PS3 bilduppdaterings lagg!

Medlem
PS3 bilduppdaterings lagg!

Hej, upplever ganska grova bilduppdaterings lagg i GT5P när det är många bilar inblandade samtidigt (speciellt i kurvor). Detta gör mig grymt irriterad, eftersom det sägs att spelet körs i 60 FPS.

Nån mer som upplever detta?, led även av ganska grova frame drops i spel som vegas2 och blacksite52 osv, men i vissa spel som tex fight night3 märker jag inte av det minsta (lagg).

Så vad är det som kan vara fel?, det är inte HDMI kabeln har testat och bytt men ingen skillnad.... Har en sony bravida 40" LCD HD ready, som jag inte tror det är nått fel på. Kan det vara så att det kan vara nått fel på PS3an typ att grafikkortet har nått fel eller så?, men samtidigt vore det kostigt iom att vissa spel flyter på bra som jag sa tidigare tex "fight night3".

Mycket tacksam för hjälp/tips/svar!

/karbon

Medlem

vegas2 och blacksite52 är dåliga konvertingar(antar jag, eftersom 360 antagligen var utvecklingsplatformen?), medans Fight night 3 utvecklades under en längre tid och var ingen direkt portning.

Om spelet ligger konstant på 60fps så är det ju inte framedrops du upplever utan något annat. Men många här äger ju spelet så det borde ju dom veta om dom upplever sammasak.

Kan ju vara att din ps3a står förtrångt eller något så den blir överhettad?

Medlem

Mjo men det är så att det ska ligga på 60 fps, men gör det inte för mig av någon anledning (tror jag) eftersom man inte kan se fps'en men känns exakt som att det droppar grymt mkt ibland. Nån annan GT5P ägare som känner av samma sak?.

nepp ingen chans att PS3an blir överhettad, står fritt med mycket luft utrymme på både sidorna och bakom.

Inaktiv

inte droppar grymt mycket, men som du säger .. när det är kanske 10 bilar o bråkar i en kurva så loosar man kanske 10 fps ..

Medlem
Skrivet av F3D:

inte droppar grymt mycket, men som du säger .. när det är kanske 10 bilar o bråkar i en kurva så loosar man kanske 10 fps ..

Känns som att det droppar BRA mycket mer en 10 fps i dessa situationer för mig iaf... blir så jävla irreterad när jag inte vet vart felet ligger.

om det är min konsoll som det är nått fel på eller inte fan vet jag..?:evil:

Inaktiv

tvivlar på att det är något direkt fel på konsolen
om något så pallar inte ps3an det som händer när du spelar , vet inte vad du gör .. sammlar ihop alla bilar i ett hörn på banan o låter dom krocka in i varran?

Medlem

FPS dropp i spel är numer regel än undantag det är säkert inget fel bara du som är för "kräsen" eller "kännslig" mott FPS dropps


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

FPS dropp i spel är numer regel än undantag det är säkert inget fel bara du som är för "kräsen" eller "kännslig" mott FPS dropps

Precis. Det är nåt man får lära sig leva med. Jag var allergisk mot FPS lägre än 60 först, de där små "rycken" som ingen annan tycktes klaga på. Men det blir att avfärda på tok för många bra spel om man ska vara kräsen på flytet. Jag personligen föredrar dock lägre grafik, högre FPS.

Medlem

känns laggigt i GTA4 också.. nån som känner av samma sak?

Inaktiv
Skrivet av karbon:

känns laggigt i GTA4 också.. nån som känner av samma sak?

Ne det kan jag inte påstå det funkar fin fint:)

1
Skriv svar