väletablerad konsol har blivit maxad 2-2,5 år efter sin release, och jag är tveksam till att någon konsol någonsin blivit "maxad".

12
Skriv svar