MGS4 innehåller extrema scener

fue
Medlem
MGS4 innehåller extrema scener

The BBFC has revealed that Metal Gear Solid 4 will feature "references to suicide and an implied child rape."

However, generally the violence was deemed as undetailed and worthy of nothing higher than a 15 rating for the UK.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=134119

Inaktiv

References to suicide är väl ingen fara. Om dom däremot tar med en Implied Child Rape så vetefan om jag gillar det. Då får det vara en riktigt riktigt tung story om jag ska köpa det.

fue
Medlem

Jag syftade mer på att den innehöll övergrep på barn. Men kanske kan se över det, ser ut att vara ett jäkligt bra spel.

Inaktiv
Skrivet av fue:

Jag syftade mer på att den innehöll övergrep på barn.

Jo det syftade jag också på.
Och visst, spelet kommer bli extremt grymt, utan tvekan.

Medlem

Varför skulle dom ha med scener med övergrep på barn?:O


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

hoppas man får dräpa dom jävlarna dåra =>

Medlem
Skrivet av jimmah:

hoppas man får dräpa dom jävlarna dåra =>

Tänk efter.. vill du verkligen döda ett barn?

Citerade bara... FAN! Han från Bethsoft i varje fall.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av jimmah:

hoppas man får dräpa dom jävlarna dåra =>

Tänk efter.. vill du verkligen döda ett barn?

Citerade bara... FAN! Han från Bethsoft i varje fall.

Jimmah menar nog att man ska få dräpa dom som gör övergreppen, inte barnen.
Hoppas jag han menar iaf.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Tycker det låter bra. Mera våldtagna barn till folket, Not.

Notera att det antagigen handlar om hur barn blir slagna eller torterade

Medlem

Det gör spelet ännu mer intressantare!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Detta spel blir ju bara mer o mer ett skämt!
(Min åsikt)

Medlem

utan tvekan ett måste ha spel, sällan man är säkrare på att ett spel kommer bli otroligt bra..

Inaktiv

Det var ju lite specielt det där.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Jaja, Mass Effect var hårdporr också. Lita aldrig på vad nyhetsmånglare säger om innehållet i spel. =P


signatur
Medlem

Helvete det är ju ett spel! Om det är en film där barn blir illa behandlade, ser ni inte den heller?

Inaktiv

vad är poängen med mustachen?
hur ful som hellst, blir irriterad hur dom utvecklad snake.

Medlem
Skrivet av KingMAIK:

vad är poängen med mustachen?
hur ful som hellst, blir irriterad hur dom utvecklad snake.

Man borde kunna raka mustachen så som man vill ha den mellan uppdragen. Olika typer av mustacher har olika inverkan på fiender.

Det vore en typisk MGS-grej.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Mustaschen är ju inte problemet med snakes ansikte, utan det är att bandanan sitter ALLDELES för lågt, i övrigt får man helt enkelt ta MGS som det är...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Tycker dom gjort han perfekt. Inte nå James Bond som är 18 år...ska vara lite ålder

"And you...What is a Cell Processor?"


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av KingMAIK:

vad är poängen med mustachen?
hur ful som hellst, blir irriterad hur dom utvecklad snake.

Poängen med mustachen är att han ska likna Big boss från dem äldre spelen.
Om ni inte vem Big Boss gå och sök på Big boss på Wikipedia.:D


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av jimmah:

hoppas man får dräpa dom jävlarna dåra =>

Tänk efter.. vill du verkligen döda ett barn?

Citerade bara... FAN! Han från Bethsoft i varje fall.

Ja MGS4 skulle ju inte bli det första man kan göra det i...Bioshock...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

asså att man får se någon göra självmord kan man ju se i den senaste trailern. Vart jävligt förvånad när jag såg det!


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

Ingen reagerar på att man under spelets gång dödar ett antal hundra personer - men när en person tar livet av sig då jävlar!:P

Medlem

Gud förbjuder faktiskt det!

Det finns mycket hemskt som man har blivit alldeles avtrubbad av efter alla filmer och spel. Jag vet inte riktigt hur jag ställer mig inför det. Man blir lite kluven.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Moral paniik. Mooraaaal paaniiiik. Spring för glatta livet! Argh argh. Sånt som har porträtterats i filmer och böcker ända sedan Hedenhös dagar ska in i ett spel! Aaargh! Vi kommer dööööö! En hel massa folk kommer bli bindgalna och våldta första bästa barn och sen begå självmord bara för att det är "trendigt".

Nu är det kokta fläsket stekt! På riktigt den här gången. Jag lovar och svär. Och om dom inte tar livet av sig kommer dom färga håret svart, börja röka och stanna ute efter nio på kvällen (eventuellt för att begå självmord och/eller missbruka narkotika medan dom pratar om hur man bäst våldtar barn)! Sanna mina ord.


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:

Moral paniik. Mooraaaal paaniiiik. Spring för glatta livet! Argh argh. Sånt som har porträtterats i filmer och böcker ända sedan Hedenhös dagar ska in i ett spel! Aaargh! Vi kommer dööööö! En hel massa folk kommer bli bindgalna och våldta första bästa barn och sen begå självmord bara för att det är "trendigt".

Nu är det kokta fläsket stekt! På riktigt den här gången. Jag lovar och svär. Och om dom inte tar livet av sig kommer dom färga håret svart, börja röka och stanna ute efter nio på kvällen (eventuellt för att begå självmord och/eller missbruka narkotika medan dom pratar om hur man bäst våldtar barn)! Sanna mina ord.

I bow down to your wisdom!


signatur

“All thinking people are atheists.”

1
Skriv svar