Medlem
Uncharted Saves

Fick hem ett exemplar utav det underbara Uncharted igår och har spelat fram till kapitel 5. Jag skulle vilja visa de underbara miljöerna i tidigare kapitel för X, så jag har lagt märke till att man kan starta tidigare kapitel från startmenyn.

Vad jag undrar över är hur spelet hanterar saves då den autosparar, sparar den över mina andra saves? Någon som har testat?

Inaktiv

Är lite osäker, men den autosparar progress på det senaste save som du "manuellt" sparat i. Vill du köra om från ett annat kapitel än där du är i just nu, så kan du köra över din gamla save, lr skapa en ny ... vad jag märkt då är dock att allt börjar autospara på den nya saven istället.. alla rewards o unlockable-statistics osv. Har dock också läst ngnstans att för att t.ex. få reward för att ha klarat spelet på Hard, så behöver du Inte köra igenom allt på hard i en sträcka, utan kan t.ex. köra kap 6+ i hard först, och sen kap 1-5 och när allt är avklarat i hard så får du hard poängen.

Lr ngt, lite kruxigt det hela Så du skulle nog kunna köra igenom allting med ett enda save, även när du vill demo'a för andra, och sen fortsätta igen från kapitel-valen, med samma save. Men jag har inte gjort så, fast jag borde nog, senaste statistiken ligger trots allt på senaste saven, oavsett

1
Skriv svar