internet funkar inte

Inaktiv
internet funkar inte

jag har nyss köpt ett ps3 och jag försökte koppla den till det trådlösa nätverket men det stod att den inte kan hämta ip adressen. Har försökt flera gånger och ändrat inställningar men får fortfarande samma resultat. Någon som har en lösning?

Medlem

kan ha nått med säkerheten i ditt nätverk att göra?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag rekommenderar inte trådlöst nätverk. Funkar det trådlösa nätverket tror du? Annars så är det nog bättre att du kopplar en kapel till den.


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv

tack. ska köpa en kabel idag

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Jag rekommenderar inte trådlöst nätverk. Funkar det trådlösa nätverket tror du? Annars så är det nog bättre att du kopplar en kapel till den.

Haha, kapel. Lät otroligt roligt i mitt huvud faktiskt

Helt onödigt att köra kabel fyi. Jag kör mitt 24/3 bredband till PS3an igenom trådlöst och det funkar prima, inga problem alls. Jag laddar ner 500mb demos på några minuter bland annat och har inga problem när jag spelar bland annat Cod4 online heller.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Men tänk på strålningen! Oh my god! Ni kommer alla att dö!


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv
Skrivet av orkaupptaget:
Skrivet av Lootskin:

Jag rekommenderar inte trådlöst nätverk. Funkar det trådlösa nätverket tror du? Annars så är det nog bättre att du kopplar en kapel till den.

Haha, kapel. Lät otroligt roligt i mitt huvud faktiskt

Helt onödigt att köra kabel fyi. Jag kör mitt 24/3 bredband till PS3an igenom trådlöst och det funkar prima, inga problem alls. Jag laddar ner 500mb demos på några minuter bland annat och har inga problem när jag spelar bland annat Cod4 online heller.

Man får ju dock se ifrån sitt eget fall, mitt trådlösa suger kamel pung. Så jag kör kabel vilket gör det betydligt mer stabilar och även bättre speed.

Edit: Stavfel!

Medlem

Du kan ju alltid testa med att RS:a routern och därefter söka efter den igen på din ps3a, då skall de va helt oskyddat och ha ett förprogrammerat SSID, sen när du fått igång de kan du ju ändra SSID:t och sedan därefter gå vidare och köra in en enkel WEP, typ en 64bitars, 10 nuffrors ... enkelt ju? De e ju förbannat drygt och dra en kabel om man har långt från modem till ps3, men så kanske du inte har?

Annars tycker jag om man skall köra trådlöst så ska man ha en vettig router! Budget brukar oftast tappa siggen, ha dålig styrka och gå sönder(!).

Inaktiv

min konsol händer samma sak ja försöker att ändra inställningar men inget funkar och jag använder kabel nån som vet hur man ska göra annars?

Medlem

trådlöst funkar bra för mig. (efter lite konfande av farsan .) dock så var det ett helvete att få bf:bc att funka online..)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv
Skrivet av Lootskin:

Men tänk på strålningen! Oh my god! Ni kommer alla att dö!

Dö kommer vi alla att göra även om man inte har trådlöst nätverk i huset...

Hudcancer av solen bl.a. 8)


signatur

Mvh Chr1st3r - Google is my friend...

Medlem

Trådlöst funkar utmärkt på min PS3:a. Spelar online utan problem, och tankar demos och trailers fort. Sladd funkar också, men trådlöst gör att man slipper alla de fula sladdarna.

Medlem

Måste man köpa till någon grej för att köra trådlöst eller har den inbyggd?


signatur

Videomupp

Medlem

inbyggd


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

hur går man in på internet trådlöst? något speciellt man ska köpa till konsolen?

Medlem

nej, läs forumet innan du postar inlägget
Edit: om du menar webbläsare så finns även det inbyggt.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

1
Skriv svar