Bästa användningen av sixaxxis gyro (hittils)

Medlem
Bästa användningen av sixaxxis gyro (hittils)

Nu har jag inte spelat så grymt många spel på ps3:an, men de flesta verkar ha nån användning för gyro-funktionen, krystad eller inte?

Vilken spel har kommit på den bästa användningen för den och tycker ni att den ska användas mer?

Själv tycker jag att den har använts någorlunda på Ratchet and clanks minigames. Men den hade lika gärna kunnat skippats för vanlig kontroll.

Inaktiv

Sixaxxis rockar när man flyger i Warhawk!

Inaktiv

- uncharted när man ska balansera på stockar.....i demon x_x enda jag har

- skaka av sig fiender i resistance fall of man

- flyga i warhawk, helt ovärt men ballt

sånna där mini grejer funkar det UNDERBART att ha sixxaxis till..
men när hela spelet bygger på det *host* lair *host* så förstår jag inte vad utvecklare tänker..
men bara små saker är hur kul som helst

Medlem
Skrivet av F3D:

- uncharted när man ska balansera på stockar.....i demon x_x enda jag har

Är bättre när man ska välja avstånd för hur långt man ska kasta granaten, väldigt bra spel förövrigt!!

På Ratchet and clank när man flyger ner samt styr tornadon med gyron är härligt!

Medlem

Heavenly Sword använder det hyffsat, man använder det när man skjuter pilbågar (som man kan välja att styra). Får en rysning när man ser hur pilen går in huvudet på nära avstånd.

Inaktiv
Skrivet av Daniel_Met:

Är bättre när man ska välja avstånd för hur långt man ska kasta granaten

det gillar jag faktiskt inte!
väljer heldre distans och vart jag vill att den ska landa, genom att bara guida ett kors på marken..
fattar inte hur dom vill att man ska vrida o vända ;D

Medlem

Dom använder den väldigt bra i ratchet and clank, när man ska använda lasern.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av F3D:

men när hela spelet bygger på det *host* lair *host* så förstår jag inte vad utvecklare tänker..
men bara små saker är hur kul som helst

Nej nej nej... Lair är inte alls dåligt pga. sixxaxis-funktionen, tycker kontrollerna fungerar jättebra i det spelet. Tar dock ungefär 1 timme att lära sig kontrollerna bra, alla verkar inte ha det tålamodet..
Men visst, sixxaxis är trevligare när det kommer till småfunktioner där det används.

Inaktiv

O O O kom på ett spel som är strålande! Rub a dub, använder endast sixxaxis och inga knappar och sheisse vad roligt det är!

Medlem

marveL, dock trisst spel :DDD

Medlem

Ratchet & Clank, när man ska hacka lås. Ungefär som Labyrint när man va liten. Det fungerar jäkligt bra.


signatur

Spelar just nu: Burnout Pradise, Ratchet & Clank: ToD
PSN: Stenbaeck

Medlem

Super Rub'a'Dub lol. Superhäftigt.


signatur

lootskin@hotmail.com

Flyger fallskärm med den funktionen i Army of two


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Pain om någon kört det när man ska skaka fram super ooch och man skakar som en riktig dåre för att få det där lilla extra som egentligen inte finns


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem
Skrivet av BlåMes:

Pain om någon kört det när man ska skaka fram super ooch och man skakar som en riktig dåre för att få det där lilla extra som egentligen inte finns

Om man spelat spelet kanske man förstår, men för mig som inte gjort det är det rena grekiskan!

Det låter nästan existenciellt.

Medlem
Skrivet av Ricecracker:
Skrivet av BlåMes:

Pain om någon kört det när man ska skaka fram super ooch och man skakar som en riktig dåre för att få det där lilla extra som egentligen inte finns

Om man spelat spelet kanske man förstår, men för mig som inte gjort det är det rena grekiskan!

Det låter nästan existenciellt.

Jo men det är svårt att förklara


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

Graw 2 då kan man använda sixaxis till nästan allting, men det är lite trögt.:P


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Super Rub'a'Dub lol. Superhäftigt.

Medlem

Ganska kul att flyga helikopter i GTA IV med den funktionen.


signatur

"I like turtles" /ZombieKid

1
Skriv svar