Inaktiv
Start-spel? :P

Jaha, har nog tänkt o köpa en PS3 i slutet av denna månaden eller början på nästa, då jag fått pengar
Då är frågan, vilket spel ska jag börja med? Tror bara jag har råd att köpa ett först.. Tycker om action-äventyr-racing ungefär


signatur

Antec 900, Asus P5KC, 2gb 800mhz RAM, Intel Core2Duo E6750 2.66Ghz, Sapphire Radeon x1950PRO 512mb, Corsair 520w, Creative SB X-Fi XtremeGamer.

Medlem

Precis själv beställt en PS3 och då valde jag att beställa Uncharted - Drake's Fortune till den.

Du kan läsa fz´s recension på spelet på denna länken:
http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=1899
Verkar som ett toppen lir enligt de flesta recensioner jag läst.
Ratchet and Clank - Tools of destruktion verkar också vara en favvo enligt de här på PS3 forumet.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Inaktiv

Ja. Läste precis den recensionen. Frågan är om ja ska ta det eller något med multiplayer/coop (brukar ju "räcka" längre)
Någon som har förslag på nåt racingspel med sjysst karriärläge? (inte nfs prostreet )
StarCrow, va kör du på för tv? (kommer köra)


signatur

Antec 900, Asus P5KC, 2gb 800mhz RAM, Intel Core2Duo E6750 2.66Ghz, Sapphire Radeon x1950PRO 512mb, Corsair 520w, Creative SB X-Fi XtremeGamer.

Inaktiv
Inaktiv

Vill du lira ett spel du kan nöta i oändlighet så skaffa lätt Ridge Racer. Annars skulle jag rekommendera Uncharted eller Ratchet & Clank.

Inaktiv

Ok, hur är karriärläget i ridge racer? är det speciellt verklighetstroget?


signatur

Antec 900, Asus P5KC, 2gb 800mhz RAM, Intel Core2Duo E6750 2.66Ghz, Sapphire Radeon x1950PRO 512mb, Corsair 520w, Creative SB X-Fi XtremeGamer.

Inaktiv
Skrivet av NickePicke:

Ok, hur är karriärläget i ridge racer? är det speciellt verklighetstroget?

lol
finns inte mycket verklighet i ridge racer

karriärsläget är mer att du nöter av olika race..
möter svårare o svårare botar lixom..dom åker lite snabbare, smartare o så..
sen mot slutet av karriären så möter man massa "bossar"..typ
när man slår dom så får man deras bilar o kan då gå tillbaka o vinna i några race som man inte hade en chans i förut..

and so on..

annars är ju DiRT klockrent

Medlem

Ratchet & Clank skulle jag rekommendera


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av NickePicke:

Jaha, har nog tänkt o köpa en PS3 i slutet av denna månaden eller början på nästa, då jag fått pengar
Då är frågan, vilket spel ska jag börja med? Tror bara jag har råd att köpa ett först.. Tycker om action-äventyr-racing ungefär

om du inte har en stor spelbudget, då kan det ju vara en bra ide att gå in på närmaste Game eller EB games ställe,
och kan hitta begagnat, och kanske får råd med 2 begagnade istället för ett nytt.

om du gillar racing speciellt online då borde du kunna hitta motorstorm sketbilligt begagnat, mitt kostade bara 199.

Medlem
Skrivet av NickePicke:

StarCrow, va kör du på för tv? (kommer köra)

Jag kommer köra på en 42" Plasma tv ifrån LG.
Köpte den för ca, 6-7månader sedan ifrån dustin då de hade utförsäljning på denna modellen. Den är igentligen inte byggd för att vara en TV för hemmabruk utan som en industri monitor för företag från början ;).
Tyckte den vart ett riktigt fynd faktiskt den har ju hdmi och alla andra tänkbara in och utgångar man kan ha och har inte haft några problem med inbränningar(finns sådan whitewash man kan köra som tvättar bort sådant om de uppstår).
Min gamla 360 som jag sålde vart inkopplad via component kabel så körde i 720P med den och de vart en riktigt fröjd för ögonen. Så ska bli gött att se vad PS3an kan erbjuda med sin blueray och allt.

Finns väl fler spel än de som nämts igentligen som ska vara bra? Jag har ju tyvärr inte testat PS3 än men motorstorm, resisstence fall of man, assasin creed(körde jag på 360 - snyggt spel!) och Heavenly Sword(snubben som spelade gollum gör diverse karaktärer i detta spelet och har också varit med och byggt upp storyn tydligen).

Men som sagt jag körde på Uncharted just för att få stifta bekantskap med PS3 på bästa sett genom ett matine äventyr som oftast brukar gå hem.

