Inaktiv
GTA?

Jag stör mig lite smått på att saker långt bort är suddiga, då är min fråga är det samma med 360 verisionen?
Det förstör inte spelet men jag undrar bara.
As bra spel annars:)

Medlem

Kallas DoF

Och det är nog utan tvekan samma på PS3, Fast 360 använder en högre halt av det...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av lagg:

Jag stör mig lite smått på att saker långt bort är suddiga, då är min fråga är det samma med 360 verisionen?
Det förstör inte spelet men jag undrar bara.
As bra spel annars:)

Tycker själv att det känns otroligt naturligt på något sätt att ha det med i spelet, ser mer realistiskt ut också.

Dessutom om man ska jämföra i de gamla spelen där bilar folk osv. poppade upp efter en liten stund längre fram som man kunde sitta o irritera sig på.. nee älskar detta.

Medlem
Skrivet av Evil_KuRT:
Skrivet av lagg:

Jag stör mig lite smått på att saker långt bort är suddiga, då är min fråga är det samma med 360 verisionen?
Det förstör inte spelet men jag undrar bara.
As bra spel annars:)

Tycker själv att det känns otroligt naturligt på något sätt att ha det med i spelet, ser mer realistiskt ut också.

Dessutom om man ska jämföra i de gamla spelen där bilar folk osv. poppade upp efter en liten stund längre fram som man kunde sitta o irritera sig på.. nee älskar detta.

Han har rätt, Depth of field är det bästa i spel efter ragdoll...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:
Skrivet av Evil_KuRT:
Skrivet av lagg:

Jag stör mig lite smått på att saker långt bort är suddiga, då är min fråga är det samma med 360 verisionen?
Det förstör inte spelet men jag undrar bara.
As bra spel annars:)

Tycker själv att det känns otroligt naturligt på något sätt att ha det med i spelet, ser mer realistiskt ut också.

Dessutom om man ska jämföra i de gamla spelen där bilar folk osv. poppade upp efter en liten stund längre fram som man kunde sitta o irritera sig på.. nee älskar detta.

ragdoll...

Ragdoll... känns inte det lite väl 2000? Depth of Field kan ju förstöra ganska mycket ifall det blir implementerat i spelet på fel sätt. I Crysis t.ex så var det riktigt bra. I CoD4 var det väl inget speciellt. Det finns en del titlar som bara är jobbiga för utvecklarna bara var tvungna att ha med DoF.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Exeron:
Skrivet av Evil_KuRT:
Skrivet av lagg:

Jag stör mig lite smått på att saker långt bort är suddiga, då är min fråga är det samma med 360 verisionen?
Det förstör inte spelet men jag undrar bara.
As bra spel annars:)

Tycker själv att det känns otroligt naturligt på något sätt att ha det med i spelet, ser mer realistiskt ut också.

Dessutom om man ska jämföra i de gamla spelen där bilar folk osv. poppade upp efter en liten stund längre fram som man kunde sitta o irritera sig på.. nee älskar detta.

ragdoll...

Ragdoll... känns inte det lite väl 2000? Depth of Field kan ju förstöra ganska mycket ifall det blir implementerat i spelet på fel sätt. I Crysis t.ex så var det riktigt bra. I CoD4 var det väl inget speciellt. Det finns en del titlar som bara är jobbiga för utvecklarna bara var tvungna att ha med DoF.

mm men är inte ps3an kraft full nog att man skulle kunna ta bort det då!.

Varför i helvete kan dom inte bara använda den där kraften som finns i ps3an nån j***a gång.
Dom är duktig att skrytta om den, men det vi sett idag imponerar inte på skärmen (förutom uncharted):|

Medlem

GTA IV använder inte ragdoll utan Euphoria engine, vilket är mer anvancerat och bättre än ragdoll.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

GTA IV använder inte ragdoll utan Euphoria engine, vilket är mer anvancerat och bättre än ragdoll.

Det är som att säga att solen inte ger ljus, den ger ett sken.

Euphoria engine är en fysikmotor som används för att få fram ragdolleffekter på karaktärsmodeller.

1
Skriv svar