Medlem
PS3 Utan HD Tv

Ska nog skaffa mig en PS3 i framtiden.
Har hört att dom flesta har platta HD full plasma och allt det där. Jag sitter själv med en stor 32".

Kan man spela spel utan att kräkas på en sådan?
Eller måste man ha en super platt HD TV?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Fungerar alldeles utmärkt utan HD-TV. Det enda jag märkt med att spela på en SDTV är att det kan vara svårt att läsa små texter när man spelar, men sålänge din TV inte är 10 år gammal och har RGB så kommer det fortfarande se mycket bra ut.

Medlem

Finns väl redan en miljon såna här trådar... Så testa att söka en gång innan du postar en likadan

Har man väl spelat på en HDTV vill man verkligen inte gå tillbaka till en vanlig gammal TV, men annars så funkar det. Hade själv ingen först. Bilden blir jävligt mycket skarpare och om du tänkt kolla på BD-filmer är det ett måste.

Inaktiv

suttit o spelat på sd-tv sedan release, funkar bra ändå

Medlem

Okej Om det är så köper jag en ny TV senare


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Spelar även jag på SD, funkar alldeles utmärkt. Skarpa linjer och sådant kan flimra lite och så men det är överkomligt.

Inaktiv

Ja grafiken och effekterna är exakt likadana på en SDTV som på en Full-HD, enda skillnaden jag märker är texturerna som sagt. På en HDTV så får du mycket rakare och skarpare texturer än vad du får på en SDTV med interlaced pixellinjer. Men ett spel blir ju inte bättre med bättre texturer enligt mig.

Medlem

funkar alldeles utmärkt spelade 360 på sdtv länge utan problem, bara när man väll uppdaterat vill man inte gå tillbaka igen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

2 av mina polare kör med "tjockteve" en har en 29" och en annan en 32a som du, ja kan säga att de blir "luddig" bild imo asså, ja tycker inte ps3an e värd en tjockteve xD

Medlem

Det funkar att spela på vanlig tv, men det är 10 000 gånger snyggare på en 42 tums full hd tv.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Har en 37" full hd med super crisp grafik!
en kompis sitter på en stor tjock 32 tummare och jag vill bara kräkas när jag spelar på den:P

men GÅR gör det juh:P


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Inaktiv

Jag har en 50" full-hd som iofs ser jäkligt bra ut, men även en lite äldre 32" SDTV. Det är säkert något fel på mig men jag ser inte såååå stor skillnad faktiskt. Helt klart bättre färger och texturer på HDskärm fast jag hade helt klart överlevt med en SDTV, om den hade gått att montera på väggen dvs.

Medlem

är du säker på att du kör rätt upplösning?

iofs finns det full-hd tv's som är riktigt risiga.
en kompis sålde bort sin full-hd tv han skaffade en gång och köpte sig en sony hd-ready (1366*768) den visade mycket bättre bild så full-hd osv är lite mygel ibland folk tror att det automatiskt är bättre.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Jo har en Samsung PS-50Q97HDX. Självklart ser jag stor skillnad, men inte så stor som man kanske väntat sig när man införskaffade TVn.

1
Skriv svar