Här finner du dock mer info om Heavenly Sword http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=1793


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Inaktiv

Transformers är ett spel jag rekommenderar. Annars så finns ju Ratchet and Clank: Tools of Destruction. Motor Strom är däremot ett spel jag inte rekommenderar.


signatur

Cobra 11 Crash Time Demo
PSN ID: mikzaSWE

Inaktiv

Tack för alla svar! Funderar på Resistance, skummade igenom recensionen innan idag, och det verkar riktigt skoj. + att det finns multiplayer och singeplayer. Vad tycker ni om detta spelet?
Provade Ridge Racer idag på, hmm PCCity tror jag det va, de va ju bara skit.. man kommer i en sväng o när man börjar svänga åker man in i en "bana" sen ut igen.. fy.
Tror ni grafiken blir bra genom SCART på en typ 26elr32" tjock-tv ? (beror givetvis på märke&modell osv men överlag) Kommer nog köra ljudet optiskt i min hemmabio..


signatur

Antec 900, Asus P5KC, 2gb 800mhz RAM, Intel Core2Duo E6750 2.66Ghz, Sapphire Radeon x1950PRO 512mb, Corsair 520w, Creative SB X-Fi XtremeGamer.

Inaktiv
Skrivet av NickePicke:

Provade Ridge Racer idag på, hmm PCCity tror jag det va, de va ju bara skit.. man kommer i en sväng o när man börjar svänga åker man in i en "bana" sen ut igen.. fy.

tydligen inte öppen nog för spel andra än hollyood fps

Inaktiv
Skrivet av F3D:
Skrivet av NickePicke:

Provade Ridge Racer idag på, hmm PCCity tror jag det va, de va ju bara skit.. man kommer i en sväng o när man börjar svänga åker man in i en "bana" sen ut igen.. fy.

tydligen inte öppen nog för spel andra än hollyood fps

hehe.. tror det handlar mer om att jag vill ha verklighetstrogen fysik. (storyn/handlingen har inget med saken att göra )


signatur

Antec 900, Asus P5KC, 2gb 800mhz RAM, Intel Core2Duo E6750 2.66Ghz, Sapphire Radeon x1950PRO 512mb, Corsair 520w, Creative SB X-Fi XtremeGamer.

Medlem
Skrivet av Davido pc:

Transformers är ett spel jag rekommenderar. Annars så finns ju Ratchet and Clank: Tools of Destruction. Motor Strom är däremot ett spel jag inte rekommenderar.

Hur kan man rekommendera Transformers?!
Vill du ha en schyst singleplayer och en jävligt kul multiplayer, skaffa Resistance. Sedan har du ju också Uncharted, Fifa m.m..

Til lykke!

Medlem

Resictance FOM är ju bra man kör gärna igenom de igen för att låsa upp nya vapen och så... jag tröttna välidgt läätt på online liret vet inte riktigt varför men ett riktigt bra spel... om du är ute efter Fps så är ju
cod 4 Modern warfare gryyymmt ! online läget e magnifikt och singleplayer campaingen e ass bra (lite kort och inge Co-Op)
Tror många kan hålla med mig me det här om Cod 4

Bra recension här .
http://www.nordicgamers.se/sektion/nordicgamers/recen/818.htm...

Inaktiv

Joodå, CoD4 har jag ju kört på PCn


signatur

Antec 900, Asus P5KC, 2gb 800mhz RAM, Intel Core2Duo E6750 2.66Ghz, Sapphire Radeon x1950PRO 512mb, Corsair 520w, Creative SB X-Fi XtremeGamer.

Inaktiv
Skrivet av Z0RRE:
Skrivet av Davido pc:

Transformers är ett spel jag rekommenderar. Annars så finns ju Ratchet and Clank: Tools of Destruction. Motor Strom är däremot ett spel jag inte rekommenderar.

Hur kan man rekommendera Transformers?!
Vill du ha en schyst singleplayer och en jävligt kul multiplayer, skaffa Resistance. Sedan har du ju också Uncharted, Fifa m.m..

Til lykke!

Jag tycker iaf att det är kul. Och förresten har jag
redan Resistance FoM.


signatur

Cobra 11 Crash Time Demo
PSN ID: mikzaSWE

Medlem

Fight Night Round 3, är allt du behöver

Medlem

Uncharted och R&C är klara favoriter. Sedan bege dig in på PSN och köp Superstardust HD samt calling all cars. 70:- för varje spel och de håller hur länge som helst!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Köp Tekken Online på PSN! ..inget slår känslan att få ett ton stryk utav Norrbaggar och Engelsmän innan man går o lägger sig!

Sen har jag faktiskt kul med Warhawk också, missat det totalt tills man "råkade" köpa det..

NHL08, Fight Night och PES är ju ultimata Bira o polare kvällarna!
:heart:


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

1
Skriv svar