Medlem
Nätverksspel?

Hej!

Börjar bli lite sugen på att köpa en konsol och då framför allt PS3 men som den PC idiot jag är så har jag en frågor (går säkert att hitta om man letar på webben men det är ju enklare att fråga här).

Nätverks spel över internet ? funkar det och stöds det av flertalet spel?

Inaktiv
Medlem

Ok, hur uttömande svaret Ja nu än är så låt mig omformulera frågan hur fungerar det alltså jag antar att man inte kopplar upp sig mot någon linux eller windows server som när man spelar på PC?

Så hur fungerar det på en PS3 om ni ursäktar frågan.

Medlem

Oftast är det bara att välja online i spelet. Beror ju på hur det är designat. Sen väljer du vilket "rum" man vill delta i. Om det är det mer tekniska du är ute efter har jag ingen aning vilken typ av spelservrar det är, och det tror jag man inte behöver veta heller. Och så slipper du mata in IP-adress vilket är ju skönt.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv
Skrivet av Blekis:

funkar det och stöds det av flertalet spel?

tycker svaret "ja" räckte och blev över för den frågan

Skrivet av Blekis:

antar att man inte kopplar upp sig mot någon linux eller windows server som när man spelar på PC?

exakt

antingen kan man spela på officiella servers som sony står för, gratis. eller så - offtast? så spelar man på privata servers - alla som är hostade på en ps3 maskin

Skrivet av Vantskruv:

Och så slipper du mata in IP-adress vilket är ju skönt.

har man väll inte behövt göra sen Quake1 typ?
även den hade en server browser..

Medlem

Tack för svaret Vantskruv, men var lite mer intresserad av hur det fungerade bakom. Efter att fått tag i en PS3 spelare som var mer intresserad av att hjälpa till än att tjafsa så har jag förståt hur nätverk och spelade däri fungerar på PS3 och det var allt jag ville.

Och F3D väx upp eller var tyst om man inte har något att tillföra ett forum så har man inget där att göra. Och jag är övertygat om att jag får ett nytt idiotiskt finnigt fjortis svar även denna gång

Tack och hej! får se om det blir en PS3 men en sak är säkert PS3 forumet på FZ besöker jag inte igen.

Inaktiv

jag svarade korrekt på dina otroligt värdelösa frågor
köp ingen ps3a, snälla

Medlem

Bara för att du inte kan svara honom så skall du inte vara världens tönt för det F3D.

Inaktiv

JUST DET F3D!! DET ÄR INTE ROLIGT LÄNGRE!

Inaktiv
Skrivet av Z0RRE:

Bara för att du inte kan svara honom så skall du inte vara världens tönt för det F3D.

mina svar var korrekta, men tack endå

1
Skriv svar