Fråga: Har nån hört nått mer om......

Inaktiv
Fråga: Har nån hört nått mer om......

Hur d går me saken som skulle komma till 40 gigarna så man kan lira ps2 spel? (Har glömmt va det kallas för, bakåt.... nånting. Där av ordet "saken".)

Medlem

Bakåtkompatiblitet?

Antagligen inte eftersom det ligger i hårdvaran har jag för mig

Medlem

Nej, bakåtkompatibliteten ligger i mjukvaran på de som är släppta i EU. De som finns i USA ligger det i hårdvaran. Men om det kommer eller inte till 40gb versionen har jag noll koll på.

Medlem

Faktum är att ni har rätt och fel båda två.
På 60g versionen så är det bara Emotion Engine som är emulerad men 60g har fortfarande stöd från hårdvaran PlayStation 2's "Graphics Synthesizer" GPU, vilket gör att den emulerar hälften skulle man kunna säga.
På 40g versionen tog dom även bort grafikmotorn och då även ps2 stödet helt

"The 80 GB (gäller även för 60gb versionen)model released in North America also lacks the Emotion Engine (EE) CPU.[29] Software emulation of the Emotion Engine is used in instead and as a result, backward compatibility for PlayStation 2 games is reduced"

på 40 g så tog dom bort en sak till som gör att det inte gick att spela alls

In the 40 GB model, backwards compatibility with PlayStation 2 titles was omitted completely due to the removal of the PlayStation 2's "Graphics Synthesizer" GPU which omitted all PS2 based hardware from the system;[32] however, compatibility for most PlayStation titles will still be provided through software emulation on the 40GB unit.[33]

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3_games#Removal_of_h...


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Ah där ser man.

1
Skriv svar