PsP eller Nintendo ds?

Inaktiv
PsP eller Nintendo ds?

Ok så här är det jag kan inte bestämma mig om jag ska köpa PsP eller nintendo ds:evil: Har funderat på ds ett tag nu men kan inte bestämma mig vad tycker ni?

Medlem

bra att du startade denna tråden, hänger på din fråga och undrar samma sak.
Är det pilligt att styra med den där pinnen i nintendo ds och sitter styrknapparna bra till på psp ?

Inaktiv

enda som saknas på pspn är en till analog..

annars finns det tyvärr inga problem med den

Inaktiv

Låter bra det.

Medlem

finns billiga hackade begagnade PSPs på blocket/tradera. har både NDS och PSP personligen har jag använt PSPn mycket mer men det beror nog på smak av spel etc, + att utbudet på PSP känns mycket rikare

Inaktiv

en psp eller ds vore kul iaf,
det tar ju ungefär drygt 90 minuter för mig att åka kommunalt in till göteborg från där jag bor,

det går inte så mycke fortare med bil,
så körkort har man aldrig skaffat..

Inaktiv

Helt klart DS. Nya Advance Wars och sedan har vi också Trauma center. Bomberman är jävligt kul att lana på DS också (om man är med rätt personer)


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Jag lutar åt PsP just nu men kan fan inte bestämma mig Ds låter ruskigt kul också

Inaktiv

Vilken är billigast och har flest spel? Ska kosta minst i längden också

Medlem

signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

billigast och flest (quantity != quality) spel är nog DS
kostar nog minst i längden oxå, då spelen säkert kostar nån hundrig eller två mindre än PSP's spel

men om man vill spela mario och typ..mario, så ja visst

Inaktiv

på psp finns väl en hel del bra bilspel ?
och wipeout som man gillar en hel del.

Inaktiv

Jag kollade priser på Psp spel och dom var faktiskt billigare än ds spel O.o

Inaktiv
Skrivet av Haxrox:

Jag kollade priser på Psp spel och dom var faktiskt billigare än ds spel O.o

oj
skräll

Medlem

kolla upp vad för typ av spel du vill spela och basera ditt val på det så blir du inte besviken!


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

DS, bara de castlevania titlar som finns till den gör den värd att inhandla över pspen.

p.s glömde bort front mission, underbart det med.

Medlem
Skrivet av F3D:

men om man vill spela mario och typ..mario, så ja visst

Eller så köper man en PSP så får man spela remakes eller rehashes av ps2/psone titlar :/

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Eller så köper man en PSP så får man spela remakes eller rehashes av ps2/psone titlar :/

:heart:

Inaktiv

Jag har bestämmt mig Psp får det bli tack för all hjälp Fortsätt diskutera här inne om ni vill

Inaktiv

jo lutar åt en psp också.
bilspelen på psp lockar.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av F3D:

men om man vill spela mario och typ..mario, så ja visst

Eller så köper man en PSP så får man spela remakes eller rehashes av ps2/psone titlar :/

lite väl fanboismig är du allt, så dina ord ska man väga noga. PSP har ett mycket bredare spelutbud och mycket fler spel. du kan sepla vilken PS1 titel du vill på PSP (så om du äger en gammal kopia av metal gear solid o känner för att köra det i trådlöst format, eller om du är olagligt lagd) portarna som du vill blåsa upp till någon stor negativ är alltså spel du har i fickan med PS2 kvalitet, det är ganska imponerande i mitt tycke. Dessutom har PSPn en uppsjö unika titlar som håller lika bra som dem titlar du nämnt tidigare i den här tråden.

Skulle jag köpa bara en av konsolerna skulle jag iaf välja PSP. Har haft mycket roligt med många nds spel också och NDS e väl lite billigare? det talar för NDS men PSPn har mycket mer än NDS över lag med musik/video/spel/(laglig ifrån sony)playstation 1 emulator

Medlem
Skrivet av PR00H:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av F3D:

men om man vill spela mario och typ..mario, så ja visst

Eller så köper man en PSP så får man spela remakes eller rehashes av ps2/psone titlar :/

lite väl fanboismig är du allt, så dina ord ska man väga noga. PSP har ett mycket bredare spelutbud och mycket fler spel. du kan sepla vilken PS1 titel du vill på PSP (så om du äger en gammal kopia av metal gear solid o känner för att köra det i trådlöst format, eller om du är olagligt lagd) portarna som du vill blåsa upp till någon stor negativ är alltså spel du har i fickan med PS2 kvalitet, det är ganska imponerande i mitt tycke. Dessutom har PSPn en uppsjö unika titlar som håller lika bra som dem titlar du nämnt tidigare i den här tråden.

