PS 3 Vs Xbox 360?

Medlem
PS 3 Vs Xbox 360?

tjena jag funderar på ett PS3 men xbox kan kännas lite lockande ibland men grejen är att jag är så kopiöst sugen på MGS 4 och det är egentligen den största anledningen till att jag vill köpa ett ps3. visst har PS3 massa goa titlar på G och det är ju gratis att spela på nätet. men är 360 bättre?

Medlem

Känns som att det finns en mängd sånna här trådar redan. Det är ju som upplagt för flame war.

Inaktiv

Måste du verkligen döpa tråden till "PS3 Vs Xbox 360?"...

Men ja, PS3 har jättemånga bra och roliga titlar på väg och online-läget fungerar jättebra.

Om Xbox360 är bättre kan man ju inte svara på, kolla vilka spel det finns och vilka som är på väg till de olika plattformarna och sen köper du den konsoll som har flest och roligast spel. Punkt.

Men snälla, döp om tråden, annars kommer det snart 4,000,000 personer och börjar mobba varandra.

Medlem

Köp konsollen som har flest spel som du vill ha.

Medlem

köp ps3 om det är metal gera solid 4 du vill ha, fast man kan ju ha båda också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

xbox360 har rumble i kontrollerna så du märker faktist när det händer grejer

spel/demos kräver aldrig nån install

finns bra mycket mer speltitlar/exlusiva titlar

Så är du ute efter att spela spel så är en 360 ett självklart val. är du ute efter en multimedia maskin för att kolla på film/spela så kan ju ps3 vara något i och med bluray

Medlem

Efter personlig erfarenhet så tycker jag följade

PS3:
+Blu Ray
+Bra framtidspotential
+Hdd som är 2.5" standard billig att uppgradera.
+Utmärkt Multimedia maskin
+Tyst (om den står rätt annars låter den mer än en 360)
-installera spel
-Dyr
-Online läget
-Ytterst få spel
-Bra framtids potential (personligen köper jag en konsoll för att spela spel nu inte om 2år)
- Kass support o garantier

Xbox 360
+Utmärkt online tjänst (som kostar pengar men man får det man betalar för)
+Mycket spel o många riktigt bra
+Bekvämaste HK man kan finna idag
+Bra support o garanti
+Billig
+Crossplattform har en tendens att se o flyta bättre på 360
-Kan låta väldigt mycket (skiljer sig från maskin till maskin)
-Äldre modeller har en tendens att gå sönder
-Inte alls i närheten av vad PS3 klarar som multimedia maskin

Detta är högst personligt och vad jag tycker o vad jag får ut av mina maskiner. Jag tycker båda maskinernas fördelar överväger deras nackdelar förutom möjligtvis PS3 brist på spel. Skulle jag vara tvungen att välja att bara ha en maskin idag skulle det bli 360n, men om två år så är det inte helt omöjligt att den synen ändras.

Medlem

vet du att du vill spela metal gear solid så är det väl egentligen ingen fråga om vad du ska köpa?

gå efter spelen och INTE konsolen


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

vet du att du vill spela metal gear solid så är det väl egentligen ingen fråga om vad du ska köpa?

gå efter spelen och INTE konsolen

men man måste ju ha konsollen för kunna spela spelet...

Medlem

vill inte ge upphov till nått krig men mitt ord är: Killzone 2 xD

Medlem

Sitter själv på 360 och det har varit ett stormigt förhållande. Den har gett mig många stunder av glädje men jag har oxå fått byta min 3 gånger (alltid en ny tillbaka).
Nu har hårddisken lagt av och så var det med det...

Funderar själv att köpa en Ps3:a snart då den verkar stabilare. Jag tänker att Sony har längre erfarenhet av hårdvara vilket ger dem en fördel på den sidan.

Sen har ju Microsoft en minst sagt gedigen historia av programvara vilket även märks på Liven osv.

