Vilka spel är köpvärda?

Medlem
Vilka spel är köpvärda?

Hej.

Jag funderar på att köpa mig en PS3. Egentligen är det enda spelet jag är direkt jätte intresserad av Final Fantasy XIII men det är ju säket ett år kvar innan det spelet kommer så det jag undrar är vad det finns för andra spel som kan vara intressanta.

Det jag är ute efter är framförallt äventrysspel men även andra spel som är spel som ska spelas på konsoll är av intresse. FPS spel anser jag passar bättre för datorn.

Ett annat krav jag har på spel är att de ska antigen vara återspelbara eller väldigt långa. Gillar inte att lägga flera hundra kronor på spel man klarar på 8-10 timmar och sen lägger på hyllan.

Finns det några spel till PS3 som är sånna spel som är ett måste för alla PS3 ägare att ha?

För övrigt känner jag mig väldigt positiv till PS3 då det är blu-ray på den då detta nu verkar bli den standard som kommer att gälla framöver för filmer.

Inaktiv

Äventyrsspelets mästare är ju för tillfället Uncharted: Drake's Fortune! Ungefär 10 timmar långt.
Assassin's creed är ju ett annat mycket roligt "äventyrsspel* som jag starkt rekommenderar. Allt mellan 20-60-70 timmar långt beroende på hur mycket du vill springa runt och hämta flaggor och dylikt
Ett annat krav är Motorstorm. Ett spel du måste köpa på PSN är rub 'a' dub, använder sig endast av sixaxis och fan va kul det är
Ridge racer2 är grymt också!
Ratchet & Clank är också ett måste, skönt lir på kanske 10-15 timmar. Asbra återspelningsupplevelse också
Sen finns det massa mer något kortare grymma spel att införskaffa!

Medlem

Ratchet & Clank kan jag också varmt rekommendera!

Medlem

finns minst 2 trådar som behandlar detta ämne när man kommer in i ps3 forumet -.- sök funktion ftw?

Medlem

rub a dub är inte särskilt kul..

Ratchet and Clank tools of destruction är däremot ett spel man inte får missa om man har en PS3a.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

finns minst 2 trådar som behandlar detta ämne när man kommer in i ps3 forumet -.- sök funktion ftw?

finns minst 2 sådana här trådar till samtliga av dagens konsoller i varsitt forum.

Inaktiv

gillar du fps-spel så är COD4 att rekommendera. Helt underbart och beroendeframkallande


signatur

PS3 60GB, PSN: iagainstme

Inaktiv
Skrivet av mogvard:

rub a dub är inte särskilt kul..

Medlem

Jag ska själv snart köpa en PS3 i sammband med GTA IV release!!!

Sen kommer ju Mafia 2!!!

Little Big Planet!!!

Detta är ju såklart kommande titlar, men att vänta till 25 April är nog inte så svårt då GTA IV troligen kommer :D!!!

Medlem

Så som jag har förstått det så vill du alltså ha ett spel som räcker länge. Du gillar även rollspel (final fantasy). Då tycker jag du bör skaffa Oblivion!

Inaktiv

Måste rekommendera Ratchet And Clank och Uncharted: Drakes Fortune.
Helt underbara spel!

Medlem
Skrivet av addeg6:

Jag ska själv snart köpa en PS3 i sammband med GTA IV release!!!

Sen kommer ju Mafia 2!!!

Little Big Planet!!!

Detta är ju såklart kommande titlar, men att vänta till 25 April är nog inte så svårt då GTA IV troligen kommer :D!!!

Det finns spel ute nu som motiverar ett ps3 köp.

Medlem

Har haft ps3 ett tag nu, men det är några äldre spel man inte köpt än, tänkte köpa dom imorn.

Oblivion och Colin mcrae dirt låter väl bra ?

Funderar på Heavenly sword och kanske Folklore också, är det nåt värt att spendera kosing på ?

man har ju läst både positivt och negativt om dom 2 spelen, så man är lite tveksam.

Medlem
Skrivet av straxdax:

Funderar på Heavenly sword och kanske Folklore också, är det nåt värt att spendera kosing på ?

Båda de spelen kan man väl ladda ner demot och prova? Jag har då gjort det för ett tag sen på en polares ps3:a, men jag hann inte prova dem så mkt så jag kan inte säga bu/bä än.

Medlem

köpte dom inte,
tog 4 st andra ps3 spel istället,
Need for speed carbon, Colin mcray dirt, simpssons the game och Oblivion,
dom är ju lite gammla nu så man fick dom billigt

Medlem

Heavenly Sword är snyggt och hyffsat kul, men det är mestadels bara att klicka på 2 knappar 50 gånger i sekunden = ont i handen/armen

Medlem

Skulle gärna se ett helt nytt baldurs gate, för baldurs gate dark alliance var tokbra och kul

Inaktiv

Rub 'a' dub i Playstation Store är sjukt köpvärt. 45 kronor har jag för mig att det kostar. Helt skoj !
Assasins Creed är även det ett köpvärt spel.

Medlem

Lasrod, om du inte lirat Oblivion förut, så är det ett bra köp, och det spelet räcker länge.

Inaktiv

Bilspel kanske är något för dig? Gran Turismo eller Colin McRae om du vill ha realism, men jag skulle rekommendera Burnout Paradise. Det finns många race och sånt, men det som ger spelet lång hållbarhet är alla hopp, och skyltar och grindar du kan köra in i, (ungefär som att plocka flaggor i AC).
Och jag tycker att det är roligare att preja och krocka med andra än att köra snyggt

Sen längtar jag till MGS4. Jag har spelat MGS 1, 2 och 3 och väntar tills jag får spela som en "gammal" Snake

1
Skriv svar