Shadow of the Colossus

Medlem
Shadow of the Colossus

Jag hade tänkt att skaffa spelet, då det verkar helt underbart. Men då jag numera bara har ett Ps3 så undrade jag bara om det funkar bra, med bakåtkompatibiliteten och allt. Någon som har provat?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

japp!
Ico fungerar även det utan problem

men...jag ser inte vad som är så underbart med det spelet
"vi tilear den här tegeltexturen på ALLT i hela spelet, fan va bra det kommer se ut!"

SOtC klarade jag iofs aldrig..mest för att jag är en dålig människa

Medlem
Medlem

Då jag har svårt för att störa mig på texturer spelar det inte så stor roll. Bara bilden av att killen hoppar från sin hästrygg på en gigantisk ökenorms vinge fångade mig. Sen tycker jag om spel som väcker känslor. Spelar ingen roll vilka känslor egentligen, glädje, sorg, skräck är alla känslor som är sällsynta att få fram av spel. God of War 1 & 2 lyckades t.o.m få mig arg på riktigt. På ett bra sätt. Typ...


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

det är inte Colossus som repeterar samma 128x128pixlar stora tegeltextur på ALLA väggar i HELA spelet, det var Ico jag menade på
sen vet jag inte vad för kännslor man ska få av Ico heller..kopplade själv aldrig med karaktärerna..

hf med Colossus!

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Då jag har svårt för att störa mig på texturer spelar det inte så stor roll. Bara bilden av att killen hoppar från sin hästrygg på en gigantisk ökenorms vinge fångade mig. Sen tycker jag om spel som väcker känslor. Spelar ingen roll vilka känslor egentligen, glädje, sorg, skräck är alla känslor som är sällsynta att få fram av spel. God of War 1 & 2 lyckades t.o.m få mig arg på riktigt. På ett bra sätt. Typ...

Tänk dig att i full galopp springa mellan benen på en stor 4 bent best som försöker krossa dig med frambenen, mäktigare spel får man leta efter otroligt snyggt.

Medlem

Jag fick det idag, och jag har kört lite. Vad ska man säga, det är ju helt fantastiskt! Bästa spelupplevelsen på länge! Jag kan rekommendera detta till alla med Ps3 eller Ps2.

Jag tyckte att den andra kolossen va så fin så jag ville inte döda honom egentligen. Skuldkänslor....


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Du borde verkligen bara rida runt och titta på världen nångång, man kan upptäcka massa små roliga detaljer, och den är ju så vacker...

Medlem
Skrivet av NoName:

Du borde verkligen bara rida runt och titta på världen nångång, man kan upptäcka massa små roliga detaljer, och den är ju så vacker...

Jo jag gör det ibland, världen är verkligen vacker, trots att man har blivit lite kräsen av ps3. Den är ju ändå mer stämningsfull och välgjord än vad jag har sett i något annat spel.

Jag har klarat 7 st nu, senast var det sjöodjuret. Jag mådde ganska dåligt dock när dormin berättade om kolossen och på vägen dit, då mina två enda fobier är djupa vatten och vithajar. Vatteneffekterna är lite för realistiska för att jag skulle kunna njuta av upplevelsen, jag ville mest bli klar med den så snart som möjligt.

Härnäst är det tydligen någon koloss som är "som skuggor på väggarna" eller något sånt. Det lät spännande iaf. Inga spoilers tack


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av NoName:

Du borde verkligen bara rida runt och titta på världen nångång, man kan upptäcka massa små roliga detaljer, och den är ju så vacker...

Jo jag gör det ibland, världen är verkligen vacker, trots att man har blivit lite kräsen av ps3. Den är ju ändå mer stämningsfull och välgjord än vad jag har sett i något annat spel.

Jag har klarat 7 st nu, senast var det sjöodjuret. Jag mådde ganska dåligt dock när dormin berättade om kolossen och på vägen dit, då mina två enda fobier är djupa vatten och hajar. Vatteneffekterna är lite för realistiska för att jag skulle kunna njuta av upplevelsen, jag ville mest bli klar med den så snart som möjligt.

Härnäst är det tydligen någon koloss som är "som skuggor på väggarna" eller något sånt. Det lät spännande iaf. Inga spoilers tack


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Colossus är verkligen en unik spelupplevelse.
Vill bara tipsa om en grej du kan göra mellan coloserna. På visa träd växter frukt du kan skjuta ner och äta, och vissa ödlor kan man också jaga och ha användning av, men vad dessa grejer gör för nytta får du ta reda på själv.


signatur

<3

Inaktiv

Shadow of the Colossus är helt underbart!
Vilken atmosfär!
Vilken vacker värld!
Vilka underbar kolosser!
Fantastiskt spel som man inte får missa!

1
Skriv svar