upplösningen på ps3an

Medlem
upplösningen på ps3an

tja, har en 40"lcd hd tv som kan visa 720p och 1080i vilket av dessa 2 ger bäst grafik/upplösning när man lirar?, och hur pass mkt bättre blir det om man har en full hd tv som klarar av 1080p?

Tacksam för alla svar =), /karbon:)

Medlem

Testa och se?

Läs FAQen.

Medlem

mjo men har inte köpt ps3an ännu, men vill gärna ha lite svar, har hört så mycket olika svar av okunniga kompisar.

Medlem

svårt att säga vad skillnaden blir mellan full hd och hd ready men skillnaden syns kan jag lova.

progresiv är ju alltid att föredra framför interlaced bild så jag kör med 720p på min hd ready


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Välj 720p! Om du har en 40" full hd så ser du skillnad mellan 720p och 1080p, men full hd gör sej bäst på 42" ----> !

Inaktiv

720p brukar oftast vara mycket "bättre" än 1080i. Progresive före Intrelaced!

Medlem

ok tack för svaren ;D

Medlem

Om du nte har riktig 720p upplösning på din TV så är 1080i bättre för stillbilder och långsammare rörelser där original upplösningen är 1080p.
Säg att du har 1024*768 som upplösning som är vanligt på plasma tv.
Om du ser på film och använder 720p skalas det så här
1920*1080 > 1280*720 > 1024*768
använder du 1080i blir det istället
1920*1080 > 1920*1080 > 1024*768

Alltså en skalning mindre och aldrig uppskalning.


signatur

Sol är bäst på radio.

Medlem

finns det några spel som kan köras i 1080p?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Det enda jag kommer på sådär på rak arm är "The Darkness" som jag tror kör 1080p

Medlem
Skrivet av v1ctory:

finns det några spel som kan köras i 1080p?

gran turismo prologue, Ridgerace, virtual tennis är de jag kommer på. Det är native och inte uppskalat som vissa andra spel gör.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Ridgerace

DING DING DING DING DING

HE SAID THE MAGICAL WORD!!!

RIIIIIIIIIIIIIIIDGE RAACERRRRRRRRRR

ja där ser vi, bästa spelet på ps3an
1080, utan att uppskala som alla dom nya värdelösa spelen gör!
åhhååå!

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

svårt att säga vad skillnaden blir mellan full hd och hd ready men skillnaden syns kan jag lova.

progresiv är ju alltid att föredra framför interlaced bild så jag kör med 720p på min hd ready

Med en 40 tummare så kan man bara se skillnad om man sitter 1,5 meter från TV:n. Det är vetenskapligt bevisat!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Playstation 3 ställer in den upplösningen spelet ger så du får 720p när du spelar, om du så vill eller inte. Det där med 1080i gäller nog bara menyn och kanske film på BlueRay.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar