Ska köpa PS3, men vilken? 60gig eller 40 gig?

Medlem
Ska köpa PS3, men vilken? 60gig eller 40 gig?

Jag är en gammal gejmer som lovat mina kids, 14 o 15 år, en PS3 men vilken ska jag köpa?
Vi har en PS2 med spel och ska jag ha den dyrare bakåtkompatibla 60-giggarn eller den billigare 40-giggarn????

Vad säger ni som spelar, vilken är det som "gäller"8)

Från den gamle Jaws...:)


signatur

gammal gejmer som spelat det mesta - been there, seen that and done that

Medlem

Jag är själv snart 15 år och skulle nog vilja ha en 40GBs version.
Tycker 60 är lite att ta i, men om du sitter med old games kan det ju alltid vara kul att lira, men jag skulle sagt 40GB.

Man får nästan lika grejer, dock inte spelupplevelsen att kunna lira med PS2 spelen som du sa.

Annars kan man ju alltid göra en "gamers-think", Köp dig en PS3 med 40GB MEN på samma köp slår du till på en extern hårddisk på 500GB.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Tack för snabbt svar!
Är det lätt att koppla in en extra hd?


signatur

gammal gejmer som spelat det mesta - been there, seen that and done that

Medlem

Krav. Externa diskar måste vara FAT(32)


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Jag skulle valt 40gigarn även jag. Men det kan mycket väl hända att du kanske måste byta ut hårddisken mot en aningen större i framtiden. Själv köpte jag min 60gigare och har nu bytt ut hårddisken mot en 250gig. Spel, sparfiler, screenshots, filmer m.m. tar mycket plats tyvär.

EDIT: Att koppla in extra hårddisk är busenkelt. Lika lätt som att koppla in en extra hårddisk i din dator ungefär.

Inaktiv

Du kan ju annars göra som Kibb och byta ut hårddisken inuti, är vanlig IDE lr nåt, var inte det så?

40Gb-verran räcker gott; du har ju PS2 redan ifall du vill spela PS2-spel.

Medlem

60 GB version finns väl inte kvar på marknaden längre, om du inte hittar den på blocket eller ebay.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Krav. Externa diskar måste vara FAT(32)

Tillägg: Måste vara 2.5" med.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av fanboy:
Skrivet av mosoloa1:

Krav. Externa diskar måste vara FAT(32)

Tillägg: Måste vara 2.5" med.

Rättelse: Externa diskar behöver inte alls vara 2.5", bara interna.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Något som ingen här har nämt är att 60 GB maskinen har fler USB portar. Kan vara kul att veta.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

60gb versionen har även minneskortsläsare, och 4 usb portar(40gb har 2)

Jag köpte den för att kunna lira PS2 spel


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Jag hade köpt 60 gigarn, har en lagom stor hdd. Sen kan du ju lira PS1 o PS2 spel om du så vill från en o samma maskin.

Medlem
Skrivet av Evil_KuRT:

Jag hade köpt 60 gigarn, har en lagom stor hdd. Sen kan du ju lira PS1 o PS2 spel om du så vill från en o samma maskin.

Frågan om det är värt det


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Evil_KuRT:

Jag hade köpt 60 gigarn, har en lagom stor hdd. Sen kan du ju lira PS1 o PS2 spel om du så vill från en o samma maskin.

Frågan om det är värt det

Såklart att det är värt det om man kör PS1 eller PS2.

Själv har jag väldigt mycket nytta av 60gb versionen då jag spelar både PS1 och PS2 spel fortfarande samt att jag inte behöver köpa dom en gång till på PSN.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Evil_KuRT:

Jag hade köpt 60 gigarn, har en lagom stor hdd. Sen kan du ju lira PS1 o PS2 spel om du så vill från en o samma maskin.

Frågan om det är värt det

Såklart att det är värt det om man kör PS1 eller PS2.

Själv har jag väldigt mycket nytta av 60gb versionen då jag spelar både PS1 och PS2 spel fortfarande samt att jag inte behöver köpa dom en gång till på PSN.

Men tänk efter, 6000kr eller 4000kr?
Tror vem som helst skulle köpa en PS3 och PS2 för samma krona om man inte är ute efter lite små saker som USB portar mm.
Så ja, det kan vara bra med 60GB men som tidigare nämndes är att det finns Externa HDD's.

Men jo jag vet inte, jag ska i alla fall köpa en 40GB'are.

Man får väl ut samma hastighet och så där annars i gameplay med 40GB versionen?
Förresten du som verkar kunna lite om PS3. Vad är snyggast?

