Tvånget att installera sina spel

Inaktiv
Tvånget att installera sina spel

Jag måste bara uttrycka mig hur j**la less jag är på detta.

Köpte GT5 för ett tag sen, sugen som fan på att lira. Kom hem, satte in skivan och väntade på att starta, men gick det?? nejdå....då vart man tvungen och installera spelet och vänta en sjuhelvetes lång tid innan det blev klart...och inte nog med det. Sen var man ju tvungen och uppdatera också...och det tog ÄNNU längre tid.
*suck*

Och när man tänker efter är ju GT5 lånt ifrån ensam, Devil may cry 4 är ju ett skräckexempel!

Va sysslar Sony/utvecklarna med???

Om man ska hålla på så här kommer utrymmet på hdd vara slut på nolltid och hur gör man då? Installera om för varje gång du ska byta spel???

Tycker detta är mycket dåligt....
En av anledningaran till att jag just lirar konsol framför PC är för att slippa allt med installera och hålla på med massa andra program. Orkar inte med sånt.

Är det så svårt att utveckla till ps3´an eller vad är det frågan om???

Medlem

Har med Blu-ray o göra, medans den visserligen kan lagra massor så läser den skitslött.
Det finns andra sätt att lösa detta på än att kopiera filer till HDD:n men det e mer jobb, så de flesta utveklarna tar den enkla vägen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

ja oj vad jobbigt det ska vara

vad matar folk sina barn med nu för tiden .. hinkar av socker?

fan sitt ner o håll käften o vänta 10 minuter ..

jesus kristus vad adhd alla har

Medlem

Lägg ner Fanboysnacket nu förfan grabbar, it's getting REALLY old (poji och Fille, jag tittar på er)

Väx upp!


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

när vi ändå e på topicen, jag har en 40gb vad händer ifall man får slut på plats för att man installerat för många spel? säger den bara att det inte finns plays på HDD då? Antagligen kommer det väll inte häna men om...

Inaktiv
Skrivet av F3D:

ja oj vad jobbigt det ska vara

vad matar folk sina barn med nu för tiden .. hinkar av socker?

fan sitt ner o håll käften o vänta 10 minuter ..

jesus kristus vad adhd alla har

Jag är för övrigt 22 År gammal och har flyttat hemifrån sen längesen, så jag matar mig själv, tackar som frågar.

Och ja jag tycker det är för dåligt att man måste vänta i över 20 minuter innan man ens kan börja spela

Inaktiv

Ja det är oerhört jobbigt! 10 minuter är så jäääkla lång tid att vänta! OMGz0r i need Xbox.

Medlem

Det enda som kan bli tråkigt är ju om sony börjar göra nya konsoler med mindre hårddisk utrymme för att sänka priset, då blir det ju ett problem. Men det är väl faktiskt ganska lätt att sätta in en egen hårddisk i PS3an vad jag har förstått? En 250 gigs hårddisk kommer ju inte i närheten av priset för en 120gig till 360 iallafall ;p

Medlem

Snälla folket. Ge f*n rent ut sagt, till att förvandla varenda sådan här tråd till flamewar mellan 360/ps3. Om ni inte har förstått det än så finns det för- och nackdelar med båda maskinerna.

Se det som en varning från en utbränd moderator.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Zymac:

Lägg ner Fanboysnacket nu förfan grabbar, it's getting REALLY old (poji och Fille, jag tittar på er)

Väx upp!

Sorry kunde inte hålla mig.:D


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem
Skrivet av Nukem:

när vi ändå e på topicen, jag har en 40gb vad händer ifall man får slut på plats för att man installerat för många spel? säger den bara att det inte finns plays på HDD då? Antagligen kommer det väll inte häna men om...

Man får böter.

Håller med trådskaparen. Det är drygt och irriterande att behöva installera spelen. Tänk er själv att man är ett gäng polare som ska spela nåt spel. Sätter i skivan och inser att man måste installera spelet först. Det spelet kommer ju snabbt bytas ut mot nåt annat som man kan spela på en gång. Finns ju ingen poäng i att sitta och stirra på en skärm tom skärm. "Gör nåt annat säger nån" Varför det? Tanken var ju att vi skulle spela.

Gör om gör rätt.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Nukem:

när vi ändå e på topicen, jag har en 40gb vad händer ifall man får slut på plats för att man installerat för många spel? säger den bara att det inte finns plays på HDD då? Antagligen kommer det väll inte häna men om...

Man får böter.

Håller med trådskaparen. Det är drygt och irriterande att behöva installera spelen. Tänk er själv att man är ett gäng polare som ska spela nåt spel. Sätter i skivan och inser att man måste installera spelet först. Det spelet kommer ju snabbt bytas ut mot nåt annat som man kan spela på en gång. Finns ju ingen poäng i att sitta och stirra på en skärm tom skärm. "Gör nåt annat säger nån" Varför det? Tanken var ju att vi skulle spela.

Gör om gör rätt.

seriöst får man böter? Hur etalar man dem? Kan man få sitt PSN avstäng om man inte betalr då?

Medlem
Skrivet av Nukem:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Nukem:

när vi ändå e på topicen, jag har en 40gb vad händer ifall man får slut på plats för att man installerat för många spel? säger den bara att det inte finns plays på HDD då? Antagligen kommer det väll inte häna men om...

