Tekniskt problem, kan inte spara i Subsistence.

Medlem
Tekniskt problem, kan inte spara i Subsistence.

Köpte Metal gear Soild 3: subsistence igår men har ett jobbigt problem. Varje gång jag ska spara får jag får jag ett "No Memory Card (ps2) found" meddelande. Mätaren som vissar spar processen når 25% och så kommer detta meddelande fram, väldigt konstigt med tankte på att spelet faktiskt hittar kortet. Det funkar med alla andra spel, så det är inte glapp eller fel på minnes kortet. Någon som stött på något liknande?
Svårt att veta om det beror på spelet, kortet eller konsollen men det händer bara med MGS3: subsistence.

Sen kan jag inte hitta någon support e-mail på [http://www.playstation.se] överhuvudtaget, någon som vet adressen till Sonys tekniska support?


signatur

<3

Medlem

... har du testat att ta bort lite gamla sparning? kan funka, har haft samma problem med andra titlar förut, dock endast när det var import spel.

Medlem

Finns knappt något att radera då jag bara har två andra PS2 spel sedan tidigare, kortet använder bara ca 300kb av 8mb just nu.


signatur

<3

Medlem

^- Fan vad skumt.. Hittar inget om det på google heller med folk som har samma problem, du kan inte testa med ett annat minneskort?

Medlem

Hade jag haft ett till minnes kort så. :\


signatur

<3

Medlem

Jag hoppas att det löser sig för dig. Jag är ledsen att jag inte kan hjälpa dig, men jag ville bara påpeka hur mycket jag gillar din avatar och sig. :heart:

Medlem

Tack, väldigt kul att höra :up:, har alltid älskat din avatar och signatur med faktiskt. Maynard ftw!


signatur

<3

Medlem

Bumpar tråden, problemet kvarstår.

Har fortfarande inte kommit på vad felet är, mailade Sony supporten för över en vecka sen men har inte fått ett svar överhuvudtaget (skiter de i PS2 kunderna nu för tiden eller?).
Har ingen bekant med en PS2a längre så jag har inte kunnat testa spel/minnekort osv i en annan enhet.

Så jag vänder mig till alla hjälpsamma personer här på FZ.se. Skulle jag möjligtvis kunna få låna ett minneskort ifrån någon här på FZ?, helst ett som funkat fint med subsistence. Är ju dock inte säker på om det är mineskortet eller spelet men det skulle hjälpa mig enormt mycket.
Tar bara en dag att testa.


signatur

<3

Medlem

Hade samma problem.

Medlem

Mycket märkligt. Jag får samma problem när jag drar igång subsistence på min PS3:a. Som tur var kunde jag damma av PS2:an och dra igång där det funkar alldeles utmärkt. Om man kollar BC-listan så ser man också att subsistence ska funka ganska dassigt så jag förväntade mig inget underverk...

Medlem
Skrivet av Daniel_Met:

Hade samma problem.

Då vill jag väldigt gärna veta hur du löste det, om det nu löst sig för dig? Var det minneskortet eller spelet, vad kom du fram till?


signatur

<3

Medlem
Skrivet av urken:
Skrivet av Daniel_Met:

Hade samma problem.

Då vill jag väldigt gärna veta hur du löste det, om det nu löst sig för dig? Var det minneskortet eller spelet, vad kom du fram till?

Kom fram till de att jag inte kunna spara så jag sluta spela

Inaktiv

urken, fråga om du kan låna någon polares minneskort för att testa.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

1
Skriv svar