Bästa Bil-Spelet Till PS3

Inaktiv
Bästa Bil-Spelet Till PS3

Vilket är det Bästa bil-spelet till PS3?


signatur

Cobra 11 Crash Time Demo
PSN ID: mikzaSWE

Inaktiv

Motorstorm tätt följt av Ridge Racer 7.

Inaktiv

Ridge Racer? Jag provade demot på PLAYSTATION Store, var inte alls bra. Nitron tog tog flera minuter att ladda upp och tog slut på några ynka sekunder. Jag kunde inte heller gasa och bilarna sladdar hela tiden. Dessutom tar bilarna ingen skada då man krockar.


signatur

Cobra 11 Crash Time Demo
PSN ID: mikzaSWE

Inaktiv
Skrivet av Davido pc:

Ridge Racer?

ja

Skrivet av Davido pc:

var inte alls bra.

jo

Skrivet av Davido pc:

Nitron tog tog flera minuter att ladda upp

nej, du vet inte vad du gör, eller hur man ska göra
vet man hur man ska spela ridge racer så kan man bygga upp 3 nitro-tuber efter en sväng, och sen ha nitro igenom alla 3 varven..
har man hela spelet så kan man tanka replays på folk som spelar på just det viset, otroligt skickligt..

Skrivet av Davido pc:

Jag kunde inte heller gasa och bilarna sladdar hela tiden.

gasa gör du genom att trycka på X
bilarna sladdar när man vill att dom ska sladda..
och det är just det spelet går ut på..att drifta igenom kurvor...på ridge racer's egna vis..
du bestämmer när du vill drifta, åt vilket håll, och hur mycket..sen åker du som på ett spår igenom kurvan..
det handlar om att inte förlora fart av driften, och hålla sig på banan..
helst timea driftarna till när nitron just tagit slut, så att man på så sätt bygger upp ny nitro, extra snabbt..

Skrivet av Davido pc:

Dessutom tar bilarna ingen skada då man krockar.

nej, det är inte meningen..
ridge racer är ingen simulator..det är 110% arkad
tycker man att all glädje i bilspel är att ta sönder bilar så kanske man spelar bilspel av fel anledning..
ååååååh va kul det är att gå sönder! jaaaaaaaa vad roligt! 10/10 !!

time trial nån?

Inaktiv

Motorstorm helt klart,
men det kommer få tuff konkurens på min ps3 speltid av Burnout Paradise som kommer om knappt 2 veckor.

Inaktiv
Skrivet av F3D:
Skrivet av Davido pc:

Ridge Racer?

ja

Skrivet av Davido pc:

var inte alls bra.

jo

Skrivet av Davido pc:

Nitron tog tog flera minuter att ladda upp

nej, du vet inte vad du gör, eller hur man ska göra
vet man hur man ska spela ridge racer så kan man bygga upp 3 nitro-tuber efter en sväng, och sen ha nitro igenom alla 3 varven..
har man hela spelet så kan man tanka replays på folk som spelar på just det viset, otroligt skickligt..

Skrivet av Davido pc:

Jag kunde inte heller gasa och bilarna sladdar hela tiden.

gasa gör du genom att trycka på X
bilarna sladdar när man vill att dom ska sladda..
och det är just det spelet går ut på..att drifta igenom kurvor...på ridge racer's egna vis..
du bestämmer när du vill drifta, åt vilket håll, och hur mycket..sen åker du som på ett spår igenom kurvan..
det handlar om att inte förlora fart av driften, och hålla sig på banan..
helst timea driftarna till när nitron just tagit slut, så att man på så sätt bygger upp ny nitro, extra snabbt..

Skrivet av Davido pc:

Dessutom tar bilarna ingen skada då man krockar.

nej, det är inte meningen..
ridge racer är ingen simulator..det är 110% arkad
tycker man att all glädje i bilspel är att ta sönder bilar så kanske man spelar bilspel av fel anledning..
ååååååh va kul det är att gå sönder! jaaaaaaaa vad roligt! 10/10 !!

time trial nån?

Jag och min lillebrorsa brukar krasha i varandra. Jag har den sämsta bilen i spelet och han har den bästa bilen. Sedan bromsar jag in och han kör i ca 200 km/H= CRASH!!! Det är ju i sådana fall inte kul att bilarna inte tar skada.


signatur

Cobra 11 Crash Time Demo
PSN ID: mikzaSWE

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av F3D:

du tänker fel

Vad menar du med "du tänker fel"?


signatur

Cobra 11 Crash Time Demo
PSN ID: mikzaSWE

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Davido pc:
Skrivet av F3D:

du tänker fel

Vad menar du med "du tänker fel"?

