Medlem
dåligt flyt

Tjena

Nån mer en jag som känner av att spelen flyter på ganska dåligt iblan på ps3an?. Framförallt FPS, har testat och lirat cod3, area51 demot etc, men även i andra spel.. känns som att fpsén är låg när det händer mkt på skärmen etc, seget på nått sätt, ibaland lite hackig kännsla.
vilket man inte upplever om man lirar på en bra PC.

Känner ni desamma eller har nån aning om vad det kan bero på?, eller kan det vara så att det är nått som inte stämmer med min ps3a... känner dock inte av detta när jag lirar nhl08.

mycket tacksam för alla svar/hjälp

Inaktiv

Jo ibland kan det hända om du spelar spel som fnns till både Xnox360 och PS3. Då händer det allt för ofta att dom inte lagt ner lika mycket krut på PS3-versionen och att din FPS inte är så jämn som den borde. Så det är nog spelets fel och inte din PS3 som är sönder.

Medlem

Kibb har nog rätt. T.e.x. NFS Prostreet laggade lite grann (irriterande) och dessutom var spelet dåligt. Så jag sålde det. Har märkt och läst att en del spel från EA laggar (ta med en nypa salt). Och det tyder ju på slarvigt gjorda omkonverteringar. NHL 08 laggar väldigt irriterande i mellansekvenserna, men som tur var inte när man spelar. Fight Night Round 3 laggar inte om jag minns rätt, har för mig att det spelet är mycket bättre på PS3:an än 360:n, så det går bara om dom vill lägga ner mer tid. Har läst att Assasains Creed och Half Life 2 laggar på PS3:an (vilket som sagt borde tyda på dåligt gjorda konverteringar) så dessa har jag inte köpt.

De spel som fungerat utan lagg för mig är oftast alla PS3 exklusiva spel som t.e.x. Motorstorm, Warhawk, Uncharted, Ratchet, och Burnout Paradise (som visserligen inte är exklusivt, men jag misstänker att dom konverterat om koden från PS3 till 360 istället...).

Sammanfattat tycker jag det är värt att beakta spel som är utvecklade till flera format då dessa kan vara dåligt konverterade till PS3:an. För man blir jäkligt besviken, iallafall jag, när ett spel som man köpt för dyra riksdaler laggar. Då säljer jag det nästan direkt.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Mjo, förjävligt isf att dom inte kan konvertera spelen så pass bra till ps3 så att man kan lira utan lagg, man blir förbannad när man köper nått som man tror och borde funka till en dyr maskin dessutom. Aja man får hoppas på att det blir bättre...

1
Skriv svar