GTA IV tagit sönder Ps3

Medlem
GTA IV tagit sönder Ps3

Nu e det så att helt plötsigt har mitt ps3 gått sönder. Det började med att bilden frös sig när jag lirade Gta Iv jag startade om och samma sak hände, först trodde jag det var fel på skivan så jag testade Fifa 08 men samma sak hände där. Jag stängde av mitt ps3a för jag trodde det var överhettat eller nått :/ men efter ca 2 timmar startar jag det igen och det går inte ens igång :evil: jag försöker på vanlig tjock tv och min 42 tums hd tv men nej fortfarande så att det fryser sig direkt när man trycker för att starta igång det.

Nån som haft samma problem och lyckats laga det eller vet vad jag ska göra ? kanske fått en ny ps3 ?
Det e faktiskt så att Garantin kan ha gått ut och då kommer jag inte få en ny ps3 ? 6000 spenn bort kastad för en ps3 i 1 år

MvH orolig ps3 ägare

Inaktiv

Jag vet att GTA fryser på vissa PS3or och då speciellt 60gigs modellen. Men ditt problem låter ju lite allvarligare.
Trots att garantin gått ut så behöver du nog inte köpa en helt ny PS3a. Men betala en slant för att få din nuvarande lagad.

Medlem

Mm jo ska testa dra Elgiganten med den :/ tragiskt jag som var så inne i Gta 60 % klarat

Inaktiv

Ahh trist :-/

Inaktiv
Skrivet av fella1strke:

Mm jo ska testa dra Elgiganten med den :/ tragiskt jag som var så inne i Gta 60 % klarat

Livet är orättvist:down:.

Medlem

Om man googlar Gta Iv freeze så är det miljontals träffar jag verkar inte va den enda , men mitt verkar ändå snäppet alvarligare då jag ej inte ens kan starta mitt som alla andra kan, men Gta Iv var det som orsakade detta iaf så jag varnar alla Gta Iv ägare med ps3 60 giggarn!!!!

Inaktiv

Jag har dock inte haft några problem med GTa IV på min 606gigare, jag har nog haft vansinnig tur

Hoppas dom kan reparera den billigt och snabbt åtdig fella1strike!

Medlem

Funderar på vilka jag ska ringa o reklamera till Elgiganten där jag köpte mitt ps3 då ps3t förmodligen är sönder, eb games där jag köpte spelet ?, sony?, rockstar games och få någon slags ersättning för mitt ps3a av dom :/.

EDIT: tack för omtanken Kibb

Medlem

Tänk på att du alltid har 3 års reklamations rätt oavsett om garantin har gått ut eller inte.
Skillnaden är att du måste påbevisa att du inte orsakat felet


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Har kollat på engelska playstation forumet alla som har detta problem har ringt till sonys support har fått en ny ps3 även fast garantin har gått ut , jag ska göra dessama och får hålla tummarna på att jag får en ny

Medlem

Life... Is not easy Roman...


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

*rädd*


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av PS3Fanboy:

Disaster! Panic! One of the biggest releases of the year and people are having problems? That almost never happens. Sometimes. Reports are coming in of Grand Theft Auto IV freezing during, and just after, the opening cutscene. Weirdly, anecdotal evidence is revealing that the issue seems to be exclusive to the 60GB version of the PS3. How frustrating!

Don't worry, there's a fix. Rockstar has stated that simply deleting your game data and then reinstalling will fix the issue. So if you're being plagued this particular bug then give that a go and see what happens. If it works, let us know. If it doesn't, then let us know that too. If you can keep the tears back long enough to type out a comment, that is.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Du är ju iaf inte ensam Står på Playstations 3 forum om en massa folk som har fått samma problem.
Kan man inte boota för att få igång den igen?

Medlem

Jag har inte haft några problem med gta IV och jag har 60 gigarn.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem
Skrivet av Fille game lover:

Jag har inte haft några problem med gta IV och jag har 60 gigarn.

Inte jag heller. GTA fixade lite pip och sen reset innan dom patchade det. Efter det har allt funkat felfritt.

Men det är som vanligt när fel som dessa uppstår.
Man kan läsa om den överallt, och se på dom, på nätet.
Och vips så har hela nätet trollat ihop sig om att precis alla maskiner kommer stendö nästa gång syre kommer i kontakt med dom.
Visst är det tråkigt för dom som detta händer för, men det blir grymt överdrivet väldigt fort på vårt kära nät.
Kanske jag som har en otrolig tur. Men jag har bara råkat ut för en ända konsol som bråkat med mig och det var en gammal hederlig Playstation (första modellen) som repade skivor. Den var dock feltillverkad så linsen satt för nära skivan.
Annars så har allt funkat för mig, även allas lilla hackkyckling 360 så länge den var i min ägo.

Sitt inte och hetsa upp er över saker som eventuellt KAN hända utan gör som min gamla morfar sa: Lägg inte energi på saker du inte kan göra något åt. Sup dig full istället.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv
Skrivet av Tassel:
Skrivet av Fille game lover:

Jag har inte haft några problem med gta IV och jag har 60 gigarn.

Inte jag heller. GTA fixade lite pip och sen reset innan dom patchade det. Efter det har allt funkat felfritt.

Men det är som vanligt när fel som dessa uppstår.
Man kan läsa om den överallt, och se på dom, på nätet.
Och vips så har hela nätet trollat ihop sig om att precis alla maskiner kommer stendö nästa gång syre kommer i kontakt med dom.
Visst är det tråkigt för dom som detta händer för, men det blir grymt överdrivet väldigt fort på vårt kära nät.
Kanske jag som har en otrolig tur. Men jag har bara råkat ut för en ända konsol som bråkat med mig och det var en gammal hederlig Playstation (första modellen) som repade skivor. Den var dock feltillverkad så linsen satt för nära skivan.
Annars så har allt funkat för mig, även allas lilla hackkyckling 360 så länge den var i min ägo.

Sitt inte och hetsa upp er över saker som eventuellt KAN hända utan gör som min gamla morfar sa: Lägg inte energi på saker du inte kan göra något åt. Sup dig full istället.

Inge problem alls men mitt fottstöd(360) klagar lite:D

Medlem

Ahh va drygt hela svenska playstation teamet(support) är på utbildning -.-. Kommer tillbaks på torsdag hoppas att de har blivit informerade om problemet

hmm testat att plocka ut disken och hooka up den mot en pc och se om du kommer åt den? ..om du gör det kanske du kan komma åt dina Game saves(aldrig testat men det är ju en FAT disk) och även göra en disk koll?(om det nu är Hdd'n som rasat.)


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

1
Skriv svar