Hur enkelt är det på Ps3?

Inaktiv
Hur enkelt är det på Ps3?

Kan man enkelt browsa PS3:ans hd via tex xp? Tex. tanka ner en div-x-fil och lägga den direkt på ps3:an för att sen spela upp direkt.

Kan man enkelt browsa en utdelad mapp från tex xp från ps3:an och kopiera filer till ps3:ans hd?

Nu pratar jag inte om att streama.

Medlem

Nej, det kan man inte, vet dock inte hur det är om man installerar Linux och kör så.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

Synd. Då blir jag mer tveksam till ett köp. Vad jag förstått kan man göra detta på 360.

Inaktiv

Linux fungerar fin fint på Ps3, kør yellowdog på min. Det e den "officiella" Ps3 versionen.
Har VLC och massa andra rolig progs, sen kan du ju køpa till en større hdd eller en extern før ett par hundringa. En extern e nog det bæsta alternativet! Dock så kostar inte de inbyggda mycket, typ 1700 før 250 GB

Min Ps3 e mer lættanvænt och bættre æn min dator som e 5 mån gammal....

Køp en mus o ett tangentbord o sen har du en multimedia maskin som i pc format skulle kosta runt 25000

Inte att førglømmas: Blue RAY!!! AWsome!

Ps3 rular 360 så fett, visst det finns inte riktigt lika många roliga spel ute ÆN, dock så får man tænka på att ps3 e mer multimedia æn spelkonsoll.

Kika in på www.Console.se før o kolla tillbehør,priser o dylikt, jætte bra sida enligt mig!

Inaktiv

Ja jag skulle också rekommendera att prova Linux på den, då kan du göra lite vad du vill med din PS3:a. Te.x. kopiera över filer från din dator för att sedan titta på dom på din PS3:a.
Inte säker på om du kan browsa en utdelad mapp ifrån Xp dock.

Medlem
Skrivet av anon_3159:

Synd. Då blir jag mer tveksam till ett köp. Vad jag förstått kan man göra detta på 360.

Nej, det går inte på 360 heller. Den kan endast streama / spela upp från minneskort o dyl, inte kopiera ner på sin egen HDD.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av anon_3159:

Synd. Då blir jag mer tveksam till ett köp. Vad jag förstått kan man göra detta på 360.

ja fy! vad värdelös konsol!
att man inte kan utforska konsolens hårddisk från sin dator! åh guuud vad jag ska sälja min ps3a imorgon!
eller nej vänta..jag ska spela fett ösiga spel på min ps3a imorgon

Inaktiv

JAH OMGZORZLOL eller liknande!!!1eleven

Inaktiv

Tack för konstruktiva svar (de flesta ialla fall).

Så utan Linux kommer man egentligen inte åt PS3:ans HD?

Låter asbra med Linux. (Blir svårt att inte köpa)

http://www.console.se/ps3/handkontroller/playstation3fragfx.h... riktigt grymt faktiskt, där rök bilden av; FPS = dåligt på konsoll

Medlem

Nahh, du kan komma åt PS3:ans HD med XP. Men på ett lite annorlunda vis. Det fungerar på det sättet att du använder PS3:ans webbrowser till att "ladda ner" de filer du har från din dator (via trådlöst nätverk eller via nätverkskabel). Du använder ett program som heter Red Kawa File Server i XP där du skapar en server där du har filer som du då kan komma åt via PS3:an. För att ta bort filer på hårddisken gör ju du enklast från PS3:an.

http://www.redkawa.com/fileserver/

Edit: För övrigt fungerar det om du har en extern hårddisk med FAT32 partition att kopiera filer över från den via PS3:ans operativsystem, eller direkt köra filerna från den (detta fungerar då PS3:an stödjer externa hårddiska med USB).


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

Tack Vantskruv. Jag har kollat runt lite på nätet och det ser som du säger enkelt och smidigt ut att gå via Browsern. Nu är det bara att hitta rätta stället för köp.

Medlem

Nödvändigt att göra en tråd OCH fråga detta i FAQen?

Om du inte gillade vad jag sa i FAQen så säger jag samma sak som Vantskruv.

Inaktiv
Skrivet av Petah:

Nödvändigt att göra en tråd OCH fråga detta i FAQen?

Om du inte gillade vad jag sa i FAQen så säger jag samma sak som Vantskruv.

Ja, det finns ju onekligen fler som är osäkra med tanke på de olika svaren jag fått. FAQ:n säger ju inget om access till PS3:ans HD. Frågade detta i FAQ:n men fick inga svar.

Medlem
Skrivet av anon_3159:
Skrivet av Petah:

Nödvändigt att göra en tråd OCH fråga detta i FAQen?

Om du inte gillade vad jag sa i FAQen så säger jag samma sak som Vantskruv.

Ja, det finns ju onekligen fler som är osäkra med tanke på de olika svaren jag fått. FAQ:n säger ju inget om access till PS3:ans HD. Frågade detta i FAQ:n men fick inga svar.

Skrivet av Petah:

Om du använder Tversity(nämns i FAQen) så kan du lägga upp till exempel filmerna, gå till PS3n, gå till mappen filmerna finns och kopiera över. Kolla dock så att de är i rätt format & codec så att PS3n kan spela upp dem.!

Medlem

Jaja, faqen är kanonbra Petah. Men du behöver inte låta så sur för att han frågade i en ny tråd.
Ingen dog väl av det eller?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Inte mening att jag skulle låta sur. Tycker bara det är onödigt att göra en tråd när han redan har fått svaret i en annan tråd.

1
Skriv svar