Inaktiv
SPEL!

Tjenare efter att ha köpt det 12 ps3 spelet sedan i julas (då jag fick ps3an) plus 8 PC spel. Så har jag blivit luss pank som en fjorton åring snart femton åring man stolt är. Jag har också hamnat lite efter i skol arbetet (ni behöver inte oroa er om betyget dom är jag ganska nöjda med). Kallar ni detta beroende eller tycker ni att jag helt enkelt att jag gillar spel.
Vill gärna veta hur många spel ni förvärvat sedan 21 dec.:) fyller snart år, 360 here i come.:P

Inaktiv

Beroende behöver det ju inte vara. Beror väl på om du spelar istället för att sova eller dusha eller whatever. Se bara till att göra allt det viktiga först innan du spelar, läxor, städa, umgås, äta osv..
Spel är bara spel, inte viktigare än så and that's a fact.

Själv har jag inte klarat av något spel sedan december, men jag spelar några stycken samtidigt och har gjort det sedan i december. Och kommer med all sannolikhet att fortsätta med det.

Medlem

Med det du säger är det svårt att säga huruvida du är beroende eller inte, men med ett snitt närmare 7 köpta spel per månad så kanske du lägger lite för mycket pengar på spel (utan att veta hur din ekonomi ser ut). Jag skulle inte kunna spela ett spel "på riktigt" om jag hade 6 andra nyköpta lir som väntade på att bli spelade.

Är 31 och har nog köpt 3 spel sen 21 dec, varav 2 följde med playstationet.

Inaktiv

Några av liren jag räknade med är små spel så som Pixel junk monsters, Flow, PAIN, Audio surf.

Medlem

jag brukar i snitt köpa 1 spel / månad om man ser över ett år, blir inte så mycket mer när man fått småbarn.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har över 20 spel till PS3 (både Blu-Ray och spel köpta på Store). Jag har godkänt i alla ämnen på John Bauer gymnasium och spelar hela dagarna och har aldrig mer än 400 kr i börsen. Beroende kanske men jag ser iaf bra ut


signatur

lootskin@hotmail.com

1
Skriv svar