Inaktiv
TV till PS3

Hejsan! Först och främst vill jag bara säga att jag inte vet om jag skickar det här i rätt del av forumet men jag letar efter en TV för PS3 bruk så jag provar här (om det är fel ber jag om ursäkt) Letade även efter liknande trådar men ingen innehöll lösningen på min fråga.

Jag söker som sagt en HD tv att spela playstation 3 på, eventuellt se filmer ibland. Men huvudmålet är att spela.
Jag är inte sådär himla bra på sånt där med TV så jag behöver er hjälp! TV'n jag vill ha får vara MAX 28" (mitt rum är inte så stort) och vara inom en rimlig prisklass (inte över 7-8000).
Hittade den här teven när jag sökte runt lite på internet: http://www.pixmania.com/se/se/647080/art/altus/lcd-tv-al-26lx...
är den bra?

Kom gärna med fler förslag på fler apparater!

Medlem

Tjena ... får börja med o säga, den där teven du länkade suger hårt! Men ja skall ge dej tips xD

Några teve:

1. En Philips 26"
2. En Sony 26"
3. En Samsung 26"
4. En Finlux 32"

Så där har du ett antal bra val och nu är det bara plånboken som har gränser.

Medlem

Det tråkiga med att köpa under 32" är väl att de kostar rimligtvis lika mycket eller bara lite mindre än vad en duglig 32" behöver göra.

Min kusin köpte sig en LG 32" LCD här om dagen till ett rum som inte är större än att en säng går in där och ett litet litet skrivbord.
Och jag tyckte de fungerade helt okej även om man satt ganska nära inpå den tvn. Den klarade 1080P dvs full HD upplösning och som sagt jag tyckte bilden vart klart bra för o vara så billig (4999kr på rea). Alla tänkbara in och utgångar hade den också så hdmi + PS3 = härlig bild.

Så titta omkring och fundera lite, för de finns alltid alternativ =).
Mitt tips är att du går in på www.prisjakt.nu och letar vidare.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

En gång för alla .. kan inte alla förstå att den där LG teven inte är full hd Gah den klarar 1080p input ( som dom flesta nyare teve gör ) och inte ut på skärmen!!!

Medlem

Bengan87 nu vet jag ju iofs att 32" är begränsade pga att de har en maxupplösning på 1366x768 pixlar och 1080P körs ju som bekant i 1920x1080. Och kusinen kör iofs en Xbox 360 och då i 720P på den tvn med komponent kablar. Men de hela tar ju inte bort att på TVn sitter de en märkning "FullHD" och denna märkning får TVn enbart om de uppfyller diverse kriterier vad jag vet.

Är ju som LG själva skriver "Serien är utrustad med den nya 1080p plattformen, som är utvecklad för att stödja den höga upplösningen 1080p (Full-HD), samt de nya filmformaten 24p och 30p via de båda HDMI ingångarna.

1080P Source Input - Yes (60p/50p/30p/24p)"

Sedan hur de skalas ner när man väl kör i 1080P och om de är bättre/sämre/samma än att köra direkt på 720P är en annan fråga.

Personligen sitter jag på en plasma tv och tycker den slår de mesta jag sett på marknaden under 20.000kr.

Men åter till topic: som sagt jag hade heldre köpt mig en billig LCD tv i 32" klassen ifrån något välkänt märke än att köpa mig en 26" för samma slant.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Inaktiv

Blir nog en 32"are eftersom så många sagt samma sak... ska skrapa ihop lite pengar och kolla vad jag har att röra mej på ... (vill inte röra banken, är en sparsam och väldigt snål person! ) Får helt enkelt vänta tills rätt tillfälle då man hittar en billig! Tack för alla svar.. återkommer snart!

1
Skriv svar