Vitt eller Svart färg på konsolen?
Är lite sugen på att ha vit färg för att det ser lite coolare ut och att det är lite status över det hela.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jag ha en 60 och skulle inte vilja ha en 408)

Inaktiv

Varför inte lägga ut ett par extra kronor och få 20 gig mera Hdd, kortläsare och kunna spela PS1&PS2 spel.
Sen så är det tusan mera status att ha 60Gb då de inte tillverkas längre.
Men men, ditt val att lägga ut lite mindre och få mycket mindre för pengarna, ta för övrigt vitt om du kan välja.

Medlem

Det blir svårt att hitta en 60 gigare om den inte är begagnad.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem
Skrivet av Fille game lover:

Det blir svårt att hitta en 60 gigare om den inte är begagnad.

Jepp, har dom slutat helt att tillverka 60GB versionen?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Det verkar så. Kan bara hitta den på ett enda ställe som ny och dom vill ha 9k för den hehe. Lycka till med det, säger jag. Nog för att jag gillar min men jag skulle aldrig lägga dom pengarna. Jag gav 6k för 60gb modellen, extra handkontroll, bluetooth fjärren och tre spel. Kändes som en ok deal. Men 9k för bara maskinen? I think not.

Edit: Värsta fyndet


signatur
Medlem
Skrivet av taah:

Du kan ju annars göra som Kibb och byta ut hårddisken inuti, är vanlig IDE lr nåt, var inte det så?

40Gb-verran räcker gott; du har ju PS2 redan ifall du vill spela PS2-spel.

SATA 2,5" för att det ska funka tydligen. Inte bytt den interna disken själv (har 40gb versionen) men verkar riktigt enkelt och ska tydligen inte påverka garantin. 250 gb 2,5" sata ligger på runt 600-700 pengar, så inga jättepengar.


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

Inaktiv

Japp dom har slutat tillverka 60 Gigabites versionen.

Hur skiljer sig 40 GB utgåvan jämfört med 60 GB-modellen?
? 40 GB hårddisk, istället för 60
? 2 USB-portar, istället för 4.
? Saknar kortläsare.
? Saknar bakåtkompabilitet till Playstation 2.
? Något tystare(!). Maskinen utvecklar mindre värme vilket gör att kylningen inte behöver jobba lika hårt.

Iaf i sommar tänker jag skaffa en billig 40 GB med en 32 HD TV.

/ Alex

EDIT : Sen när jag flytar tänker jag använda PC:n, Xbox 360 och min Playstation 3 för användning av min TV

Medlem
Skrivet av showerguy:

Japp dom har slutat tillverka 60 Gigabites versionen.

Hur skiljer sig denna utgåva jämfört med 60 GB-modellen?
? 40 GB hårddisk, istället för 60
? 2 USB-portar, istället för 4.
? Saknar kortläsare.
? Saknar bakåtkompabilitet till Playstation 2.
? Något tystare(!). Maskinen utvecklar mindre värme vilket gör att kylningen inte behöver jobba lika hårt.

Iaf i sommar tänker jag skaffa en billig 40 GB med en 32 HD TV.

/ Alex

Yey Alex

Jag med!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Skulle det inte komma en 80giggare i sommar??


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Eottt:

Skulle det inte komma en 80giggare i sommar??

80-giggare och fotbolls-EM till sommaren låter som en superkombination.

Det behövs bara en ljusstark projje så är festen säkrad!!!

Tack för alla tips och råd/Jaws


signatur

gammal gejmer som spelat det mesta - been there, seen that and done that

Inaktiv

Om du vill ha tips på en riktigt bra TV för inte allt för mycket pengar (jämfört med en 1080p prolle) så kan jag STARKT rekommendera denna: Samsung PS50P96FD

Medlem

40GB givetvis, dem slutade sälja 60GB av 2 skäl, För dyr och fungerade inte som den skulle.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

40GB givetvis, dem slutade sälja 60GB av 2 skäl, För dyr och fungerade inte som den skulle.

På vilket sätt fungerade den inte?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:
Skrivet av Nelfie:

40GB givetvis, dem slutade sälja 60GB av 2 skäl, För dyr och fungerade inte som den skulle.

På vilket sätt fungerade den inte?

Problem med hdmi portar, glapp i den optiska enheten, kylningsproblem vid firmware uppdatering och lite annat joxxigt. Men framförallt fanns det problem med hdmi portar.

Medlem
Skrivet av xhosa:
Skrivet av Tassel:
Skrivet av Nelfie:

40GB givetvis, dem slutade sälja 60GB av 2 skäl, För dyr och fungerade inte som den skulle.

På vilket sätt fungerade den inte?

Problem med hdmi portar, glapp i den optiska enheten, kylningsproblem vid firmware uppdatering och lite annat joxxigt. Men framförallt fanns det problem med hdmi portar.

Det var första gången jag hörde det.
Vad var det för problem med hdmi-portarna?


signatur

“All thinking people are atheists.”

1
Skriv svar