Varför hittar datorn PS3-Sixaxxis?

Medlem
Varför hittar datorn PS3-Sixaxxis?

Laddade min ps3-kontroll idag genom datorn och när jag satte in den i så stod det "New hardware found PS3-controller, are ready and can be used" eller nått sånt.

Man borde ju inte kunna använda kontrollen till pcn, så varför kan då windows hitta och identifiera den?

Inaktiv

ms och sony kanske har blivit goda vänner ?

Medlem
Skrivet av Strax Dax:

ms och sony kanske har blivit goda vänner ?

IT'S A CONSPIRACY!

Medlem

PS3-kontrollen använder vanlig bluetooth för trådlös kommunikation, därför ser datorn den (Om man har blåtandsmottagare).


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Fungerar det att använda den till PC-spel då?

Medlem
Skrivet av yonaz:

PS3-kontrollen använder vanlig bluetooth för trådlös kommunikation, därför ser datorn den (Om man har blåtandsmottagare).

Jag menade inte blåtandsfunktionen. Jag har ingen blåtand på datorn och jag laddade med USB-kabeln (såklart ).

Skrivet av zAjben:

Fungerar det att använda den till PC-spel då?

Det har jag svårt att tro. Iaf utan nån typ av modifikation.

Inaktiv

Finns ett program som du kan ladda ner till PC som gör att du kan använda sixaxis till att spela t.ex bilspel på PC. Problemet är dock att bilen alltid kommer att svänga lite även när du inte svänger, det är eftersom spakarna rör sig lite utan motstånd, den döda ytan som finns kompenserar PS3spelen för men PCspelen har inget inbyggt för att förhindra detta. Jag ser själv att det är svårt att förstå vad jag menar men om ni testar så förstår ni.

Medlem

Ja, den går att använda som en vanlig speldosa på datorn. Om det är Windows man har måste man ladda hem en liten drivrutin. Bara att Googla på. Till Mac OS X har jag inte hittat nåt fungerande än, men det kommer säkert.

1
Skriv svar