Skrivet av jimmah:

arkad

Inaktiv

Jag tror inte att Ridge Racer 7 är ett spel för mig.


signatur

Cobra 11 Crash Time Demo
PSN ID: mikzaSWE

Inaktiv
Skrivet av Davido pc:

Jag tror inte att Ridge Racer 7 är ett spel för mig.

exakt
dock så är det inte ett dåligt spel

Inaktiv

Vad heter du på PSN? Själv heter jag mikzaSWE


signatur

Cobra 11 Crash Time Demo
PSN ID: mikzaSWE

Inaktiv

Vet inte om man läst fel, men har för mig att det ska komma ett nytt Road Rash snart ?

Om ni inte vet vad Road Rash är, så är det ett kul mc spel där man slår ner motståndare, kan bli haffad av polisen, och kan köpa nya motorcyclar för prispengar.

Fanns 3 stycken Road Rash på Sega Megadrive som EA gjorde.

Inaktiv

Har aldrig hört talas om...


signatur

Cobra 11 Crash Time Demo
PSN ID: mikzaSWE

Inaktiv
Skrivet av Davido pc:

Har aldrig hört talas om...

Men du vet att det finns 3st Road Rash på megadrive, eller du kanske inte hade den konsollen ?

hursomhelst så verkar det vara sant att det blir ett nytt till ps3.

http://www.bdgamers.net/2006/11/03/new-road-rash-sims-3-black...

Medlem

Vill ha PS3 för GT5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Vill ha PS3 för GT5

Tycker absolut att du ska köpa ett. Har så otroligt många funktioner. Och grafiken


signatur

Cobra 11 Crash Time Demo
PSN ID: mikzaSWE

Inaktiv

Road Rash äger! Fan va kul man hade med de spelen förr! Good old times!

Medlem
Skrivet av Kibb:

Road Rash äger! Fan va kul man hade med de spelen förr! Good old times!

Inaktiv

Nåt av dom gammla Road Rash borde ju släppas på nån av konsollerna retro spelsavdelning.

Medlem

Burnout Paradise någon?
Om nu GT5 Prologue ska va med på lista ska la Burnout vara med också.
Annars Motorstrom helt klart, vem vet kanske tätt följd av RR7 (har inte köpt det än)


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Jo man kommer hänga på låset till stället man brukar köpa spel och se till att få ett ex av Paradise.
Avgudade Burnout Revenge, det enda spelet man verkligen gillade på 360n.

Medlem

road rash oldschool

Inaktiv
Skrivet av Tassel:

Burnout Paradise någon?
Om nu GT5 Prologue ska va med på lista ska la Burnout vara med också.
Annars Motorstrom helt klart, vem vet kanske tätt följd av RR7 (har inte köpt det än)

Jag funderade på om jag skulle ha med Burnout men bestämde att eftersom om det inte har släppts än så valde jag att inte ha med det.


signatur

Cobra 11 Crash Time Demo
PSN ID: mikzaSWE

Medlem
Skrivet av Davido pc:

Jag funderade på om jag skulle ha med Burnout men bestämde att eftersom om det inte har släppts än så valde jag att inte ha med det.

Då kan du genast peka på den butik som sitter inne med GT5P nu!
Då ska det köpas på en gång.

(Och nej jag fattar inte Japanska så jag klarar inte av att köpa det via Japan-Storen)

EDIT:
Kanske kan vår gode F3D ge oss en crashcourse i hur man addar pengar och handlar på Japanstoren!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv
Skrivet av Tassel:
Skrivet av Davido pc:

Jag funderade på om jag skulle ha med Burnout men bestämde att eftersom om det inte har släppts än så valde jag att inte ha med det.

(Och nej jag fattar inte Japanska så jag klarar inte av att köpa det via Japan-Storen)

Jag menade att några kanske har importerat det från japan, det är ju en möjlighet. Burnout har inte släppts överhuvudtaget. (Jag fattar inte heller Japanska men jag provar mig fram).


signatur

Cobra 11 Crash Time Demo
PSN ID: mikzaSWE

cxl
Medlem
Skrivet av Tassel:

EDIT:
Kanske kan vår gode F3D ge oss en crashcourse i hur man addar pengar och handlar på Japanstoren!

När jag köpte GT5P så kunde jag inte betala med Visa så jag köpte ett kort laddat med 5000Yen på Ebay, lite omständigt men det gick snabbt bara man fick koden som var på kortet mailat.

Inaktiv

nu när såna där poängkort kommer till ps3 snart, då kan man kanske använda dom till att handla med i usa och japan ?
för det är ju bara poäng och inte nåt kreditkort bundet till nåt land.

cxl
Medlem

Du måste köpa ett kort som används till den PSN store du vill handla ifrån, det är inte universalt. Vill du handla i den japanska storen så köper du ett japanskt kort laddat med Yen osv.

12
Skriv svar