Skulle jag köpa bara en av konsolerna skulle jag iaf välja PSP. Har haft mycket roligt med många nds spel också och NDS e väl lite billigare? det talar för NDS men PSPn har mycket mer än NDS över lag med musik/video/spel/(laglig ifrån sony)playstation 1 emulator

Kunde du inte besparat dig den där tiden det tog dig för att skriva det där inlägget och istället kolla i vilket sammanhang jag skrev det där i istället?

Att säga att man endast kan lira mario på DS är ungefär som att säga att man bara kan lira remakes på pspen.

men var ju kul att F3D fattade poängen, eftersom det var menat till hans post.

" PSP har ett mycket bredare spelutbud och mycket fler spel" var får du detta ifrån????

t ex gamespot har 830 psp titlar i sitt system, medans DSen har 1584 titlar i samma system... Var får du dina "siffror" ifrån?

Sen bredare spelutbud? Vet du hur mycket titlar som pressas ut i japan till dsen? Struntsamma om du någonsin inte ens har hörtalas om dom eller inte, jag tror nog att DSen har ett bredare utbud då den tillalar casuals också(Brain Age, dogs, det där jävla cheerleading spelet, Ace Attorney, FF, Front mission, Castlevania, Ninja gaiden, POKEMOOOOOOOOON etc).

Jag har aldrig ägt en DS, dock hade jag en psp som jag sålde för ungefär ett år sen. Men jag är inte blind för det.

Inaktiv

Skaffar man psp, då sitter man inte hemma och lirar på den,
den kommer bara hänga med när man åker in till stan eller så för tidsfördriv på långa sega bussresor.

Hemma har man ju fullt upp med Wii och ps3.

Medlem
Skrivet av Strax Dax:

Skaffar man psp, då sitter man inte hemma och lirar på den,
den kommer bara hänga med när man åker in till stan eller så för tidsfördriv på långa sega bussresor.

Hemma har man ju fullt upp med Wii och ps3.

Jag har personligen ALDRIG sett någon lira psp under min resande tid sedan den släpptes på t ex buss,tåg m.m.

Dock har jag sett ett antal som lirat DS, mest kids eller yngre/äldre tjejer men ändå.

Inaktiv

Jo, har också sett mest folk med ds, men det är oftast småttingar.
Vuxna kanske tycker det är skämmigt att sitta och lira tv spel på bussen , eller så har mobilen helt tagit över lekandet på färderna mellan jobb eller plugget.

Lirar iaf hellre nåt kul spel på bussen än att man ser gammla griniga pensionärer eller fula ungar som gör grimaser på bussen

Iofs så har syrran ds.. aja blir väl ett impulsköp den dagen man står i butiken,
ole dole doff, så får man se vad det blir

Medlem

tänk på att alla PSX titlar finns tillgängliga till psp gubbsen. vill du räkna lite siffror nu?

det jag egentligen menar dock är att DS är väldigt begränsad pga sitt upplägg. det finns genrer där du helt enkelt inte kommer hitta kvalitetstitlar. PSPn däremot saknar i princip tekniska begränsningar och det finns bra spel i alla genrer. + alla PSX spel t.ex. front mission eller vad du nu ville skryta med till dsen.

Inaktiv

PSP helt klart.


signatur

Cobra 11 Crash Time Demo
PSN ID: mikzaSWE

Inaktiv

OK, skippar ole dole doff , och går rakt på psp, så får det bli.

Inaktiv

Aaa jag skulle vilja ha GTA vice city stories

Inaktiv

verkar vara så jävla kul. Körde San andreas hemma hos min kusin fastnade direkt.

123
Skriv svar