Playstation 3 och Spel Uppdaterningar?

Inaktiv
Playstation 3 och Spel Uppdaterningar?

Tjo, går fram och tillbaka och kan inte bestämma mig riktigt än, om jag ska köpa en PS3 eller låta bli.

Så jag har några frågor till er Playstation 3 ägare som har eran konsol online. Hur är det med konsol updates, och spel updates? förekommer det något sådant på PS3? (Obs, har ingen aning alls när de gäller PS3 än)

Sen nästa fråga, SixAxis? Om man nu inte vill hålla på med den, finns de inställningar isf.

DualShock 3 har inte Six?

Berätta varför jag ska införskaffa en Playstation 3!
(OBS!: Inga gämförelser med andra konsoller)

Tack!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Ja det förekommer firmware uppdateringar och speluppdateringar. T.ex. när en ny mappack släpps till CoD4 -> speluppdatering osv.

Det ska nog gå att stänga av motionsensor grejen i spelen om du inte vill syssla med sånt.

Dualshock 3 har motionsensor också jo. Har ej släppts i Sverige, men kan importera från US/JP.

PS3 är en grymm spelmaskin som kan prestera helt underbar grafik (t.ex. i Uncharted) med mkt värde och framtidsutsikt med t.ex. PSN, Home och Bluray.

Inaktiv

PSNstore funkar bra, inte jätteaktiv. Men där finns demos, trainers, spel osv.

Att ha Sixxaxis är ett måste dock, när du köper Dub 'a' Dub på PSNstore senare

En av de stora anledningarna att köpa en PS3a vore väl just för de sköna spelen som t.ex: Final Fantasy 13, Little Big Planet, Gran Turismo, Tekken, Ridge Racer, Metal Gear Solid osv.
Det är även inte fy skam att titta på Blu Ray kan jag lova

Och seriöst, du måste verkligen prova Rub 'a' Dub! Världens bästa om inte ända Ankspel!

Medlem

Grafik i världklass och blu-ray filmer i full-hd :), det kan inte bli bättre.:D


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Inaktiv

självfallet släpps det patchar och content patchar till ps3 titlar

sixaxis är jag rätt så jätte säker på att det går att stänga av helt i dom flesta om inte alla spel.
uncharted har ett ställen där det används vad jag vet - då jag inte stängde av funktionen. t ex balansera på trästockar som ligger mellan två klippor o så, mycket små moment i spelet.. kanske går att sköta med analoga

Skrivet av Kibb:

Tekken, Ridge Racer

oh lawd, is dat sum good games?
äntligen nån på det här jävla öken-forumet som uppskattar spel som inte bara innehåller pang pang och amerikanska superhjätar

Inaktiv
Skrivet av F3D:
Skrivet av Kibb:

Tekken, Ridge Racer

oh lawd, is dat sum good games?
äntligen nån på det här jävla öken-forumet som uppskattar spel som inte bara innehåller pang pang och amerikanska superhjätar

Inaktiv

Man tackar så mkt roligt o läsa

Blir till och införskaffa en då, i mitten av sommaren


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Köpte själv ett PS3 för 2 dagar sedan. kom hem och kopplade in det i min stora tjocka 32" bildrörs tv.

Vart besviken.

Blev förbannad, satte mig i bilen och åkte o köpte en 37" Full HD tv.

Kom hem och gick och la mig 07:00 på morgonen.

PS3 enligt mig handlar 90% om att ha en Full hd tv, du kanske har det vad vet jag ?

Förövrigt PS3 är ju som en dator, du kan hatta med vänner, Spela online med eller mot dom, du kan komma åt dina egna sparade filer hos en kompis på hans ps3 genom att logga in på ditt ps3 konto, allt detta kräver ju Internet uppkoppling.
Du kan ju ha både kabel oh trådlöst i PS3an.

Angående SixAxis så tvekade jag på känslan på denna, men den är helt perfekt ! NÄSTAN alla spel använder sig av den, Motorstorm styr du bilar/mc/atv/lastbilar genom att sitta och svänga på kontrollen, Uncharted håller du balanden när du går på smala objekt, Heavenly sword när du kastar saker eller skall göra attak kombos.

Grafiken i PS3 + Full hd tv behöver jag inte ens kommentera, Säger bara DX10 EAT ME.

Jag har inget direkt tips varför du INTE skulle köpa ett PS3.
Jo kanske pris på konsol + nya spel, men köper man ett ps3 så vet man ju att spe lkan vara dyrt för vissa
Själv har jag en 40GB, en kompis har 60GB, skillnaden på dom vad JAG vet är att 40GB har en borstad silvrig front oh 60gb har en lite svartare + att 60gb har minneskort läsare i fronten. Finns säkert massa fler saker, men det vet jag inte om

Du kan ju slänga in en större HDD i ditt PS3 om du vågar sätta mejseln i den.

1
Skriv svar