Medlem
Ps3 från USA

Hej hej, undrar bara om ps3 måste chippas osv och fixas med om man beställer det från USA eller är det bara att köra på?

Medlem

USA har väl NTSC och vi har PAL. Så du måste nog chippa, dock så finns det väl inga chipp till PS3.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

USA har väl NTSC och vi har PAL. Så du måste nog chippa, dock så finns det väl inga chipp till PS3.

...än


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

ursäkta?
sen när måste man chippa ps3or?
för vilket syfte? ..

snälla säg inte att ni fortfarande inte fattat "regions fria spel" grejen..

Medlem
Skrivet av F3D:

snälla säg inte att ni fortfarande inte fattat "regions fria spel" grejen..

Det var ju bara ca 2 år sen det nämndes för första gången. Har nog inte spritt sig till alla grottor än.

Medlem

Tror att han undrar om man köper PS3basenheten ifrån tex. Canada om man kan använda den här (Jag undrar i alla fall det;))

Medlem
Skrivet av Pilsken:

Tror att han undrar om man köper PS3basenheten ifrån tex. Canada om man kan använda den här (Jag undrar i alla fall det;))

japps det funkar utmärkt. Behövs väl bara nått för att få strömmen att funka här (kommer inte på vad det heter).
Spel är bara att köpa från hela världen och lira på vilken ps3 som helst. Går att spara fina slantar på att importera spel.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

PS3an klarar faktiskt stömmen både här och i usa. Allt du behöver är en sån strömkabel som en dator har och så funkar det finfint. Har en amerikansk PS3:a själv.

cxl
Medlem

Glöm dock inte att regionsfriheten gäller enbart för spelen och inte för blu-ray filmer.

Medlem

Tack för att ni svarat, får väll bli ett ps3 från USA då

Medlem

Btw, vet ni något bra ställe i USA att köpa det från?

Medlem
Medlem

Haha ja ebay är bra när det finns folk som shippar till sverige och inte bara USA ;P

men tack ändå!

Medlem

Jag har gjort en bra tråd på det på ps3 forumet, läs där: http://playstation-3.se/forum/t5079.html


signatur

En styck signatur.

1
Skriv svar