Playstation 3 köp.... kanske.

Medlem
Playstation 3 köp.... kanske.

Jo, blev lite sugen nu... men får se. Iaf, jag har alltid velat köra snake eater... Men aldrig ägt en PS2. Nu vet jag att 60 gb versionen av ps3 är bakåtkompatibel. Finns att få tag på sidor som blocket och tradera. Men inte ens helt enkelt där... FInns det någon annan möjlighet att köra snake eater på en vanlig ps3?

Tänkte att det kanske går ladda ner genon playstation store eller liknande..

Medlem

Kanske vore nåt att importera?
http://www.play-asia.com/paOS-14-71-bo-49-en.html

Ska jag vara helt ärlig så är Snake eater det sämsta spelet i serien, köpte spelet, lirade fram till en av dom första bossarna(en som kontrollerar bin) och där så tröttnade jag och rörde aldrig spelet mer ;p

Så jag skulle köpa en vanliga ps3 här och bara vänta till MGS4, kan inte säga att du missar så mycket rent story mässigt om du skippar MGS3.

Medlem

Somliga har ju sagt nåt helt annat... :/.
Är ps3 regionsfri?

Medlem

spelen till ps3an är regionsfria, dock så är dvd,blueray, ps2 och ps1 spelen inte regionsfria >_<


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Somliga har ju sagt nåt helt annat... :/.

Om MGS3? Well, vill inte ge några spoilers till varför man kan hoppa över MGS3. Så ingen ide att diskutera det vidare ;p Men bossfighterna är rent utsagt löjliga genom hela spelet(till och med från ett metal gear soild perspektiv), och man kan i princip skippa hela camouflage systemet när man lirar igenom det har ja hört, eftersom jag själv tröttnade så snabbt.

Slutade med att jag satt och såg igenom när en polare lirade igenom det för att jag rent utsagt inte orkade bry mig att ens ta upp kontrollen för att tvinga mig igenom det ;p

Men tyvärr är ju inte ps2 spel regionsfria på ps3an så man importerar så blir det ju att importera dina ps2 titlar också... tyvärr ;/

Medlem

Hmm.. Ja.. får väl se vad jag gör.

Medlem

Jag ska åke till Kina i början av nästa år och funderar på att köpa en PS3a där, eftersom alla tidigare PS maskiner är regionsfria från länderna i väster. Så undrar om PS3an är helt regionsfri den med? Isåfall spelar det ju ingen roll om man köper PAL/NTSC spel / Blue-ray. Och den engelska interface´n lär ju finnas i alla PS3-maskiner.

Medlem
Skrivet av Locktail:

Jag ska åke till Kina i början av nästa år och funderar på att köpa en PS3a där, eftersom alla tidigare PS maskiner är regionsfria från länderna i väster. Så undrar om PS3an är helt regionsfri den med? Isåfall spelar det ju ingen roll om man köper PAL/NTSC spel / Blue-ray. Och den engelska interface´n lär ju finnas i alla PS3-maskiner.

Ja PS3 spelen är religions fria dock inte PS2 spelen.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Bossfighten mot "the End" är ju helt klart den bästa i serien. Fighten mot "The Fear" var ju även den rolig. Men fighten mot Shagohood var för enkell för att vara en fight mot en Metal Gear.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Locktail:

Jag ska åke till Kina i början av nästa år och funderar på att köpa en PS3a där, eftersom alla tidigare PS maskiner är regionsfria från länderna i väster. Så undrar om PS3an är helt regionsfri den med? Isåfall spelar det ju ingen roll om man köper PAL/NTSC spel / Blue-ray. Och den engelska interface´n lär ju finnas i alla PS3-maskiner.

Ja PS3 spelen är religions fria dock inte PS2 spelen.

Det vet jag angående PS3 spelen, och PS2 spelen med. Men min fråga är: Om PS3an (maskinen) som säljs i Kina är regionsfri?

Inaktiv

Här kan du se spelen som ska funka till playstation3

Använd gärna PS3™-systemprogramvara version 1.80 för dessa spel

Själv så väntar man på svar från Japan om en Playstation 3.

Medlem

Hur mycket kosstar en PS3 från Japan?

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Ja PS3 spelen är religions fria dock inte PS2 spelen.

I lol:d.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Wingu:
Skrivet av mosoloa1:

Ja PS3 spelen är religions fria dock inte PS2 spelen.

I lol:d.

Alltså, jag ville skratta, men kunde inte, jag blir bara mörkrädd av hur en människa som troligtvis är över 10 år kan stava så jävla fel. Herregud


signatur

En styck signatur.

Inaktiv
Skrivet av orkaupptaget:
Skrivet av Wingu:
Skrivet av mosoloa1:

Ja PS3 spelen är religions fria dock inte PS2 spelen.

I lol:d.

Alltså, jag ville skratta, men kunde inte, jag blir bara mörkrädd av hur en människa som troligtvis är över 10 år kan stava så jävla fel. Herregud

Du kanske kan ta och rätta han i stället?

Du kan säkert inte heller saker som han är bra på eller? Visst såg det felstavat ut men då visar man ju att det ordet han skrev : Religion... ska betyda region

Man är väl här på forumet för att lära sig att skriva och tänka och även kunna få del av informationen som finns

Medlem
Skrivet av showerguy:

Man är väl här på forumet för att lära sig att skriva och tänka och även kunna få del av informationen som finns

Ser bara ett problem med din logik, det skulle stämma om du sa det om i princip vem som helst på detta forum utan mosoloa1. Till och med FZ tycker att han är jobbig och inte bidrar med något ;p

Medlem

Annars köper du dig en Ps2, dom är otroligt billiga nu.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Kanske vore nåt att importera?
http://www.play-asia.com/paOS-14-71-bo-49-en.html

Ska jag vara helt ärlig så är Snake eater det sämsta spelet i serien, köpte spelet, lirade fram till en av dom första bossarna(en som kontrollerar bin) och där så tröttnade jag och rörde aldrig spelet mer ;p

Så jag skulle köpa en vanliga ps3 här och bara vänta till MGS4, kan inte säga att du missar så mycket rent story mässigt om du skippar MGS3.

Själv tycker jag att MGS3 och MGS1 var lika bra men MGS2 var sämst, inte dåligt men lite jobbigt pga långa cutscenens, MGS1 var på gränsen men MGS3 var solklart både i spel och cutscenes.
Sen så tycker jag också att MGS3 är en viktig del i storyn.

jag rekomenderar alla att kolla på metal gear retrospecive på gametrailer http://www.gametrailers.com/game/6748.html (spoilers om tidigare metal gera spel i dom filmerna)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Locktail:

Jag ska åke till Kina i början av nästa år och funderar på att köpa en PS3a där, eftersom alla tidigare PS maskiner är regionsfria från länderna i väster. Så undrar om PS3an är helt regionsfri den med? Isåfall spelar det ju ingen roll om man köper PAL/NTSC spel / Blue-ray. Och den engelska interface´n lär ju finnas i alla PS3-maskiner.

Ja PS3 spelen är religions fria dock inte PS2 spelen.

Hört att PS3 spel och Gud har mycket gemensamt.

Medlem

Jag har hört att särskrivarna har mycket gemensamt också.

1
Skriv svar