Importera amerikansk PSP

Inaktiv
Importera amerikansk PSP

Tjenixen!

sätter här och funderar på att importera en PSP tillsammans med Crisis Core. Undrar bara ifall någon här har gjort det, importerat en PSP alltså. För jag tippar på att man får med någon sorts batteri laddar, och usa o europe har ju inte alltid samma sorts kontakter. så jag undrar ifall jag måste typ köpa en ny laddare eller nåt om jag importerar.
tala gärna om ifall du har haft andra svårigheter med att importera en PSP, ifall du haft det..

sedan så har jag hört att alla PSP är regionfria, så jag borde kunna lira svensk köpta spel på den också va? vill bara vara helt säker

Medlem

Jag har importerat min. Själva laddaren behöver du inte skaffa en ny. Det räcker med en vanlig sladd som du säkert kan köpa på clas olson för en billig peng. Vet inte riktigt vad sladden heter, men jag tog min från en gammal radio så chansen att du har en är nog rätt stor. Den kopplar du sen in i laddaren. Om du köper en PSP kommer du garanterat se vad jag menar
Har haft den sen releasen i USA och aldrig haft några problem.

Spel är regionsfria, men inte UMD-filmer. Filmerna har samma regionskodning som DVD vad jag förstått. Skaffa dig ett stort minneskort också om du har en PS3. Upptäckte igår att man kunde dra hem en del demos till PSPn från PSN. Har dock ej testat nåt än.

Inaktiv

ah tack så mycket, har dock inte en PS3 än, inte direkt släppts något bra spel till det än men när MGS släppts så kommer jag nog försöka skaffa en.

var inne på Media Markt i sthlm(kungens kurva) och titta lite på PSPn, blev rätt så besviken på hur liten den var.. hade hoppats på större bild yta.
så mina nya frågor är, hur ser PSP bilden ut om man kopplar den till en TV? ser allt ut som rena PSX grafiken då ?

hoppas på att det ser bra ut.. för den lilla bilden kändes nästan jobbig att spela på... fast det kanske är något man blir van med efter någon timmes spelande?

Inaktiv

liten skärm? jmf med konkurransen så får du se ..

dessutom så behöver du ju inte hålla den på en arms avstånd ifrån dig. när du håller den nära o bekvämt istället för fixt i en stånd på media markt så ska du se att skärmen är tamejfan stor nog.

ang. grafiken, en polare körde sin psp lite genom projje, såg rätt bra ut ändå. men det beror ju på spelet snarare.

Medlem

Varför vill du köpa en bärbar konsol för att sedan koppla den till en TV? Poängen är ju att den ska vara bärbar

Skärmen är dessutom betydligt större än NDS. Nästan så att PSPn är lite otymplig.

Inaktiv
Skrivet av taah:

liten skärm? jmf med konkurransen så får du se ..

dessutom så behöver du ju inte hålla den på en arms avstånd ifrån dig. när du håller den nära o bekvämt istället för fixt i en stånd på media markt så ska du se att skärmen är tamejfan stor nog.

ang. grafiken, en polare körde sin psp lite genom projje, såg rätt bra ut ändå. men det beror ju på spelet snarare.

jasså, du råkar inte veta upplösningen på projjen? 576, 720 eller 1080p proj?

ville mest bara vet om det såg bra ut på TVn också. Känns ju lite muppigt att lira den på PSPn om man är hemma och kan kolla till TVn

EDIT: jo, jag såg för någon dag sedan att dom säljer PSP hörlurar.. undrar lite om hörlurs porten på PSP är special så att man inte kan använda vanliga hörlurar?

Medlem

Du kan plugga in vanliga hörlurar. Går även att plugga in speciella kontakter så du kan byta låt, höja/sänka volym och lite sånt. Tänk dig en sån kontakt som finns på en Minidisc.

Inaktiv

ah najs! tror faktiskt jag har kvar min gamla minidisc's hörlurar. kanske ska ta o plocka fram dom till PSPn

PSPn verkar mer o mer lovande. Tack för alla svar

Inaktiv

PSP'n äger. Har använt min i 2+ år nu, och funderar på att göra som min polare och uppgradera till en PSP Slim, så kan polare på besök använda min gamla PSP när vi lirar

Inaktiv

precis bestället PSP + Crisis Core.. borde få det om typ 5-6 dagar hoppas jag på =D

Inaktiv

kom på några saker jag fortfarande undrar över,
Hur länge räcker batteriet som kommer med PSP innan man måste ladda?
Kan jag köpa svensk sålda delar till PSPn, typ bättre batteri eller större minne, och stoppa in dom i den importera PSPn utan problem?

Medlem

Ja det är inga problem. Bara att stoppa in skiten och köra

Vet inte riktigt hur länge batteriet räcker, 5-6h kanske? Har aldrig orkat spela så länge att det tagit slut iaf.

Inaktiv

ah 5-6timmar är riktigt schysst! =D

Medlem

lyssnar man på musik räcker det mycket längre, minst 12 h tror jag. jag brukar lyssna hela dan på jobbet o spela på väg dit o hem o dem räcker för det. det är ca 10h iaf

Inaktiv

ok, efter mycket om och men så kom äntligen mitt PSP. Efter att jag plockat upp alla grejer, laddat upp batteriet och startat upp Crisis Core så kom jag fram till första gången i spelet man kunde spara.. och till min överraskning så finns det inget minne.

Är det så att PSP säljs helt utan ett minneskort? O.o
vart kan jag typ få tag på ett billigt och stort minneskort?

Medlem

Kom det inte med ett då? Har för mig att det gör det, ett litet iallafall


signatur

Videomupp

Inaktiv

jag trodde att ett 32mbs kort skulle komma med, men det verkar som om dom slutade med det för ett tag sedan :/. så nu ligger PSPn och hånar mig.. den dummisen :/

typiskt att det är 1maj imorgon också... typ allt stängt :/

edit: hittat en nätfirma som säljer 4gb minnen rätt så billigt, http://www.viapost.se/product_info.php?products_id=93 , aldrig hört talas om dom dock så tvekar lite.. den säljs utan Adapter och förpackning, är det något som jag skulle behöva om jag bara har ett minne till PSPn ??

Inaktiv

kom det inte med ett 32mb minneskort? låter helskummt ... vem importerade du ifrån? i amerika kanske säljs utan minneskort...

anyway, utan förpackning låter skumt, minneskortet är inte direkt världens hållbaraste, kan vara begagnat osv också...

köp hellre det här då
http://www.webhallen.com/prod.php?id=61379
bara 299kr, sandisk's version är för övrigt snabbare har jag för mig, när jag kollade jämförelser för ngr år sen

förpackat o helnytt är det säkert, ngn adapter behöver du inte då du kopplar sladd mellan psp'n och datorn iaf.

Inaktiv

ah tack, känns lite säkrare att köpa det där. Kommer dock beställa från Mega Store, för jag såg att webhallen hade slut på lager och i butiken.

btw, kan jag börja lira och sätta PSPn i sleep mode istället för att spara tills jag får minnet, och då bara sätta in det och spara?

Inaktiv

du kan ju lira spelen, men du kan inte spara något ... så visst sleep mode funkar väl antagligen .....

Inaktiv

våga inte testa om det gick med sleep mode etc, ville även formatera minnet innan jag använde det. fick faktiskt 100mb mer efter jag gjort det, så nåt skit måste legat där från frabriken.

aja nu har ja minne o allt, dags för gaming tack för all hjälp!

edit: *gulp* mitt 666 inlägg O.o

1
Skriv svar