importera konsol från usa?

Inaktiv
importera konsol från usa?

funderade lite på att be en polare som bor i usa köpa en ps3 till mej där och skicka över den. min fråga är skiljer deras nått från våra? alltså behöver man nåra adapters eller nått för och få de och funka dom har ju 110v uttag där tex?

Inaktiv

varför köpa ps3 från usa när ps3 spel är regionsfria ?

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

varför köpa ps3 från usa när ps3 spel är regionsfria ?

för att en ps3 med 80gb hd och 1 spel kostar där ca 499$ vilket är ca 3500kr. jämför det med priset för 60gb versionen som finns här den kostar ca 5999kr. nästan dubbla priset +att det är 60gb å inte 80gb. sen om ja inte minns helt fel så ska 60gb modellen utgå, så dom ska bara sälja 40gb versionen som inte är bakåt kombatibel osv. här har du en länk till det paketet ja tänkte be min polare köpa å skicka över.

Inaktiv

hehe, jo det är faktiskt ett bra kap

Medlem

Tänkt på att de tillkommer en massa avgifter för att få hem konsolen? 3500:- plus frakt och tull och skit, kan nog bli en del kulor.

Inaktiv

o köper du en från usa så är den inte heller bakåt kombatibel med våra ps2 spel plus att om nått paja så måste du sicka tillbaks den till usa

Medlem

Sedan kommer inte Blueray spelaren att kunna spela region 2 filmer vilket vi har här i Europa om inte filmerna du köper här i Sverige är regions fria dvs.
Angående strömmen vet jag inte riktigt men det är ju högst troligt att de krävs någonting för att de ska fungera i svenska vägguttag.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Inaktiv

Jag har själv en NTSC PS3 och du behöver ingen strömtransformator. Det enda som behövs är en svensk dator-kabel.

Tillbehör som kontroller etc. går att köpa i Sverige.

När det gäller film så använder jag mig av dessa sidor.
http://bluray.liesinc.net/
axelmusic

Inaktiv
Skrivet av Bengan87:

Tänkt på att de tillkommer en massa avgifter för att få hem konsolen? 3500:- plus frakt och tull och skit, kan nog bli en del kulor.

tillkommer bara frakt för min del i såna fall, eftersom min polare köper den så skickar han den i ett vanligt paket till mej. då slipper man tull och skatt. får bara dom utgifterna om tex ett företag skickar till dej och priset är märkt på utsidan emballaget. så frakten borde inte gå på mer än ett par hundra.

Inaktiv
Skrivet av anon_529:

Jag har själv en NTSC PS3 och du behöver ingen strömtransformator. Det enda som behövs är en svensk dator-kabel.

Tillbehör som kontroller etc. går att köpa i Sverige.

När det gäller film så använder jag mig av dessa sidor.
http://bluray.liesinc.net/
axelmusic

nice länkar :). dom flesta schyssta region b filmerna värkar ju funka, så det blir nog ett köp. iller funkar det å göra ett "svenskt" konto på psn med din ps3, alltså man behöver inte uppge att man bor i usa eller nått? har inte riktigt koll på psn så kanske dum fråga men men.

Medlem
Skrivet av wankstah:

tillkommer bara frakt för min del i såna fall, eftersom min polare köper den så skickar han den i ett vanligt paket till mej. då slipper man tull och skatt. får bara dom utgifterna om tex ett företag skickar till dej och priset är märkt på utsidan emballaget. så frakten borde inte gå på mer än ett par hundra.

De e ju kanon då .. jäkla bra pris!

Inaktiv
Skrivet av wankstah:

iller funkar det å göra ett "svenskt" konto på psn med din ps3, alltså man behöver inte uppge att man bor i usa eller nått? har inte riktigt koll på psn så kanske dum fråga men men.

Går att skapa svenskt konto utan problem. Och alla spel fungerar felfritt från PSN sånär på några få om man inte har en HDTV.

Inaktiv

Okej. Intressant. Skrev en liknande tråd om att köpa från Japan. Gäller det samma sak som från Usa?


signatur

Kaxelina har ordet.

Inaktiv
Skrivet av Sockan78:

Okej. Intressant. Skrev en liknande tråd om att köpa från Japan. Gäller det samma sak som från Usa?

Av vad jag läst skall det inte göra någon skillnad nej.

1
Skriv svar