Man får böter.

Håller med trådskaparen. Det är drygt och irriterande att behöva installera spelen. Tänk er själv att man är ett gäng polare som ska spela nåt spel. Sätter i skivan och inser att man måste installera spelet först. Det spelet kommer ju snabbt bytas ut mot nåt annat som man kan spela på en gång. Finns ju ingen poäng i att sitta och stirra på en skärm tom skärm. "Gör nåt annat säger nån" Varför det? Tanken var ju att vi skulle spela.

Gör om gör rätt.

seriöst får man böter? Hur etalar man dem? Kan man få sitt PSN avstäng om man inte betalr då?

Nej så illa är det inte. Det som händer är att det antagligen kommer upp en text där det står att hårddisken är full och materialet ej kan laddas ner/sparas på disken.

Medlem

Kan hålla med om att det är segt när man väl satt sig ner med sitt nya goa lir och ska det ta 10min till innan man får spela det.
MEN!
Känns rätt nice dom följande 324325 gångarna man vill lira det och det laddar snabbt som attan från hd´n istället.

Som Sagt. Chill out o ta en kaffe medans ni väntar.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

men kan man ta bort installationen sen om man inte lirar spelet mer?, annars känns det som att en 40 gb'ares utrymme kommer ta slut ganska snabbt.. och att man inte kan lira fler spel nånsin..

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Nukem:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Nukem:

när vi ändå e på topicen, jag har en 40gb vad händer ifall man får slut på plats för att man installerat för många spel? säger den bara att det inte finns plays på HDD då? Antagligen kommer det väll inte häna men om...

Man får böter.

Håller med trådskaparen. Det är drygt och irriterande att behöva installera spelen. Tänk er själv att man är ett gäng polare som ska spela nåt spel. Sätter i skivan och inser att man måste installera spelet först. Det spelet kommer ju snabbt bytas ut mot nåt annat som man kan spela på en gång. Finns ju ingen poäng i att sitta och stirra på en skärm tom skärm. "Gör nåt annat säger nån" Varför det? Tanken var ju att vi skulle spela.

Gör om gör rätt.

Lite ironi där bara, vad jag menar är. Man måste ju ta bort spel från hdd, kommer savegames o liknande att försvinna då också?

seriöst får man böter? Hur etalar man dem? Kan man få sitt PSN avstäng om man inte betalr då?

Nej så illa är det inte. Det som händer är att det antagligen kommer upp en text där det står att hårddisken är full och materialet ej kan laddas ner/sparas på disken.

Inaktiv

Kan man byta ut den vanliga 2.5HDDn till en större?


signatur

Jag är ett PS3 fan. Jag hatar Xobx 360, inte för att det är dåligt, utan för att det är helt jävla värdelöst.

Medlem
Skrivet av ddly:

Kan man byta ut den vanliga 2.5HDDn till en större?

Japp det kan man. trodde du kunde allt om din PS3

Inaktiv
Skrivet av Nukem:
Skrivet av ddly:

Kan man byta ut den vanliga 2.5HDDn till en större?

Japp det kan man. trodde du kunde allt om din PS3

ville bara kolla så dom inte gjort ett stort designfel som xbox 360, underskattade sony igen! för på xbox kan man inte det


signatur

Jag är ett PS3 fan. Jag hatar Xobx 360, inte för att det är dåligt, utan för att det är helt jävla värdelöst.

Medlem
Skrivet av ddly:
Skrivet av Nukem:
Skrivet av ddly:

Kan man byta ut den vanliga 2.5HDDn till en större?

Japp det kan man. trodde du kunde allt om din PS3

ville bara kolla så dom inte gjort ett stort designfel som xbox 360, underskattade sony igen! för på xbox kan man inte det

wow det visste jag inte att man inte kunde?!

Medlem

haha, har jag färstått det rätt? måste man installera spelen på PS3???


signatur

B lup

Inaktiv

Nej verkligen inte. Bara alla demos man tankar. Jag ahr köpt ganska många spel till min PS3 och inga av dom har jag behövt installera.

Medlem

^- Äger du Devil may cry 4? Nästan helt säker på att man måste installera det.

Medlem
Skrivet av Eottt:

haha, har jag färstått det rätt? måste man installera spelen på PS3???

UT3 kan man installera om man vill, och det vill man. Annars är laddtiderna lite sega.
GT5 Prologue och DMC 4 måste man installera. Det är dom jag vet på rak hand.
Självklart kan man ta bort det installerade spelet om man inte vill lira det mer. Installation och savegame ligger på separata platser så man förlorar inte sina saves om man tar bort spelen heller.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Hur mycket plats tar installationerna upp då? I genomsnitt?

Medlem

Man måste även installera Assassins Creed och lär väl säkert bli något liknande med nästa Final Fantasy-titel, GTA IV och Metal Gear Solid 4.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Woot? Jag installerad inte Assassins Creed vad jag vill minnas.

Medlem

Jag fick installera assassins creed när jag köpte det, sen så skulle man uppdatera det också.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

men sen är inte ps3'an en spelmaskin heller. det är en bluray spelare som man även kan spela på

Medlem

Tog nyligen bort min installation på assasins creed var ca 1,5 gig tror jag. Var även tvunget att instalera orange box.

12
Skriv svar