Köp en 360 om du gillar spelen men se till att köpa minst ett minneskort så du kan göra backuper på sparfilerna. 200 timmar av Oblivion gick upp i rök för mig...
Sen har supporten varit katastrof rakt igenom med totalt genomkorkade tekniker utan befogenheter som ständigt hänvisar till nån chef som aldrig går att få tag på.

Om jag stod i valet att köpa en 360 nu så skulle jag köpa en beggad (eller ett par)så billigt det bara går för att kunna garva när skiten säckar ihop. Spelen är ju väldigt bra!

Medlem
Skrivet av Lakitu:

Sitter själv på 360 och det har varit ett stormigt förhållande. Den har gett mig många stunder av glädje men jag har oxå fått byta min 3 gånger (alltid en ny tillbaka).
Nu har hårddisken lagt av och så var det med det...

Funderar själv att köpa en Ps3:a snart då den verkar stabilare. Jag tänker att Sony har längre erfarenhet av hårdvara vilket ger dem en fördel på den sidan.

Sen har ju Microsoft en minst sagt gedigen historia av programvara vilket även märks på Liven osv.

Köp en 360 om du gillar spelen men se till att köpa minst ett minneskort så du kan göra backuper på sparfilerna. 200 timmar av Oblivion gick upp i rök för mig...
Sen har supporten varit katastrof rakt igenom med totalt genomkorkade tekniker utan befogenheter som ständigt hänvisar till nån chef som aldrig går att få tag på.

Om jag stod i valet att köpa en 360 nu så skulle jag köpa en beggad (eller ett par)så billigt det bara går för att kunna garva när skiten säckar ihop. Spelen är ju väldigt bra!

Inte allas 360 går sönder dock, min blir 3 år utan några fel öht i november i år.

Men som sagt tills trådskaparen tidigare, titta på vad du vill spela, hur mycket pengar du vill lägga ut och se ifall du har tålamod nog att vänta på topptitlarna till t ex ps3an, men ibland även 360n.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Alla kanske inte går sönder men alla äldre 360 är tillverkade på fel sätt som är den stora orsaken till att dom går sönder, din kan med andra ord lägga av när som hellst, men du kanske fick en bra maskin som enda håller trots felet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fråga:

Är det bara en del somförstår att det är spel man spelar, och inte konsollen?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det jag ville poängtera var att man gör bäst i att vara mentalt förberedd på att boxen gärna pajar.
Sen kan det mycket väl vara så att de som görs nu håller högre standard och då är det ju bara att gratulera trådskaparen till att han höll ut så här länge med köpet! Grattis!

Iceman: Det är dock svårt att spela ett spel utan konsol, men du kanske har lyckats? Själv behöver jag både konsol och spel för att det ska funka. Jag är väl en sk. noob antar jag:)

Medlem

min 360 är 2 år gammal nu, har aldrig haft några problem.

Medlem

Jag skulle satsa på en ps3 för att den är en multimedia maskin fast det är inte alla som vill ha det. Men om du ute efter spel är det väll bättre med ett 360.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

jag fattar inte argumenten i stil med "ps3an är en multimedia masking, vill du ha spel kör en xbox360"

Ps3an är ju minst lika bra spelmaskin som en xbox360 och bra multimediamaskin med blueray.
Och jag har inte hittat något i onlinedelen att klaga på, allt är snabbt, smärtfritt och gratis.


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av IceMan:

Fråga:

Är det bara en del somförstår att det är spel man spelar, och inte konsollen?

Det finns så otroligt mycket mer att ta med som en faktor i väljande av dagens konsol än enbart spel.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

jag fattar inte argumenten i stil med "ps3an är en multimedia masking, vill du ha spel kör en xbox360"

Ps3an är ju minst lika bra spelmaskin som en xbox360 och bra multimediamaskin med blueray.
Och jag har inte hittat något i onlinedelen att klaga på, allt är snabbt, smärtfritt och gratis.

det dem menar med att 360 är en spel maskin är att dem har tyngre exklusiva titlar och jävligt mycker mer spel..cirka 250 st spel + 100 arkad spel

Medlem

Men herre gud!
Hur många trådar om detta ämne ska behöva urarta i "PokéTroll: gotta feed ém all".

