Om Onlineläget i PS3

Medlem
Om Onlineläget i PS3

Vill inleda med att säga att jag har varken ett Playstation 3 eller Xbox 360 själv men funderar starkt på att köpa ett PS3 snarast.

Det jag undrar över är dock onlineläget i PS3, varje gång jag läser någon diskussion om hur det är att spela multiplayer på 360 och PS3 så verkar det alltid som så att folk totaldissar PS3.

Hur kommer detta sig? Blir man på måfå frånkopplad eller vad är det som gör så att folk säger som dom gör?

Medlem

Det ända jag vet nu är att XBOX360 har LIVE som är ganska bra.
Men då får man ju betala en slant, så PS3 är billigare i längden.

Men tyvärr vet jag inte hur det ligger till i online läget i PS3.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

PS3s onlineläge är gratis, men har inte samma bra system som Live har. Men Sony håller på och utvecklar ett nu...

Medlem

Asså jag fattar inte heller vad folk pratar om.
Jag tycker att det funkar perfekt. Man startar spelet->väljer online-> hitta game och vips så är man innte och spelar laggfritt.

Hr aldrig haft problem med disconnects eller liknande.

Och det är och kommer alltid(peppar peppar) vara gratis!

Så jag vill gärna höra några argument till varför LIVE skulle vara bättre


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Asså jag fattar inte heller vad folk pratar om.
Jag tycker att det funkar perfekt. Man startar spelet->väljer online-> hitta game och vips så är man innte och spelar laggfritt.

Hr aldrig haft problem med disconnects eller liknande.

Och det är och kommer alltid(peppar peppar) vara gratis!

Så jag vill gärna höra några argument till varför LIVE skulle vara bättre

Finns bara ett ord, Microsoft.
Sorry Dude...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Verdurakh:

Asså jag fattar inte heller vad folk pratar om.
Jag tycker att det funkar perfekt. Man startar spelet->väljer online-> hitta game och vips så är man innte och spelar laggfritt.

Hr aldrig haft problem med disconnects eller liknande.

Och det är och kommer alltid(peppar peppar) vara gratis!

Så jag vill gärna höra några argument till varför LIVE skulle vara bättre

Finns bara ett ord, Microsoft.
Sorry Dude...

säg varför annars håller det inte, ordet Microsoft är ju inte direkt relaterat med kvalité:P


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Inaktiv

Jag håller med Verdurakh. Starta ett spel, välj att spela online, hitta enkelt en match, spela så det ryker.
Jag tycker att et fungerar kanon!


signatur

قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس

Inaktiv

Har inte haft ngr problem med att köra CoD4 lr Warhawk online via PSN ... så brukar också ignorera all fanboyistisk "PSN suger" krafset som liksom mkt annat bara är iterationer på gammal kritik.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

ordet Microsoft är ju inte direkt relaterat med kvalité:P

Haha så bra.

Medlem

Anledningen till att folk generellt dissar PSN framför LIVE är väl pga att LIVE har varit "live" i massor med år nu, och utbudet är i jämförelse med PSN massivt. Men som sagt ovan, man måste betala för LIVE. Jag skulle välja PS3 och PSN för att det är gratis, det är nytt. Och det kommer hända spännande saker i framtiden

Medlem

Ha då aldrig haft problem med online spelandet på ps3:an! Ps2 va det sämre men 3:an funka klockrent för mig i alla fall:up:

Medlem

Asså det som gör live bättre idag och detta är den ända fördelen enligt mig är att du har access till friendslisten var du än är. Men sony har ju själva sagt att ingame XMB ska komma nu i sommar så då har inte live mycket att komma med. Dock så har de flesta spelen inbyggd friendslist så det funkar bra ändå, ett exempel är R6 Vegas 2 som har inbyggd XMB.

Medlem

Det är kanske inte lika bra som live men det är ändå jäkligt bra.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Absolut inga fel med PSN. Funkar som det ska.

Medlem

Jag spelar på Live, och dem positiva sakerna med det är att det är såååå enkelt att bara gå till marketplace och ladda ner gratis
demos, trailers, och om du bor i USA så har dom TV serier och filmer och allt sånt, synd bara att dem inte har något sådant här i sverige.


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem
Skrivet av PiLp:

Jag spelar på Live, och dem positiva sakerna med det är att det är såååå enkelt att bara gå till marketplace och ladda ner gratis
demos, trailers, och om du bor i USA så har dom TV serier och filmer och allt sånt, synd bara att dem inte har något sådant här i sverige.

Precis lika enkelt att ladda ner demos osv på PSN också. Vet dock inte om/när det kommer att komma serier och filmer även på PSN. Har för mig att jag hört att det ska komma någonstans.
Jag håller dock med om att LIVE har brutalt mycket bättre spel man kan köpa än vad som finns på PSN.
Förutom Super Stardust HD då.

Att spela online på PS3 är busenkelt och har varit helt utan problem för mig. Med undantag för GTA4 som strular rätt friskt med att komma in i ett game överhuvudtaget, men jag tror inte man kan klandra PSN för det då alla andra lir funkar klockrent online.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Sen måste man ha i åtanke att PSN är kostandsfritt medans Xbox-Live kostar pengar.

1
Skriv svar