Båda maskinerna är grymt jädra bra, och båda har grymt roliga spel. Vissa likheter och vissa olikheter. Vissa fördelar och vissa nackdelar.
Hur man än vrider och vänder på detta så kan man aldrig få allt man vill ha om man inte köper båda maskinerna. eller rättare sagt, alla tre.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Allt handlar om smaksak. Titta på vilka spel du vill ha och köp den konsol du känner för är bäst. Jag kan bara tipsa om PS3 exklusiva spel till PS3:an eftersom jag innehaver en sådan (som finns ute nu):

* Warhawk (ala Halo)
* Motorstorm
* Ratchet & Clank
* Uncharted Drakes Fortune
* Resistance Fall of Man
* GT5P (själv tycker jag inte om det spelet, men många gillar det verkar det som)

Och PS3 exklusiva spel som komma skall:
* Little Big Planet
* Metal Gear Solid 4
* Killzone 2
* Motorstorm 2
* Wipeout HD

och m.m.

PS3 spel som än ej är släppta
PS3 spel som är släppta

X360 spel som ej är släppta
X360 spel som är släppta


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]Alla kanske inte går sönder men alla äldre 360 är tillverkade på fel sätt som är den stora orsaken till att dom går sönder, din kan med andra ord lägga av när som hellst, men du kanske fick en bra maskin som enda håller trots felet.

Visserligen, sedan kan det ju även ibland bero på hur man använder sakerna med och hur man förvarar dem.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Saken är den att båda konsollerna har i princip samma potential. Ps3:an kommer förmodligen leva i några år mer än 360:n. Om du ska köpa en konsoll ska du definitivt kolla på vilka spel som finns och kommer släppas och köpa efter det.

Och för att citera Pojii som skrev "det dem menar med att 360 är en spel maskin är att dem har tyngre exklusiva titlar och jävligt mycker mer spel..cirka 250 st spel + 100 arkad spel"

Det beror förmodligen på att ps3:an bara funnits i cirka 1 år medans 360:n funnits i 2-3?


signatur

قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس

Medlem

^- 2 år, 360 hade ett års försprång mot ps3an och wii, som MS spenderade med att sitta och pilla sig i naveln.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- 2 år, 360 hade ett års försprång mot ps3an och wii, som MS spenderade med att sitta och pilla sig i naveln.

Det och släppa massa grymma spel!!!

Medlem

jag vet inte om spelen till 360 var nått att hurra över i början, jag själv tex ratade 360 1år innan jag köpte pga dåliga spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ska vi ta detta en gång för alla.

PS3 är bättre, den har BLU RAY 4 kärnig processor och ett NVIDIA kort.

XBOX360 samma sak där..BLURAY 4 prosessor...

BÅDA har GTA4 som kommer snart nu i vinter, samt kommer Age of conan till båda.
Detta kommer blir en väldig omstättning så PS3 är mucket bättre om man tänker efter...Wii är också bra med sensorer som kan röra sig sånt...

jag skulle ge en femma

Cya;)


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Ska vi ta detta en gång för alla.

PS3 är bättre, den har BLU RAY 4 kärnig processor och ett NVIDIA kort.

XBOX360 samma sak där..BLURAY 4 prosessor...

BÅDA har GTA4 som kommer snart nu i vinter, samt kommer Age of conan till båda.
Detta kommer blir en väldig omstättning så PS3 är mucket bättre om man tänker efter...Wii är också bra med sensorer som kan röra sig sånt...

jag skulle ge en femma

Cya;)

Age of Conan kommer endast till Xbox360, om 4,000,000 år ungefär.

Förövrigt så fattade jag nästan 10% av ditt inlägg.

123
Skriv svar